D70S met foutmelding :DEZE KAART IS NIET BRUIKBAAR
D70S met foutmelding :DEZE KAART IS NIET BRUIKBAAR
Mijn Nikon D70S camera geeft de volgende fout melding :
DEZE KAART IS NIET BRUIKBAAR ( THIS CARD CANNOT BE USED )
De standaard Sandisk compact flash geheugenkaart heeft normaal altijd gewerkt met deze camera.
Ik een ander camera lijkt deze kaart normaal te werken.
Een andere compact flash kaart in de D70S geeft weer dezelfde foutmelding.
Formateren in de camera of op de PC geeft geen verbetering !
HEEFT ER IEMAND ERVARING MET DIT PROBLEEM ?
De standaard Sandisk compact flash geheugenkaart heeft normaal altijd gewerkt met deze camera.
Ik een ander camera lijkt deze kaart normaal te werken.
Een andere compact flash kaart in de D70S geeft weer dezelfde foutmelding.
Formateren in de camera of op de PC geeft geen verbetering !
HEEFT ER IEMAND ERVARING MET DIT PROBLEEM ?
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
foute boel
Hallo Nikkortje,
Kijk eens of de contact pennetjes in de sleuf van je camera nog wel intact zijn.
Als er één pennetje scheef is of afgebroken kan je deze foutmelding al krijgen.
Mocht dit het geval zijn dan kan men in Beverwijk een nieuw slot inzetten.
Dus dan even langs Beverwijk.
Laat even horen hoe het verder gaat.
Groetjes George
Kijk eens of de contact pennetjes in de sleuf van je camera nog wel intact zijn.
Als er één pennetje scheef is of afgebroken kan je deze foutmelding al krijgen.
Mocht dit het geval zijn dan kan men in Beverwijk een nieuw slot inzetten.
Dus dan even langs Beverwijk.
Laat even horen hoe het verder gaat.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Ik had zelf een vergelijkbaar probleem met een D70: op een gegeven moment gaf de D70 aan dat mijn kaarten geformateerd (FOR) moesten worden of onbruikbaar (CHA) waren. Soms werkte het na het formatteren wel weer even maar steeds vaker kwam die melding.
Het begon eerst met 1 kaart, daarna met al mijn andere kaarten. De kaarten werkten gewoon wel goed in andere camera's en op de pc.
Uiteindelijk is hij opgestuurd naar Beverwijk waar ze constateerden dat de kaartlezer in de camera "los" zat en opnieuw gesoldeerd moest worden. Dat hebben ze gedaan (kostte ongeveer EUR 120) en sindsdien (drie maanden geleden) geen probleem meer mee gehad.
Het begon eerst met 1 kaart, daarna met al mijn andere kaarten. De kaarten werkten gewoon wel goed in andere camera's en op de pc.
Uiteindelijk is hij opgestuurd naar Beverwijk waar ze constateerden dat de kaartlezer in de camera "los" zat en opnieuw gesoldeerd moest worden. Dat hebben ze gedaan (kostte ongeveer EUR 120) en sindsdien (drie maanden geleden) geen probleem meer mee gehad.
Bij mijn D70s gebeurt het alleen in combinatie met de ingebouwde flitser en niet AF-s objectieven Op een of andere manier gaat er dan iets fout waardoor ik ook soms de melding CHA krijg. Even de kaart er uit en weer er terug in en ik kan weer gewoon fotograferen...
Misschien dus ook wel een losse lezer als ik het bovenstaande zo eens lees..
Luc.
Misschien dus ook wel een losse lezer als ik het bovenstaande zo eens lees..
Luc.
Het vervelende bij mij was dat het niet alleen een melding betrof en dat ik na de kaart eruit/erin te doen ik weer verder kon fotograferen maar dat de kaart ook gelijk helemaal leeg/corrupt was. Dus dan moest ik weer formatteren en kon weer verder gaan maar elk moment kon ik dus al mijn foto's weer verliezen.
De kaarten waren allemaal van Sandisk en verder niets mis mee.
Geen prettig gevoel dus...
De kaarten waren allemaal van Sandisk en verder niets mis mee.
Geen prettig gevoel dus...
Heb inmiddels mijn D70S naar Nikon Service in Beverwijk gestuurd.
Nu maar afwachten hoe snel ik hem weer in 100% staat terug krijg.
Nikkortje
Heb inmiddels mijn D70S naar Nikon Service in Beverwijk gestuurd.
Nu maar afwachten hoe snel ik hem weer in 100% staat terug krijg.
Nikkortje
Ik heb dit ook een keer meegemaakt met mijn D70s. Maar heb het van andere D70 bezitters ook al een aantal malen gehoord. Het schijnt dus een van de zwakheden van de D70(s) te zijn !Nikkortje schreef:Na een week of drie heb ik mijn D70S camera weer in top staat terug ontvangen van Nikon Service Beverwijk.
Het reparatie formulier vermeld: CF card print vervangen
Hans
Re: D70S met foutmelding :DEZE KAART IS NIET BRUIKBAAR
Hoi mensen,
Ik heb nu ook een dergelijk probleem met D70s :
Met een CF-kaart van 4Gb die nooit dienst geweigert heeft en die ik vooraf met de D70s heb geformateerd, heb ik talrijke foto's genomen tijdens een belangrijk feest voor dewelke ik tot fotograaf was gebombardeerd. Maar wanneer ik achteraf die foto's in mijn PC wou inladen krijg ik de melding dat ik de kaart moet formateren als ik die wil gebruiken ! Heb ik natuurlijk niet gedaan maar eigenaardig is dat al de foto's kan bekijken op het LCD-scherm van de camera. Dus die staan op de kaart ! En met een externe kaartlezer lukt het ook niet.
Is er iemand die weet hoe ik die belangrijke foto's vooralsnog kan recupereren ?
Ik heb nu ook een dergelijk probleem met D70s :
Met een CF-kaart van 4Gb die nooit dienst geweigert heeft en die ik vooraf met de D70s heb geformateerd, heb ik talrijke foto's genomen tijdens een belangrijk feest voor dewelke ik tot fotograaf was gebombardeerd. Maar wanneer ik achteraf die foto's in mijn PC wou inladen krijg ik de melding dat ik de kaart moet formateren als ik die wil gebruiken ! Heb ik natuurlijk niet gedaan maar eigenaardig is dat al de foto's kan bekijken op het LCD-scherm van de camera. Dus die staan op de kaart ! En met een externe kaartlezer lukt het ook niet.
Is er iemand die weet hoe ik die belangrijke foto's vooralsnog kan recupereren ?