Even eruit in Kijkduin

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Even eruit in Kijkduin

Bericht door Patrick » vr mar 02 2012 11:30 pm

Plaatje geschoten in Kijkduin tussen twee films in het Omniversum en een bezoekje aan vriend. Ik moet die D700 toch een beetje leren kennen. :mryellow:

Wat me vooral opvalt is de veel mindere scherptediepte die je hebt bij FX. Echt een groot verschil. En ik vind de foto's vooralsnog wat minder scherp dan ik ze met hetzelfde glasservies maakte met de D300s. Daar ga ik nog naar kijken.

Dit vond ik wel een lekkere plaat...

Afbeelding

Wellicht later nog een paar.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Steven

Re: Even eruit in Kijkduin

Bericht door Steven » vr mar 02 2012 11:46 pm

Ik vind het een mooie plaat. Het diogonaal dat wegtrekt in de diepte met een mooie geleidelijke DOF. Ben benieuwd naar wat er nog komen gaat met de nieuwe aanwinst. Had ik trouwens gemist dat je hem had gekocht. :?

flitslicht

Bericht door flitslicht » vr mar 02 2012 11:48 pm

Patrick schreef: Wat me vooral opvalt is de veel mindere scherptediepte die je hebt bij FX. Echt een groot verschil. En ik vind de foto's vooralsnog wat minder scherp dan ik ze met hetzelfde glasservies maakte met de D300s. Daar ga ik nog naar kijken.
Gewoon een stop meer diafragmeren en je ISO een stop omhoog gooien, dan krijg je weer hetzelfde als met de D300 :wink:

Wel gek trouwens dat de GPS zegt dat je in het omheinde gebied stond, vlak naast een plek waar alleen verharde paden liggen? Welke GPS gebruik je?

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr mar 02 2012 11:53 pm

Een Dawntech. Volgens mij de eenvoudigste. Hij zit er soms een paar meter naast. Dat leek mij niet zo ernstig. Hebben jullie dat nooit?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

flitslicht

Bericht door flitslicht » za mar 03 2012 12:12 am

In het open veld drie of vier meter.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za mar 03 2012 12:17 am

flitslicht schreef:In het open veld drie of vier meter.
Veel meer is het niet geweest. Je ziet het paadje op de kaart. Ik stond aan het begin ervan.

@Steven: ik heb mijn aankoop trouwens keurig gemeld in ons aankoopdraadje! :lol:

JacTrum
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » za mar 03 2012 12:18 am

Opmerkelijke foto Patrick! Het lijkt wel of die kauwen er in geplakt zitten.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za mar 03 2012 12:32 am

JacTrum schreef:Opmerkelijke foto Patrick! Het lijkt wel of die kauwen er in geplakt zitten.
Dat krijg je met tegenlicht in een wat mistige omgeving. Ik heb ze er niet naderhand ingeplakt. :mryellow:

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » za mar 03 2012 1:54 am

Mooie binnenkomer met de D700 Patrick, natuurlijk is het altijd weer even wennen met een nieuwe body maar met de lenzen die jij hebt moet je rag scherpe platen kunnen schieten.

Groeten Jan

C-A

Bericht door C-A » za mar 03 2012 5:51 am

mooie plaat

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » za mar 03 2012 8:43 am

Ik vindt het ook een prima plaat ,en met de scherpte diepte is toch niet veel mis?
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

tpas
Forumlid
Forumlid

Even eruit in Kijkduin

Bericht door tpas » za mar 03 2012 10:32 am

Toen ik overstapte van een d80(!) naar een d700 heb ik ook veel tijd nodig gehad om aan de andere scherptediepte te wennen.... Zeker de open diafragma's moet je veel bewuster kiezen....
Maar als je licht tekort komt, kan je met een d700 wat veiliger met de iso omhoog, dus dat compenseert weer...
D700; D80 ; Nikkor 60mm Micro f/2.8 ; Nikkor 85 f/1.8; Nikkor 16-35 f/4.0; Nikkor 24-70 f/2.8 ; Nikkor 70-200 VRII f/2.8 ; Nikkor TC2.0 III; Nikon SB910,SB600; MB-D10 ; Manfrotto 055XPROB met 498RC2; Feisol CM-1471

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » za mar 03 2012 11:42 am

Mooie plaat, mooi toestel
proficiat

gps ontvangers hebben trouwens altijd een afwijking van 3 tot pakweg een meter of 10

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za mar 03 2012 1:58 pm

Er is niets mis met de scherptediepte. Ik zal er ook snel genoeg aan gewend zijn... en in mijn voordeel benutten. Ik ben gek op fotograferen met beperkte scherptediepte.

Ik ben gewoon nog een beetje gewend de camera op f4 te zetten en dan maar zelden het gevoel hebben wellicht wat te weinig scherptediepte te hebben. Dat is nu dus wel anders.

Reden betreffende die wat softe foto's: ik had dat al verbeterd. Maar ik ben vrijdagmorgen even langs de Nikon Service geweest om een hete pixel te laten wegmappen. Toen hebben ze vrij veel instellingen weer veranderd. Ik zal zo even een draadje openen betreffende die instelling.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”