GRRRR AF Nikkor 18-200 VR gevallen
GRRRR AF Nikkor 18-200 VR gevallen
Deze namiddag de 105 macro gekocht van Nikon. Bij thuiskomst wilde ik natuurlijk direct deze lens even testen op mijn D7000. Bij het afdraaien van de 18-200 VR II heeft de lens een kleine val gemaakt van een 20 cm op de tafel.
Eigen fout weet het. Nu stel ik vast dat het zoemen van de lens stroef verloopt vanaf 30mm naar de 200mm. Ga hem woensdag binnen doen bij men dealer. Jullie een idee wat er zou kunnen schelen en wat eventuele reparatie me zou kosten?

Nikon D7000,Nikon AF-S NIKKOR 18-200 f1:3.5-5.6 VR II,Nikon AF NIKKOR 35-80 f1:4-5.6D,Nikon AF-S NIKKOR 50mm f1:1.8 G,Nikon AF-S 70-200 f2.8 VR II, MD-D11,Speedlight SB-900 with SD-9 external battery,Remote ML-L3 & MC-DC2,GPS GP-1,Power Connect EP-5B
Re: GRRRR AF Nikkor 18-200 VR gevallen
Het blijft op sturen naar Nikon Beverwijk of zelf langsbrengen.
En deze zullen je precies vertellen wat het gaat kosten.
En verder evt je verzekering gebruiken indien mogelijk;)
Kroontje
En deze zullen je precies vertellen wat het gaat kosten.
En verder evt je verzekering gebruiken indien mogelijk;)
Kroontje
- GTJ
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
20 cm....? Kan ook niks hebben dat spul! Erg vervelend, ik hoop voor je dat het mee valt....!
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
20cm. Tjonge jonge wat een poppenspul dit soort lenzen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
goh wat een medeleven...
Succes met het herstel
Succes met het herstel
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Léon Obers schreef:20cm. Tjonge jonge wat een poppenspul dit soort lenzen.
tjonge jonge...
wat een spontane reacties op een serieuze vraag
Peter, is niet erg.
Is ook leuk om steunbetuigingen te krijgen.
Hopelijk kunnen ze de lens maken en moet ik er geen kapitalen voor betalen.
Anders zal het doorsparen zijn om maar direct de 70-200 2.8 te kopen
Is ook leuk om steunbetuigingen te krijgen.
Hopelijk kunnen ze de lens maken en moet ik er geen kapitalen voor betalen.
Anders zal het doorsparen zijn om maar direct de 70-200 2.8 te kopen

Nikon D7000,Nikon AF-S NIKKOR 18-200 f1:3.5-5.6 VR II,Nikon AF NIKKOR 35-80 f1:4-5.6D,Nikon AF-S NIKKOR 50mm f1:1.8 G,Nikon AF-S 70-200 f2.8 VR II, MD-D11,Speedlight SB-900 with SD-9 external battery,Remote ML-L3 & MC-DC2,GPS GP-1,Power Connect EP-5B
Bij 'jouw soort' lenzen kan dat natuurlijk nooit gebeuren.Léon Obers schreef:20cm. Tjonge jonge wat een poppenspul dit soort lenzen.
Ik heb dezelfde lens , schoot ook een keer uit m'n handen toen ik hem boven de tafel loshaalde van de camera.
Gelukkig geen schade aan overgehouden.
De enige die je dat kan vertellen wat er aan de hand is , is de reparateur.
Het is een vrij degelijke lens die toch wel een stootje kan hebben als de zoom is ingezoomd tot 18mm.
Vervelend voor je.
Hoop dat het reparatie bedrag meevalt.
Gelukkig geen schade aan overgehouden.
De enige die je dat kan vertellen wat er aan de hand is , is de reparateur.
Het is een vrij degelijke lens die toch wel een stootje kan hebben als de zoom is ingezoomd tot 18mm.
Vervelend voor je.
Hoop dat het reparatie bedrag meevalt.
- gijs sandberg
- Clublid
Beste T (TS),
De lens zal bij de reparateur nagezien moeten worden (evt. via de winkel).
Voor Neder land is dat Nikon Service in Beverwijk, jouw winkelier weet zeker de weg in Vlaanderen.
Voor die lens (en vele anderen) geldt helaas dat interne delen beschadigd kunnen worden (zelfs als aan de buitenzijde geen schade te zien is).
Ik kan je slechts sterkte wensen.
Groeten, Gijs
De lens zal bij de reparateur nagezien moeten worden (evt. via de winkel).
Voor Neder land is dat Nikon Service in Beverwijk, jouw winkelier weet zeker de weg in Vlaanderen.
Voor die lens (en vele anderen) geldt helaas dat interne delen beschadigd kunnen worden (zelfs als aan de buitenzijde geen schade te zien is).
Ik kan je slechts sterkte wensen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Met dit soort zaken moet je gewoon geen pech hebben. Net als bij mensen is de manier van vallen neerkomen erg belangrijk.
Jammer TS. Ik hoop dat de schade meevalt. Op zich is een objectief als dit wel een reparatie waard. Goedkoop is het alleen eigenlijk nooit...
Jammer TS. Ik hoop dat de schade meevalt. Op zich is een objectief als dit wel een reparatie waard. Goedkoop is het alleen eigenlijk nooit...
Ik had een soort gelijk probleem. Volgens Nikon moest dit 531 euro kosten.
Ik hoop voor u dat het wat goedkoper uitpakt.
Reparatie kosten 531 euro ? Dat is nogal wat.wrcpino schreef:Ik had een soort gelijk probleem. Volgens Nikon moest dit 531 euro kosten.
Kan je bijna een nieuwe voor kopen , de VRII wel te verstaan.
Of althans een goede occasion.
Ik kan het je precies vertellen:Tienenaar schreef:Deze namiddag de 105 macro gekocht van Nikon. Bij thuiskomst wilde ik natuurlijk direct deze lens even testen op mijn D7000. Bij het afdraaien van de 18-200 VR II heeft de lens een kleine val gemaakt van een 20 cm op de tafel.Eigen fout weet het. Nu stel ik vast dat het zoemen van de lens stroef verloopt vanaf 30mm naar de 200mm. Ga hem woensdag binnen doen bij men dealer. Jullie een idee wat er zou kunnen schelen en wat eventuele reparatie me zou kosten?
Dat gaat € 456,- kosten. Ik heb hetzelfde probleem: niet

Kijk je inboedelverzekering goed na, steeds meer verzekeringsmaatschappijen vergoeden ook dit
soort ongelukjes
soort ongelukjes
http://s816.photobucket.com/albums/zz86/danielleenbart/" onclick="window.open(this.href);return false;