Alle commentaar is van harte welkom.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

Groeten.
Erich.

Léon bedankt voor je reactie.Léon Obers schreef:Lekker creatief aan de gang.
De iets meer heldere benaderingen vind ik prettiger qua sfeer dan de iets meer donkere, maar wel opletten op uitgebeten (te heldere) tinten.
Ook opletten wat voor rozen dat je kiest. De buitenste blaadjes zijn reeds aan het aftakelen. Dat kun je in retouche echter nog wel opkalefateren.
En die rode wijn is geen "rode" wijn, maar "zwart". Vloeistoffen vergen altijd speciale aandacht bij fotografie, daar moet licht doorheen vallen om kleur te krijgen. Een van de moeilijkste dingen in dit soort foto's.

Mooie foto's ik doe het je niet na.Erich Snijder schreef:Léon bedankt voor je reactie.Léon Obers schreef:Lekker creatief aan de gang.
De iets meer heldere benaderingen vind ik prettiger qua sfeer dan de iets meer donkere, maar wel opletten op uitgebeten (te heldere) tinten.
Ook opletten wat voor rozen dat je kiest. De buitenste blaadjes zijn reeds aan het aftakelen. Dat kun je in retouche echter nog wel opkalefateren.
En die rode wijn is geen "rode" wijn, maar "zwart". Vloeistoffen vergen altijd speciale aandacht bij fotografie, daar moet licht doorheen vallen om kleur te krijgen. Een van de moeilijkste dingen in dit soort foto's.
Wat zou ik dan het beste kunnen doen om de wijn helderder en als echt rood kan laten zien.
Misschien water bij de wijn (letterlijk) om de kleur lichter te maken zodat die bij de foto (waar de kleur meer zwart werd) toch de goede kleur te geven.
Of een extra licht op het glas om die hiermee werd lichter te maken.
Als je nog een andere oplossing hebt dan hoor ik het graag.
Zal de volgende keer ook kijken naar bloemen die een stuk frisser en beter zijn.
Groeten.
Erich.