Fotoshoot Jesse (VERWIJDERD)
-
jettiny
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Fotoshoot Jesse (VERWIJDERD)
Een spontane actie vanmorgen.
Ineens heb je de mogelijkheid, het weer, de locatie, en het ietwat tegenstribbelende model voorhanden.
Het gevolg was, even lekker losgaan met de D7000 en de Tamron 17-50 mm.
Naast de graag wat kritische kanttekeningen, ook een voorkeur uitspreken aub.
Een van de foto's wordt afgedrukt voor de moeder van het model voor moederdag.
1.
Bij voorbaat dank voor je reactie.
Vrgr
Tiny
Ineens heb je de mogelijkheid, het weer, de locatie, en het ietwat tegenstribbelende model voorhanden.
Het gevolg was, even lekker losgaan met de D7000 en de Tamron 17-50 mm.
Naast de graag wat kritische kanttekeningen, ook een voorkeur uitspreken aub.
Een van de foto's wordt afgedrukt voor de moeder van het model voor moederdag.
1.
Bij voorbaat dank voor je reactie.
Vrgr
Tiny
Laatst gewijzigd door jettiny op ma mar 26 2012 7:58 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- ROLANDPHOTO
- Clublid

- Ervaringsniveau: ****
- Hasselbox
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Fotoshoot jesse.
Idd. Kun je deze nog eens overdoen? Al is het maar dat je zelf het verschil ziet als het zonder flits gemaakt wordt.ROLANDPHOTO schreef:Jammer dat je kan zien dat er geflitst is.
Mogelijk krijg je dan weer ander commentaar en advies
Draai desnoods de Iso wat omhoog.
Leuk Model. Die Jesse.
Gr H.
- iefie
- Forumlid

leuk
vooral foto 2 en 4
denk dat moeders foto 2 het leukst zal vinden.
vooral foto 2 en 4
denk dat moeders foto 2 het leukst zal vinden.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
- jan
- Bestuurslid

- Contacteer:
Foto 2 in de lijst.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- JvdKooij
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Foto 2 en 4 springen er uit voor mij, met dan een voorkeur voor 2 omdat op 4 toch een stukje elleboog mist, tis wel mijn persoonlijke voorkeur hé 
Groetjes,
Jaap
Jaap
-
weaponar
Leuke foto's! Volgende keer misschien de flitser paar stops zachter zetten
Verder met de poses ed. niets mis mee, leuk!
Verder met de poses ed. niets mis mee, leuk!
Wat een heerlijk jongetje die Jesse. Niet te zien dat hij tegenstribbelde dus een geboren model. Ik vind foto 2 het leukst om in te lijsten voor mama. En verder zou ik hem ook eens tegen een minder drukke achtergrond willen zien, hoewel deze heel stoer is natuurlijk.
-
jettiny
- Forumlid

- Contacteer:
Hartelijk dank aan iedereen voor jullie reacties.
Inderdaad moest ik ook vaststellen op de computer dat de flits gerust wat minder had gemogen, en wellicht een gel voor de flitser had moeten plaatsen.
Jesse heeft nu eenmaal een wit huidje, en dat had ik in moeten calculeren.
Ik neem het mee voor een volgende keer, hopelijk heeft Jesse nog een keer geduld met opa, en .... het duurt nog even voordat het moederdag is.
Vrgr
Tiny
Inderdaad moest ik ook vaststellen op de computer dat de flits gerust wat minder had gemogen, en wellicht een gel voor de flitser had moeten plaatsen.
Jesse heeft nu eenmaal een wit huidje, en dat had ik in moeten calculeren.
Ik neem het mee voor een volgende keer, hopelijk heeft Jesse nog een keer geduld met opa, en .... het duurt nog even voordat het moederdag is.
Vrgr
Tiny
-
Qudajo
Een leuke serie met een geweldig stoer model, wat mij opvalt is dat je alles van af 1 standpunt heb geschoten, heeft dat een reden?
Ik vind de achtergrond wel passend bij deze serie.
Foto 4 vind persoonlijk het leukste, maar zolang het nog geen moederdag is zou ik gewoon nog even blijven oefenen :mrgreen:
Groetjes Henri
Ik vind de achtergrond wel passend bij deze serie.
Foto 4 vind persoonlijk het leukste, maar zolang het nog geen moederdag is zou ik gewoon nog even blijven oefenen :mrgreen:
Groetjes Henri
-
jettiny
- Forumlid

