vuiltje
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi,
Ik heb inderdaad ook een paar zwarte stipjes in de zoeker van men D70s maar die zijn inderdaad ook niet op het LCD scherm of op de foto's te zien.
Dus geen probleem van maken denk ik.
Groetjessssssssssss
Ik heb inderdaad ook een paar zwarte stipjes in de zoeker van men D70s maar die zijn inderdaad ook niet op het LCD scherm of op de foto's te zien.
Dus geen probleem van maken denk ik.
Groetjessssssssssss
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
- Frans
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Heb ik ook gehad,
is gewoon een vuiltje op de onderkant van het matglas, kun je gewoon voorzichtig vanuit de objectiefmond
schoonblazen met een blaasbalgje ( wel de camera met de objectiefmond naar beneden houden ).
Verder kan het inderdaad geen kwaad, echter het is wel mogelijk dat na verloop van tijd het vuiltje op de sensor terecht komt,
omdat deze vuil aantrekt.
Als je het echter niet wegkrijgt is het ook nog mogelijk dat het vuiltje zich bovenop het matglas bevindt
( tussen het prisma en het matglas binnen in de camera ). Dat is lastiger te verwijderen en kun je beter laten doen,
als je je eraan stoort tenminste, anders zou ik het gewoon laten zitten.
Groeten frans
is gewoon een vuiltje op de onderkant van het matglas, kun je gewoon voorzichtig vanuit de objectiefmond
schoonblazen met een blaasbalgje ( wel de camera met de objectiefmond naar beneden houden ).
Verder kan het inderdaad geen kwaad, echter het is wel mogelijk dat na verloop van tijd het vuiltje op de sensor terecht komt,
omdat deze vuil aantrekt.
Als je het echter niet wegkrijgt is het ook nog mogelijk dat het vuiltje zich bovenop het matglas bevindt
( tussen het prisma en het matglas binnen in de camera ). Dat is lastiger te verwijderen en kun je beter laten doen,
als je je eraan stoort tenminste, anders zou ik het gewoon laten zitten.
Groeten frans
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Beverwijk
In Beverwijk verwijderen ze het 'eenvoudig' is bij mijn D70 ook gebeurd.
Weet alleen niet wat het kost, dus even van te voren navragen, voorkomt ongewenste verrassingen.
Groetjes George
Weet alleen niet wat het kost, dus even van te voren navragen, voorkomt ongewenste verrassingen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Als je er op de opname geen last van hebt, niets aan doen, ook niet naar Beverwijk.
Soms kun je in de zoeker zien waar het vuil zit. Scherp, dan ziet het op de spiegel, onscherp, dan zit het op het matglas. Ook het oculair glas heeft het wel eens, maar dan zie je het meestal niet.
Schoonmaken met een blaasbalg, zonder kwast, mag.
Soms kun je in de zoeker zien waar het vuil zit. Scherp, dan ziet het op de spiegel, onscherp, dan zit het op het matglas. Ook het oculair glas heeft het wel eens, maar dan zie je het meestal niet.
Schoonmaken met een blaasbalg, zonder kwast, mag.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
vlekje wegwerken
Hans schreef:
Maar soms irriteerd het gewoon Hans, elke keer als je door de zoeker kijkt zie je het weer zitten.
Net als met het vlekje van Toon Hermans, het lijkt dan wel of het vlekje steeds groter wordt
Groetjes George
Code: Selecteer alles
Als je er op de opname geen last van hebt, niets aan doen, ook niet naar Beverwijk.
Net als met het vlekje van Toon Hermans, het lijkt dan wel of het vlekje steeds groter wordt

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken