geluid multi-selector
geluid multi-selector
Besten, de multi-selector van mijn nieuwe D700 (oktober 2011) maakt een geluid als ik de bovenste positie indruk. Alsof de stalen veer ergens langs "pingt". Vind het irritant maar het functioneert nog wel, hoewel het duidelijk minder lekker aanklikt dan de andere posities van de selecteer. Nu heb ik even met Nikon gebeld, en die kunnen het repareren maar daarvoor moet wel de hele camera worden gedemonteerd. Ongelofelijk trouwens. Maar mijn vraag aan jullie is: doen of niet doen? Ik weet niet hoe ik de (nagenoeg nieuwe) camera terugkrijg in gedemonteerde en weer geassembleerde staat. Stof? Nieuwe mankementjes als hij eenmaal open is geweest? Ps: ik kan er ook niet op wachten, moet de camera dus ook gaan opsturen en ben hem een week kwijt. Graag jullie advies.
Re: geluid multi-selector
Heb je hem gekocht bij Nikon dan?
Gewoon laten maken, ik neem aan dat het garantie is.
Je zal zien, als je er niets aan doet, het na de garantie kapot gaat, met alle kosten vandien
Je zal zien, als je er niets aan doet, het na de garantie kapot gaat, met alle kosten vandien

Klik geval met verschillende vergrootglazen,
op een stokje,
met een lampje om bij te lichten
...........
op een stokje,
met een lampje om bij te lichten
...........
Nee gekocht bij Webwinkel, maar ik neem aan dat dat voor de garantie geen probleem is. Er zit ook nog een aanvullende verzekering op.
Regel het dan via die webwinkel, en ga niet op eigen houtje met Nikon communiceren.
Beste Tom, dank voor je opmerking maar dat was niet de strekking van mijn vraag, tenzij jij nog een andere weg bedoelt dan ik denk (denk je dat de webwinkel hem terugneemt of zo?).Tom schreef:Regel het dan via die webwinkel, en ga niet op eigen houtje met Nikon communiceren.
Ik herhaal mijn vraag en vraag om reacties daarop: de klacht is niet van dien aard dat ik niet kan fotograferen dus vanuit dat oogpunt hoeft hij niet ter reparatie aangeboden. Maar het irriteert me wel - maar nu wil ik weten of ik mij met die reparatie niet meer sores op het lijf haal dan "gewoon zo laten".
Kent iemand deze klacht met de multi-selector overigens?
Ik ken de klacht niet. Mijn reactie was gebaseerd op het feit dat ik vanuit "juridisch" oogpunt (en ik ben geen jurist!) zou zeggen: Maak gebruik van de garantie (via de verkoper, dus niet via Nikon). De eerste zes maanden ligt de bewijslast namelijk bij de verkoper. Als je er over een jaar meer last van krijgt, en je het wilt laten repareren heb je kans dat je opdraait voor (een deel van) de kosten omdat ze het wellicht gooien op een gebruikersfout. Dat is niet gek, want een probleem met een van de knoppen zou zomaar met verkeerd gebruik te maken kunnen hebben.Felix Punt schreef:Beste Tom, dank voor je opmerking maar dat was niet de strekking van mijn vraag, tenzij jij nog een andere weg bedoelt dan ik denk (denk je dat de webwinkel hem terugneemt of zo?).Tom schreef:Regel het dan via die webwinkel, en ga niet op eigen houtje met Nikon communiceren.
Ik herhaal mijn vraag en vraag om reacties daarop: de klacht is niet van dien aard dat ik niet kan fotograferen dus vanuit dat oogpunt hoeft hij niet ter reparatie aangeboden. Maar het irriteert me wel - maar nu wil ik weten of ik mij met die reparatie niet meer sores op het lijf haal dan "gewoon zo laten".
Als je 'm bij wijze van spreke een keer in het zand hebt laten vallen, en de kans dat er zand in de knop zit groot is, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Tom dat is helder. Dan neem ik contact op met de verkoper. Het is inderdaad denkbaar dat de klacht verergert en dan lopen de kosten tzt dus op. Ik hoop dan maar dat de reparateur het netjes oplost.Tom schreef:Ik ken de klacht niet. Mijn reactie was gebaseerd op het feit dat ik vanuit "juridisch" oogpunt (en ik ben geen jurist!) zou zeggen: Maak gebruik van de garantie (via de verkoper, dus niet via Nikon). De eerste zes maanden ligt de bewijslast namelijk bij de verkoper. Als je er over een jaar meer last van krijgt, en je het wilt laten repareren heb je kans dat je opdraait voor (een deel van) de kosten omdat ze het wellicht gooien op een gebruikersfout. Dat is niet gek, want een probleem met een van de knoppen zou zomaar met verkeerd gebruik te maken kunnen hebben.Felix Punt schreef:Beste Tom, dank voor je opmerking maar dat was niet de strekking van mijn vraag, tenzij jij nog een andere weg bedoelt dan ik denk (denk je dat de webwinkel hem terugneemt of zo?).Tom schreef:Regel het dan via die webwinkel, en ga niet op eigen houtje met Nikon communiceren.
Als je 'm bij wijze van spreke een keer in het zand hebt laten vallen, en de kans dat er zand in de knop zit groot is, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.
- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Het is niet normaal, Maar misschien kan het ook geen kwaad. Don't fix it if it ain't broken!
Geldt de 2 jaars garantie bij aanmelding bij Nkon niet ook voor camera's? Ik dacht het wel.
Maak een meldiing van de klacht, evt. per aangetekende brief bij de leverancier en Nikon, en zeg dat je de klacht aanziet en aanspraak op garantie voorbehoudt.
Geldt de 2 jaars garantie bij aanmelding bij Nkon niet ook voor camera's? Ik dacht het wel.
Maak een meldiing van de klacht, evt. per aangetekende brief bij de leverancier en Nikon, en zeg dat je de klacht aanziet en aanspraak op garantie voorbehoudt.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums