Foto's Louwman museum den Haag

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
wdejong
Forumlid
Forumlid

Foto's Louwman museum den Haag

Bericht door wdejong » wo mar 14 2012 10:10 pm

Afgelopen weekend ben ik in het Louwman automuseum in den Haag geweest. Hierbij mijn eerste poging om wat foto's op het forum te plaatsen.

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding

De foto's zijn gemaakt met mijn nieuwe D3s en de 24-70 2.8
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

NB de foto's zijn niet bewerkt (behalve aanpassing van het formaat tbv plaatsing op het forum), JPEG's zo uit de camera.
Met vriendelijke groet, Willem

Nikon D3s / Nikon AF-S Nikkor 14-24mm 2.8 G ED & 24-70mm 2.8 G ED / Sigma 50-500mm 4.5-6.3 APO DG OS HSM / Sigma AF 150mm 2.8 APO EX macro DG
Sony DSC-RX100

Goodje

Re: Foto's Louwman museum den Haag

Bericht door Goodje » wo mar 14 2012 10:17 pm

Leuke serie vind de eerste drie en de laatste iets te donker maar het heeft het ook wel weer wat :wink2:

Frans Heinsbroek
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Frans Heinsbroek » wo mar 14 2012 10:38 pm

Ik vind dat het donkere bij de eerste 3 prima past. Het heeft wel iets.
Mooie serie.

Piepenholleke
Forumlid
Forumlid

Bericht door Piepenholleke » do mar 15 2012 7:48 am

Mooie foto's.
Is hierbij gebruik gemaakt van een statief o.i.d.?
Met vriendelijke groet,
Huub.

wdejong
Forumlid
Forumlid

Bericht door wdejong » do mar 15 2012 9:10 am

bedankt voor de leuke reacties!

De eerste foto's zijn idd bewust vrij donker gehouden. Het was een probeersel met het idee om hierdoor te benadrukken dat deze modellen uit de oertijd van de autoindustrie komen. Heb geprobeerd precies zo te belichten dat de details zichtbaar blijven maar het geheel wat schimmig/donker blijft. De verlichting in het museum leent zich hier overigens ook erg goed voor. Heb nergens een flitser gebruikt.

Piepenholleke: nee, ik heb geen statief gebruikt. De D3s is voor mij een nieuwe camera en ik wilde met deze opnames ook eens experimenteren met de hogere ISO waarden. De meeste opnamen zijn gemaakt bij ISO 3200 of 4000. Daarom ook veel voor rood gekleurde objecten gekozen omdat de sensor daar dan wellicht de meeste moeite mee zou hebben.

Nikon D3s / Nikon AF-S Nikkor 14-24mm 2.8 G ED & 24-70mm 2.8 G ED / Sigma 50-500mm 4.5-6.3 APO DG OS HSM / Sigma AF 150mm 2.8 APO EX macro DG
Sony DSC-RX100

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » do mar 15 2012 3:56 pm

Een hele mooie serie ,prima gedaan. 8)
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Jur55

Bericht door Jur55 » do mar 15 2012 5:55 pm

Mooi gedaan hoor.
Met plezier naar gekeken.
Bedankt voor het delen.

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door jan » do mar 15 2012 7:38 pm

Mooie beelden. Vindt het donkere wel passen bij het tijdsbeeld van 1 t/m 3. Persoonlijk spreekt 5 mij aan.

Je schrijft: afgelopen weekend geweest. Is het daar zo rustig want ik kan mij voorstellen dat even vergt voor je een mooie setting hebt?
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

marcel.b
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door marcel.b » do mar 15 2012 11:02 pm

Hallo!

Allereerst bedankt voor de reactie.
Heb mezelf pas voorgesteld op dit forum en ben ook nog niet zolang met fotografie bezig..
Kwam foto,s tegen van het louwman museum tegen , mooie plaatjes trouwens!
Mijn vraag is of dat je met een statief mag fotograferen in het museum?
Kom wel eens in brussel in het militaire museum aan het jubelpark , erg mooi!
er is ook een vliegtuig gedeelte in een hele grote hal en te toegang is gratis! (rijksmuseum).
Daar mag je niet met een statief naar binnen en als je een losse flitser bij je hebt mag dat ook niet?
Snappen daar niet dat op een camera ook een flitser kan zitten?
Wil zelf ook naar het louwman museum vandaar deze vraag.

Groet Marcel b.
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » vr mar 16 2012 6:25 am

Als je in het Louwman Museum rond loopt, volgens de gebruiksaanwijzing, dan zijn de eerste auto's die je ziet vrij donker uitgelicht. Klasse dat dat hier ook te zien is.

Afbeelding

Aan mijn voorbeeld is te zien dat de automaat in de camera wel zijn best gedaan heeft om het bruine kussen wit te maken.

Of je ergens een statief en of flitser mag gebruiken is per museum verschillend. De regel is NEE. Ook komt het best nog wel voor dat je niet mag fotograferen.

wdejong
Forumlid
Forumlid

Bericht door wdejong » vr mar 16 2012 9:03 am

Ik ben erg blij met jullie reactie's. Dat zoveel forumgebruikers de moeite nemen om een reactie te plaatsen, motiveert om binnenkort nog eens wat andere foto's te plaatsen. Bedankt!
jan schreef:Je schrijft: afgelopen weekend geweest. Is het daar zo rustig want ik kan mij voorstellen dat even vergt voor je een mooie setting hebt?
Ik heb het museum nu voor de tweede keer bezocht en het is inderdaad over het algemeen voldoende rustig om een goed standpunt te kiezen, zelfs in het weekend. Persoonlijk vind ik de opzet van het museum ook goed gekozen. Het is bij de meeste autos (en overigens ook diverse andere auto-gerelateerde objecten) goed mogelijk om het onderwerp vanuit verschillende hoeken te fotograferen.
marcel.b schreef:Mijn vraag is of dat je met een statief mag fotograferen in het museum?
Ik heb zelf geen statief gebruikt, maar zag wel een paar andere fotografen met statief in de weer en heb niet gemerkt dat die op hun vingers werden getikt of zo. Ook is het volgens mij niet verboden te flitsen.
Het museum zelf bezoeken is wat mij betreft zeker een aanrader!

Sony DSC-RX100

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”