DxO optics pro

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Polling

DxO optics pro

Bericht door Polling » wo jun 06 2007 3:23 pm

Heeft er iemand ervaring met dit programma? Ik heb net de demo opgehaald (21 dagen) en het lijkt me een prettig programma: alles automatisch, maar als je wilt ook handmatige verbeteringen. Het programma kiest de verbeteringen n.a.v. de foto en alle informatie die daarin zit, en de gegevens uit het programma met betrekking tot body en lens, er worden veel body's en lenzen ondersteund.
DxO photo

Een voorbeeld van twee foto's, origineel (onbewerkt gefotografeerd in jpg) en verbeterd door DxO:

AfbeeldingAfbeelding

Beide foto's verkleind, verder niets aan gedaan na de veranderingen door DxO aangebracht. En ja, ik heb expres een slecht, te donker origineel genomen die ik in jpg heb geschoten.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

uitdaging

Bericht door George Fennes » wo jun 06 2007 4:28 pm

Hoi PePo,

Op zich is het een hele verbetering en je
zou zeggen niet slecht.

Maar ik kan me niet voorstellen dat een bewerkingsprogramma automatisch het beste uit een foto haalt.

Ik vraag me af als je in CS2 of CS3 deze foto bewerkt, het resultaat niet beter zou kunnen zijn.

Zelf ben ik niet handig met fotobewerkingsprogramma's, maar er zitten hier een aantal op het forum die er kunststukjes mee uithalen.

Misschien een uitdaging voor hen?

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door olle_griese » wo jun 06 2007 5:41 pm

Ik vind alle 2 de foto,s zwaar onder de maat.
En je wilt iets aantonen wat met elk fotobewerkingprogramma kan.
Ben niet echt onder de indruk eerlijk gezegd
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

Polling

Bericht door Polling » wo jun 06 2007 6:32 pm

Dit programma pretendeert de vertekeningen en specifieke zwaktes van bepaalde body's en objectieven te kennen en automatisch te corrigeren, dat vond ik bijzonder genoeg om te kijken of daar meer ervaring mee is.

En dat andere programma's de bewerkingen die je ziet, ook kunnen, klopt, maar net zo gemakkelijk? Ik zoek eigenlijk een goedkoop of gratis programma (hollander he) waarin ik met niveaus, histogram en curven kan spelen. Nog leuker zou zijn als ik ook de NEF-bestanden zou kunnen bewerken, maar dat zal wel teveel gevraagd zijn...

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door olle_griese » wo jun 06 2007 6:44 pm

Nikon NX , dit progje kost rond de 110 euro en kan alles wat je meld, en nog veel meer.
Als het puur om een gratis programma gaat dan zou ik het niet weten.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

Polling

Bericht door Polling » wo jun 06 2007 7:54 pm

Nikon NX is dan in ieder geval een stuk goedkoper dan dit programma.
Ik gebruik nu een illegale versie van Photoshop, maar eigenlijk wil ik dat niet... ;-)

Update: Probeerversie van NX gedownload, en daar kan inderdaad alles mee... Is niet gemakkelijk, maar dat ga ik ook nog wel leren, denk ik. Alles op z'n tijd.
Dank voor de input!

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”