Kruiend ijs

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
PvGessel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Kruiend ijs

Bericht door PvGessel » za feb 18 2012 8:21 pm

Op mijn vraag hier elders op het forum over het kruiend ijs op het IJsselmeer hier wat simpele plaatjes geplaatst. Fototechnisch allemaal niet echt interessant maar ik had nog nooit "Kruiend ijs" gezien en vanmiddag met vrouw en zoon "even" naar Urk gereden. Toch een rit van zo`n dikke 100 km. Wij vonden het een prachtig aanblik maar de koude wind die over het IJsselmeer richting Urk joeg, joeg ons ook snel weer naar de auto toe. Ik heb nu gezien èn gehoord hoe kruiend ijs er in het echt uitziet en ik kan me voorstellen dat het er erg spectaculair aan toe kan gaan mits de wind maar een handje mee helpt. Of ik nu onder de indruk ben geraakt van wat ik vanmiddag in Urk heb gezien? het was de moeite waard het een keer gezien te hebben, maar dan ook niet meer dan dat. Misschien dat het er op hoogtij dagen nog harder tekeer kan gaan geloof ik direct maar daar woon ik er domweg te ver vanaf om steeds een kijkje te gaan nemen. Wij vonden het wel de moeite waard want nu weet ik ook gelijk waar Cameranu punt en el zit. Ook niet onbelangrijk denk ik. :mryellow:

1
Afbeelding

Hier wilde ik een indruk geven van de hoeveelheid en grootte van het kruiend ijs. Vandaar deze personen in beeld.
2

Afbeelding

Misschien iets tè bewerkt. Geeft wel een naargeestig beeld.

3

Afbeelding

Het fenoneem "kruiend ijs" . En idd je kon het "echt horen". Welliswaar zacht..maar toch. Heel vreemd. :huh:

Wijziging toegevoegd: Dat gedoe met die exif gegevens krijg ik maar niet voor elkaar. Ik up-load via picasa. Maar wat ik nog weet:
m`n body was een D5100 en de lens een nikkor 35 mm f 1.8 :mrgreen:
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

george013

Re: Kruiend ijs

Bericht door george013 » za feb 18 2012 8:33 pm

Jij bent meer van tv kijken.
George

PvGessel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door PvGessel » za feb 18 2012 8:36 pm

george013 schreef:Jij bent meer van tv kijken.
George
IDD. Mij te koud... :mryellow:
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

Marwo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Marwo » za feb 18 2012 8:43 pm

Mzpeter schreef:ik kan me voorstellen dat het er erg spectaculair aan toe kan gaan mits de wind maar een handje mee helpt. Of ik nu onder de indruk ben geraakt van wat ik vanmiddag in Urk heb gezien? het was de moeite waard het een keer gezien te hebben, maar dan ook niet meer dan dat. Misschien dat het er op hoogtij dagen nog harder tekeer kan gaan geloof ik direct
Toch gegaan zie ik :). Als de wind een paar dagen hard uit NW blaast dan gaat het ijs gewoon de dijken over en is er niets wat het tegenhoud.. superspectaculair, maar ik denk dat de mensen daar het liever zoals nu zien.
in mijn DoKa zie ik niets...

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”