Goedeavond,
Ik heb een vraag over de selectieknop AF veldstand.
Als ik een scherpstelzone wijzig met deze knop zie ik op het lcd scherm boven op de camera dat ik deze verander. Niets aan de hand dus
Maar als ik nu een poosje wacht (ongeveer 30 sec) en ik wijzig dan een scherpstelveld, veranderd er niets op het lcd scherm.
Maar gaat deze wijzing (en veranderd ook het pictogram) pas in nadat ik even de ontsponkop (kort) indruk.
Ik ben benieuwd of jullie dit ook hebben?
Groet, Dick
vraag over de D200
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Yep!
Is onderdeel van de accu besparende maatregelen. Na x seconden schakelt de camera de lichtmeting, de AF velden en nog zo wat uit. Door de ontspanknop in te drukken activeer je dat allemaal weer. Onder persoonlijke instelling c3 kun je deze tijd instellen in 4, 6, 8, 16 sec. of altijd aan. Onder instelling f2 kun je instellen dat het bedienen van de multiselector hetzelfde effect heeft: activeren van de camerafuncties.
Succes!
Marnix
Is onderdeel van de accu besparende maatregelen. Na x seconden schakelt de camera de lichtmeting, de AF velden en nog zo wat uit. Door de ontspanknop in te drukken activeer je dat allemaal weer. Onder persoonlijke instelling c3 kun je deze tijd instellen in 4, 6, 8, 16 sec. of altijd aan. Onder instelling f2 kun je instellen dat het bedienen van de multiselector hetzelfde effect heeft: activeren van de camerafuncties.
Succes!
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.