Nu is mijn studio'tje slecht verwarmd. Ik schat dat het er vandaag tussen de 5 en 10 graden was. Misschien iets warmer. Fris is het zeker!
Is dit slecht voor mijn lampen wanneer ik deze ga gebruiken? Zo'n omslag van koud naar warm... heb daar mn twijfels over.
Merk is Jinbei.
Hoor het graag!
Dank.
De kou icm studiolampen
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: De kou icm studiolampen
Een lamp (de gloeidraad dan) wordt tussen de 400 en de 500 graden Celsius. + of - een paar graden in de studio lijkt me dan ook geen enkel probleem.
Hooguit zou ik ze eerder aanzetten, wordt het nog een beetje warm misschien.
Hooguit zou ik ze eerder aanzetten, wordt het nog een beetje warm misschien.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Denk niet dat het slecht zou zijn voor je lampen. Anders gaan je autolampen ook eerder kapot immers.
Voor het verwarmen is dit misschien een oplossing?
http://www.ibood.com/nl/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor het verwarmen is dit misschien een oplossing?
http://www.ibood.com/nl/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Sterker nog, het is juist goed voor je lampen. Betere koeling verlengt de levensduur.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
JJG bedoelt de risico's bij een te sterke overgang van temperatuur waarbij glas zou kunnen breken.
Zoals bijv. een glas kan breken wat in de diepvries heeft gelegen waar je kokend water in giet.
Of het sterretje van de autoruit wat verder scheurt als je op een koude dag de autoverwarming aanzet.
Zelf heb ik nog nooit van problemen gehoord met flitsbuizen bij overgang van temperatuur. Enkele jaren terug heb ik zelfs een demo-filmpje gezien van flitsen (met Broncolor portable studioflitsers) in de buitenlucht van een snowboarder in de vrieskou.
Zoals bijv. een glas kan breken wat in de diepvries heeft gelegen waar je kokend water in giet.
Of het sterretje van de autoruit wat verder scheurt als je op een koude dag de autoverwarming aanzet.
Zelf heb ik nog nooit van problemen gehoord met flitsbuizen bij overgang van temperatuur. Enkele jaren terug heb ik zelfs een demo-filmpje gezien van flitsen (met Broncolor portable studioflitsers) in de buitenlucht van een snowboarder in de vrieskou.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- John Hoenen
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hi,
Toevallig afgelopen zondag een (halfbuiten)shoot bij -2 graden gedaan.
Dit met mijn mobiele set..
Geen problemen hoor....
Gr. John.
Toevallig afgelopen zondag een (halfbuiten)shoot bij -2 graden gedaan.
Dit met mijn mobiele set..
Geen problemen hoor....
Gr. John.