Niet tevreden met foto's gemaakt met de tokina 12-24mm
Niet tevreden met foto's gemaakt met de tokina 12-24mm
--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op di dec 08 2009 8:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo Robin,
Wanneer je aan de laatste foto en de anderen niets veranderd heb zit en inderdaad een duidelijk verschil in de tokina en tamron.
Zeker gezien alle instellingen.
Waar het verschil in zit weet ik niet, ik zou het zo niet weten. Maar hoe groot zijn de verschillen als je met 2 of 3 objectieven dezelfde foto maakt?
Ik ben wel benieuwd.
Heb je je al afgevraagd waarom de vorige eigenaar de lens heeft weg gedaan?
Het is altijd spannend om iets gebruikt te kopen.
Succes, Arno
Wanneer je aan de laatste foto en de anderen niets veranderd heb zit en inderdaad een duidelijk verschil in de tokina en tamron.
Zeker gezien alle instellingen.
Waar het verschil in zit weet ik niet, ik zou het zo niet weten. Maar hoe groot zijn de verschillen als je met 2 of 3 objectieven dezelfde foto maakt?
Ik ben wel benieuwd.
Heb je je al afgevraagd waarom de vorige eigenaar de lens heeft weg gedaan?
Het is altijd spannend om iets gebruikt te kopen.
Succes, Arno
Zit inderdaad veel ruis in. Zeker die strandfoto. De foto's zijn ook niet scherp. De ruis kan (voor een deel) de oorzaak zijn. Kijk ook eens op onderstaande link. Misschien heb je er wat aan.
Fijne vakantie.
groet,
Rik
http://home.planet.nl/~ifreriks/Hardwar ... herpte.htm
Fijne vakantie.
groet,
Rik
http://home.planet.nl/~ifreriks/Hardwar ... herpte.htm
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
- nikonvos
- Forumlid
Ik heb eens een keer een minolta 300 gehad waarvan ik het lensje heb laten vallen. Daarna kreeg ik hetzelfde effect. Ik heb dus de indruk dat er wat glaswerk verschoven is inwendig. Wegdoen en iets anders kopen, graag nieuw. Want het is hetzelfde als met auto's, tweedehands koop je altijd de ellende van een ander.
Gr, Wim
Gr, Wim
D80
- nikonvos
- Forumlid
Graag had ik toch een foto gezien van de 70-300. Ik vind namelijk die verkleuringen in de gevels erg raar. Het lijkt wel of de verschillende kleuren niet in hetzelfde brandpunt samenvallen. (kleurschifting). Is niet hetzelfde als ruis. Als de foto's van de 70-300 hetzelfde zijn, dan begin ik aan je camera te twijfelen.
Gr. Wim
Gr. Wim
D80
De Tamron is hier wel de 'winnaar' maar ook deze is zeker niet overtuigend.
Bij de bovenster foto in de inleiding was hij prima maar in deze serie stelt hij ook teleur.
Ik heb zelf het voornemen om oa de sparen voor de 10-17 van Tokina van € 480,- Hierover is iedereen enthousiast. Is redelijk betaalbaar en in verhouding tot 2e hands zeer goed te betalen.
Succes
Bij de bovenster foto in de inleiding was hij prima maar in deze serie stelt hij ook teleur.
Ik heb zelf het voornemen om oa de sparen voor de 10-17 van Tokina van € 480,- Hierover is iedereen enthousiast. Is redelijk betaalbaar en in verhouding tot 2e hands zeer goed te betalen.
Succes