Bloemen, Glazen & Wijn.

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Erich Snijder
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bloemen, Glazen & Wijn.

Bericht door Erich Snijder » vr mar 16 2012 9:56 pm

Vanmiddag in mijn studio de onderstaande foto's geschoten.
Alle commentaar is van harte welkom.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

Groeten.
Erich.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Bloemen, Glazen & Wijn.

Bericht door jettiny » vr mar 16 2012 11:17 pm

Nou ik zal eens wat zeggen om het topic op gang te brengen.

Positief gezien, lekker creatief bezig, mooie kleurcombinatie's, mooie spiegeling en scherpte.

Verbeterpunten, de roos bij foto 1 t/m 3 ondersteunen met een luciferdoosje oid voor de vorm, nu is de roos platgedrukt.

De gehele combinatie naar achteren schuiven om de achtergrondlijn te verdoezelen, het spiegelend oppervlak verschilt toch met de achterwand en dan hoef/wil ik liever de scheidingslijn niet te zien.
Is trouwens ook gelijk de verdoezing van je scheve foto.

Over het algemeen genomen vind ik er teveel onderwerpen liggen, iets teveel van het goede, de foto wordt hierdoor erg druk, ik weet niet meer waar ik moet kijken.
Eenvoud lijkt mij mooier, daarom scoort foto 4 voor mij het hoogst.

Qua composities is ook zeker nog winst te behalen.
Is de aandacht vooral gegaan naar de spiegeling, en daardoor wat minder naar de andere belangrijke zaken? :roll:
Dat is wat ik denk.
Ik hoop dat je er wat mee kunt. :D

Vrgr
Tiny

Erich Snijder
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Erich Snijder » vr mar 16 2012 11:54 pm

Dank voor je reactie.
Ga dit de volgende keer zeker meenemen.

Na je reactie gelezen te hebben en daarna nog een keer de foto's weer bekeken kan ik alleen maar zeggen dat je gelijk hebt.
Die dingen waren mij niet opgevallen.

Thanks,

Groeten.
Erich.

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Hasselbox » za mar 17 2012 11:16 am

De eerste twee zijn geweldig mooi.
Het spiegelbeeld werkt heel mooi in de compositie.
De anderen zijn wat druk. Minder is meer voor dit soortwerk. (Denk ik)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » za mar 17 2012 11:25 am

Lekker creatief aan de gang.
De iets meer heldere benaderingen vind ik prettiger qua sfeer dan de iets meer donkere, maar wel opletten op uitgebeten (te heldere) tinten.

Ook opletten wat voor rozen dat je kiest. De buitenste blaadjes zijn reeds aan het aftakelen. Dat kun je in retouche echter nog wel opkalefateren.
En die rode wijn is geen "rode" wijn, maar "zwart". Vloeistoffen vergen altijd speciale aandacht bij fotografie, daar moet licht doorheen vallen om kleur te krijgen. Een van de moeilijkste dingen in dit soort foto's.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Erich Snijder
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Erich Snijder » za mar 17 2012 2:40 pm

Léon Obers schreef:Lekker creatief aan de gang.
De iets meer heldere benaderingen vind ik prettiger qua sfeer dan de iets meer donkere, maar wel opletten op uitgebeten (te heldere) tinten.

Ook opletten wat voor rozen dat je kiest. De buitenste blaadjes zijn reeds aan het aftakelen. Dat kun je in retouche echter nog wel opkalefateren.
En die rode wijn is geen "rode" wijn, maar "zwart". Vloeistoffen vergen altijd speciale aandacht bij fotografie, daar moet licht doorheen vallen om kleur te krijgen. Een van de moeilijkste dingen in dit soort foto's.
Léon bedankt voor je reactie.

Wat zou ik dan het beste kunnen doen om de wijn helderder en als echt rood kan laten zien.
Misschien water bij de wijn (letterlijk) om de kleur lichter te maken zodat die bij de foto (waar de kleur meer zwart werd) toch de goede kleur te geven.
Of een extra licht op het glas om die hiermee werd lichter te maken.

Als je nog een andere oplossing hebt dan hoor ik het graag.

Zal de volgende keer ook kijken naar bloemen die een stuk frisser en beter zijn.

Groeten.
Erich.

Galloper
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Galloper » za mar 17 2012 5:48 pm

Erich Snijder schreef:
Léon Obers schreef:Lekker creatief aan de gang.

Léon bedankt voor je reactie.

Wat zou ik dan het beste kunnen doen om de wijn helderder en als echt rood kan laten zien.
Misschien water bij de wijn (letterlijk) om de kleur lichter te maken zodat die bij de foto (waar de kleur meer zwart werd) toch de goede kleur te geven.
Of een extra licht op het glas om die hiermee werd lichter te maken.

Als je nog een andere oplossing hebt dan hoor ik het graag.

Zal de volgende keer ook kijken naar bloemen die een stuk frisser en beter zijn.

Groeten.
Erich.
Mooie foto's ik doe het je niet na.

Indien je doorzichtige rode wijn wil hebben zou je met kleurstoffen kunnen gaan werken. En dan kleurstof toevoegen tot je de juiste kleur hebt bereikt op je foto.
Ik werk voor een laboratorium en bij een foto van urine in een buisje (folder) vroeg ik of het urine was. Appelsap met wat water was het antwoord.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”