Welkom Asje op het forum.
Ik ga er even van uit dat je geen studioverlichting hebt, en dan is er eigenlijk maar een goede optie, daglicht.
De interne flitser geeft je onvoldoende mogelijkheden je vriendin goed te belichten.
Maak handig gebruik van daglicht, en reflecteer het daglicht naar de schaduwzijde met b.v. een plaat piepschuim van een hobbyzaak.
Bij voorkeur wordt een zwangere vrouw zo rond de 6 a 7 maanden zwangerschap gefotografeerd, zodat je goed kunt zien dat ze zwanger is, maar geen verloskundige hoeft te zijn indien je tegen de 9 maanden gaat fotograferen.
De buik is dan in vele gevallen niet echt mooi meer meer ivm aders en bobbels van handjes en voetjes e.d.
Accesoires zijn leuk om erbij te gebruiken, en kunnen van allerlei aard zijn.
Hier heb je een link die je wat inzicht geeft hoe je een en ander kunt opstellen e.d.
http://www.flickr.com/photos/nelms-port ... sionsetup/" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel sites bekijken van andere fotografen helpen je wat ideeen te ontwikkelen, en dat geeft een beetje rust.
Maak wat aantekeningen en maak eventueel kleine schetsjes van hoe je het ongeveer wil gaan doen.
Mijn ervaring is, wat opschrijft of tekent, dat je er dan niet zoveel meer in je hoofd blijft zitten, daar wordt je tureluurs van.
Veel plezier en succes.
Mocht je in de buurt van Uden wonen, dan wil ik je best een beetje helpen, met een en ander.
vrgr
Tiny