- Contacteer:
Dat er vanuit een standpunt foto's zijn gemaakt heeft inderdaad zijn reden henri.
Zoals vermeld was het een spontane actie.
Ik had al een tijdje het idee om Jesse in een stoere omgeving te fotograferen.
Echter hij is op zijn tijd niet erg meegaand om foto's te maken, kort voor deze opnames had hij zich nog verstopt onder de tafel
De belofte dat ik na een paar foto's gemaakt te hebben, met hem een ijsje ging halen, zorgde voor de medewerking.
En zo leren kinderen van opa hoe je mensen moet chanteren
De foto's moesten redelijk snel gemaakt worden, omdat het vermoeden bestond dat het model er redelijk snel genoeg van had.
Aan de omgeving lag het niet, er is een legale plek in mijn woonplaats waar mensen hun kunstwerken kunnen maken.
Het gevolg is, dat er een muur van zo'n 50 meter met geweldige kunstwerken is ontstaan.
Helaas voor de kunstenaars zelf is de muur aan de achterzijde van 3 bedrijven, en dus vanaf de straat niet zichtbaar.
Omdat ik eigenlijk een stoere fotoshoot met een collegaatje wilde maken afgelopen zondag, ben ik getipt voor deze locatie.
Vrgr
Tiny
Zoals vermeld was het een spontane actie.
Ik had al een tijdje het idee om Jesse in een stoere omgeving te fotograferen.
Echter hij is op zijn tijd niet erg meegaand om foto's te maken, kort voor deze opnames had hij zich nog verstopt onder de tafel
De belofte dat ik na een paar foto's gemaakt te hebben, met hem een ijsje ging halen, zorgde voor de medewerking.
En zo leren kinderen van opa hoe je mensen moet chanteren
De foto's moesten redelijk snel gemaakt worden, omdat het vermoeden bestond dat het model er redelijk snel genoeg van had.
Aan de omgeving lag het niet, er is een legale plek in mijn woonplaats waar mensen hun kunstwerken kunnen maken.
Het gevolg is, dat er een muur van zo'n 50 meter met geweldige kunstwerken is ontstaan.
Helaas voor de kunstenaars zelf is de muur aan de achterzijde van 3 bedrijven, en dus vanaf de straat niet zichtbaar.
Omdat ik eigenlijk een stoere fotoshoot met een collegaatje wilde maken afgelopen zondag, ben ik getipt voor deze locatie.
Vrgr
Tiny
- JacTrum
- Clublid

- Ervaringsniveau: *****
Het is een erg leuke serie Tiny, hoewel ik het ook eens ben met de gemaakte opmerkingen. Door de enorm drukke achtergrond en de harde verlichting komen de foto's iets 'te' stoer over. Ik zou het behalve in de belichting ook zoeken in de scherptediepte, die wel wat minder kan. Daardoor komt de nadruk wat meer op Jesse te liggen. Ik ben het overigens met Ief eens dat foto 2 voor mama waarschijnlijk de aardigste is.
Ik kom net terug uit Engeland, waar het gisteren moederdag was. Maar hoewel ik daar wel wat foto's van onze kleindochter heb gemaakt (onze oudste dochter woont met haar gezin in Birmingham) heb ik er niet aan gedacht daar een moederdagkadootje van te maken:-(
Ik kom net terug uit Engeland, waar het gisteren moederdag was. Maar hoewel ik daar wel wat foto's van onze kleindochter heb gemaakt (onze oudste dochter woont met haar gezin in Birmingham) heb ik er niet aan gedacht daar een moederdagkadootje van te maken:-(
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
- PanzerFaustNL
- Forumlid

- Contacteer:
Leuke serie, vind de rand alleen wat deprimerend voor een kinder shoot.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
-
George Fennes
- Clublid

- Ervaringsniveau: *
Is een lekker ventje Tiny.
Lekker ongedwongen voor de camera.
Daar zal je vast wel vaker foto's van maken.
Groetjes George
Lekker ongedwongen voor de camera.
Daar zal je vast wel vaker foto's van maken.
Groetjes George
Blijf het objectief bekijken
-
jettiny
- Forumlid

- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties en kritiek.
@ Jac, het moet en kan beter helemaal waar.
Er komen nog wel shoots van jesse, hij is moeilijk over de drempel te kijgen, maar als het dan toch lukt geeft ie zich wel gewonnen aan, zoals hijzelf zegt zijn grapjesopa.
@PanzerFaustNL, kaders zijn inderdaad erg persoonlijk en gevaarlijk om toe te passen.
Uiteraard gaat er GEEN kader om de foto die Jesse zijn moeder (mijn dochter) krijgt.
@ George, zeker weten dat ie vaker model mag spelen, we zoeken weer verder naar de stoere plekjes voor Jesse.
Vrgr
Tiny
@ Jac, het moet en kan beter helemaal waar.
Er komen nog wel shoots van jesse, hij is moeilijk over de drempel te kijgen, maar als het dan toch lukt geeft ie zich wel gewonnen aan, zoals hijzelf zegt zijn grapjesopa.
@PanzerFaustNL, kaders zijn inderdaad erg persoonlijk en gevaarlijk om toe te passen.
Uiteraard gaat er GEEN kader om de foto die Jesse zijn moeder (mijn dochter) krijgt.
@ George, zeker weten dat ie vaker model mag spelen, we zoeken weer verder naar de stoere plekjes voor Jesse.
Vrgr
Tiny