Wel of geen geluidssignaal bij handmatig scherpstellen

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)
Plaats reactie
stuk

Wel of geen geluidssignaal bij handmatig scherpstellen

Bericht door stuk » vr mar 09 2012 11:46 am

Hallo,
Ik ben van plan een Nikon AF 50 f/1.8 objectief aan te schaffen. Nu heb ik een D5100 waar geen interne scherstelmotor inzet. Het bovengenoemde objectief heeft deze ook niet, ik zal dus handmatig moeten scherpstellen.
Mijn vraag is of ik wel een geluidssignaal krijg wanneer er handmatig is scherpgesteld.
Groet,

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Wel of geen geluidssignaal bij handmatig scherpstellen

Bericht door gijs sandberg » vr mar 09 2012 12:06 pm

Beste S,

Waarom zou je dat willen? zie pg 159 voor de zoekerinformatie.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » vr mar 09 2012 12:28 pm

stuk schreef: Ik ben van plan een Nikon AF 50 f/1.8 objectief aan te schaffen. Nu heb ik een D5100 waar geen interne scherstelmotor inzet. Het bovengenoemde objectief heeft deze ook niet, ik zal dus handmatig moeten scherpstellen.
Schaf dan beter het AF-S 50mm/1.8 G objectief aan, met ingebouwde motor. Dan zit je niet met het probleem van manuele scherpstelling.
Vriendelijke groet, Léon Obers

oud0001

Bericht door oud0001 » vr mar 09 2012 12:33 pm

Ik heb nog niets horen piepen bij MF.
Dan heb je het groene balltje in de zoeker.

Steven

Bericht door Steven » vr mar 09 2012 1:01 pm

stuk schreef:Hallo,
Ik ben van plan een Nikon AF 50 f/1.8 objectief aan te schaffen. Nu heb ik een D5100 waar geen interne scherstelmotor inzet. Het bovengenoemde objectief heeft deze ook niet, ik zal dus handmatig moeten scherpstellen.
Mijn vraag is of ik wel een geluidssignaal krijg wanneer er handmatig is scherpgesteld.
Groet,
Ik zou gewoon voor de 1.8G gaan met een AF motor. Het prijsverschil is niet supergroot. Zeker niet als je bedenkt dat er bij de 1.8D standaard geen zonnekapje zit. Indien je dat wel wenst dan moet je die er ook weer los bij kopen.

geerttt

Bericht door geerttt » vr mar 09 2012 2:33 pm

Om antwoord te geven op je vraag: Nee dat hoor je dan niet, je ziet wel onderin het groene balletje in de zoeker. Verder sluit ik me bij de rest aan m.b.t. de AF-S 50mm 1,8G of de AF-S 35mm 1,8G...

stuk

Bericht door stuk » vr mar 09 2012 11:17 pm

Léon Obers schreef:
stuk schreef: Ik ben van plan een Nikon AF 50 f/1.8 objectief aan te schaffen. Nu heb ik een D5100 waar geen interne scherstelmotor inzet. Het bovengenoemde objectief heeft deze ook niet, ik zal dus handmatig moeten scherpstellen.
Schaf dan beter het AF-S 50mm/1.8 G objectief aan, met ingebouwde motor. Dan zit je niet met het probleem van manuele scherpstelling.
Dat zou inderdaad de beste opte zijn, zal er nog eens een weekendje over nadenken. Groet,

Plaats reactie

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”