Inzoomen Nikon 1 J1
Inzoomen Nikon 1 J1
Allereerst, ik ben een leek met camera's maar wilde meer dan een standaard cameratje.
Zojuist de Nikon 1 J1 aangeschaft en de 1NIKKOR30-10 als lens erbij. Nu wil ik inzoomen op een bloem, maar ik krijg de bloem niet scherp. De achtergrond is standaard scherp, maar het eigenlijke onderwerp niet. Wie kan mij helpen hoe ik de camera zo kan instellen dat hij die wel scherp stelt?
Alvast bedankt!
Zojuist de Nikon 1 J1 aangeschaft en de 1NIKKOR30-10 als lens erbij. Nu wil ik inzoomen op een bloem, maar ik krijg de bloem niet scherp. De achtergrond is standaard scherp, maar het eigenlijke onderwerp niet. Wie kan mij helpen hoe ik de camera zo kan instellen dat hij die wel scherp stelt?
Alvast bedankt!
Re: Inzoomen Nikon 1 J1
http://www.nikondigitutor.com/eng/j1/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bekijk eens deze site veel antwoorden op je vragen denk
bekijk eens deze site veel antwoorden op je vragen denk
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik ken de J1 (en V1) niet, maar toch maar een poging.
Wellicht ben je TE DICHT bij het onderwerp. Zit er een "macrostand" op je camera? Te herkennen aan een bloemetje.
Wellicht ben je TE DICHT bij het onderwerp. Zit er een "macrostand" op je camera? Te herkennen aan een bloemetje.
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
Je zit er dan te dicht op. Let op je minimale scherpstelafstand van 20 cm.
click voor mijn foto's op flickr.
Het is toch gelukt.... met behulp van de tutorial van Nikon is de foto toch gelukt 

Heel goed. Waar lag het nu aan?
Groet Hans.
Groet Hans.
Na het doornemen van de tutorial bleek dat we een instelling (die overigens niet echt logisch was voor ons, maar ok) moesten wijzigen. Nu doet hij het perfect!
Helemaal tevreden!

- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
"een instelling". Welke was dat dan?mpr1980 schreef:Na het doornemen van de tutorial bleek dat we een instelling (die overigens niet echt logisch was voor ons, maar ok) moesten wijzigen. Nu doet hij het perfect!Helemaal tevreden!
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Die zal geen invloed hebben gehad op je probleem. Dat is gewoon een manier om tot een combinatie van diafragma/sluitertijd/ISO te komen. Heeft niets met de scherpstelling te maken.mpr1980 schreef:Belichtingsstand -- Diafragmavoorkeuze
gelukkig ben je er achter gekomen hopelijk bevalt de camera je goed..