Commentaar in een respectvolle manier is van harte welkom.
1.

exif
2.

exif
3.

exif
4.

exif

Hey Daniël, ik zie ze net pas(1e keer dat ik ze bekijk)Daniël schreef:Omdat ik echt een fan ben van de lente en graag experimenteer met composities laat ik enkele van mijn favoriete foto's zien.
Commentaar in een respectvolle manier is van harte welkom.

Als het ervaringsargument je enige reden is om het niet te doen: kom op met die foto's! Iedereen hier kan leren, daar is de rubriek juist voor. Juist met weinig ervaring kan je een hoop opsteken uit reacties!Galloper schreef:Om een foto te beoordelen in "Foto beoordelingen" vind ik dat ik te weinig ervaring heb als fotograaf.

Ik bedoel om een ander zijn foto te beoordelen.wdejong schreef:Als het ervaringsargument je enige reden is om het niet te doen: kom op met die foto's! Iedereen hier kan leren, daar is de rubriek juist voor. Juist met weinig ervaring kan je een hoop opsteken uit reacties!Galloper schreef:Om een foto te beoordelen in "Foto beoordelingen" vind ik dat ik te weinig ervaring heb als fotograaf.
Ah, misverstand. Heb je foto's net gezien, vond ze erg goed. Mijns inziens hoef je niet te bescheiden te zijn en kan je rustig je mening geven over wat men hier neerzet.Galloper schreef: Ik bedoel om een ander zijn foto te beoordelen.![]()
Maar ik zal een draadje maken in Foto beoordelingen met wat foto's van gisteren.
Dank je, elk commentaar is welkom. En gewoon plaatsen die foto'sGalloper schreef:Had dit draadje nog niet gezien. Toeval wil dat ik vandaag in het Arboretum van Kalmthout geprobeerd heb bloesem/bloemen te fotograferen.
Om een foto te beoordelen in "Foto beoordelingen" vind ik dat ik te weinig ervaring heb als fotograaf.
#2 vind ik geslaagdAltijd lastig want die krengen zitten nooit stil

Is dit een opmerking? Vind het apart dan. Dit deed ik vroeger maar nu niet meer. Ik probeer juist te spelen met compo, scherptediepte en gehalte van of iets goed is. Van de 100 foto's hou ik er maar vaak 10 of 15 over.Hasselbox schreef:Het onderwerp voor de lens en huppekee. Het staat er op.
Deels mee eens, maar hoe wil je het dan zien? Een vogel is vaak in de omgeving en dan moet je het doen met wat je hebt. Een Vlaamse gaai goed en gewenst op de foto krijgen is praktisch onmogelijk.Hasselbox schreef:2 en 3 is druk en rommelig waardoor het onderwerp verzuipt in de rest.
Nee was hier niet aan het testen. Opname is zoals ik het wenste. Scherpte en de compo zoals ik het wou. Maar hoe zou je het dan beter willen zien?Hasselbox schreef:Nummer 4 is een opname die velen maken om een objectief te testen. Wel goed scherp maar verder?

Met mijn opmerking van recht toe recht aan bedoel ik dat de foto's die indruk op mij maken van snel en met te weinig overleg te werk gaan. Ik zie weinig gebruik van bekende middelen om rust en tegelijk spanning in de beelden te brengen.Daniël schreef:Hoe dan ook dank voor je opmerking.
Het vragen om een respectvolle commentaar is niks anders dan gewenst. Zit nu al 3 jaar of zo op dit forum en heb echt afbranders gezien wat totaal niet respectvol was.
Harde commentaar is niet erg, als het maar goed onderbouwd is. Commentaar van dat het allemaal ruk is heb ik geen ene reet aan. Zeg dan niks.
Is dit een opmerking? Vind het apart dan. Dit deed ik vroeger maar nu niet meer. Ik probeer juist te spelen met compo, scherptediepte en gehalte van of iets goed is. Van de 100 foto's hou ik er maar vaak 10 of 15 over.Hasselbox schreef:Het onderwerp voor de lens en huppekee. Het staat er op.Deels mee eens, maar hoe wil je het dan zien? Een vogel is vaak in de omgeving en dan moet je het doen met wat je hebt. Een Vlaamse gaai goed en gewenst op de foto krijgen is praktisch onmogelijk.Hasselbox schreef:2 en 3 is druk en rommelig waardoor het onderwerp verzuipt in de rest.
3 ben ik mee eens.Nee was hier niet aan het testen. Opname is zoals ik het wenste. Scherpte en de compo zoals ik het wou. Maar hoe zou je het dan beter willen zien?Hasselbox schreef:Nummer 4 is een opname die velen maken om een objectief te testen. Wel goed scherp maar verder?
Betreft de link, ben er niet wijzer van geworden. Voorbeelden zijn wel goed. Zou dan wat meer opmerkingen willen hebben hoe de foto beter kan.