van D70s naar D200
van D70s naar D200
Ik loop al een tijdje met snode plannen rond om toch een D200 aan te schaffen.
Maar ondanks dat is er toch nog enige twijfel.
Wie is er overgestapt van een D70(s) naar een D200 en kan het aan of afraden.
hoofdzakelijke reden dat ik na een D200 wil over stappen is onder anderen: betere AF en vooral ook snellere AF met oudere objectieven,het grotere zoeker beeld en de mogelijkheid om met MF objectieven met licht meting te kunnen fotograferen.
Luc.
Maar ondanks dat is er toch nog enige twijfel.
Wie is er overgestapt van een D70(s) naar een D200 en kan het aan of afraden.
hoofdzakelijke reden dat ik na een D200 wil over stappen is onder anderen: betere AF en vooral ook snellere AF met oudere objectieven,het grotere zoeker beeld en de mogelijkheid om met MF objectieven met licht meting te kunnen fotograferen.
Luc.
Ik heb een maand geleden de overstap gemaakt, en het is voor mij alles wat ik er van verwacht had. Veel snellere en accuratere AF. Prestaties met de AFD 80-200 ook veel beter dan op de D70(s). Zoekerbeeld is een genot.
Het is alleen wel een aanslag op mijn computer gebleken. Met name als je veel foto's tegelijk moet verwerken blijkt toch dat die grotere bestanden een hoop uitmaken.
Het is alleen wel een aanslag op mijn computer gebleken. Met name als je veel foto's tegelijk moet verwerken blijkt toch dat die grotere bestanden een hoop uitmaken.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Enige maanden geleden een D200 naast mijn D70 gekocht. Het is een wereld van verschil! Zie de vorige reacties. Houd er wel rekening mee dat de body groter en zwaarder is. Voor mij is dat prettig, voor een ander kan het een bezwaar zijn. Ik heb er zelfs de batterygrip bij gekocht.
De D70(s) kun je er eventueel als tweede body bij houden. Maar erg veel gebruik ik die niet meer. Misschien straks een tweede D200 erbij
De D70(s) kun je er eventueel als tweede body bij houden. Maar erg veel gebruik ik die niet meer. Misschien straks een tweede D200 erbij

Groet
Hans
Hans
De D70s houd ik in de familie die gaat dan naar mijn zoontje als vervanging voor zijn defecte S2 pro. Zo heb ik altijd als het ooit nodig mocht zijn toch een back-up body bij de hand en hij kan er weer lekker op los knippen.
Heeft iemand nog advies waar evt. een D200 aan te schaffen. heb een aantal keer iets gelezen over Hong Sien ...
Maar ik lees ook al over prijzen van 1299,- bij de mediamarkt.
Luc.
Heeft iemand nog advies waar evt. een D200 aan te schaffen. heb een aantal keer iets gelezen over Hong Sien ...
Maar ik lees ook al over prijzen van 1299,- bij de mediamarkt.
Luc.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik had die plannen ook, en om eerlijk te zijn denk ik er nog steeds wel over. Maar mijn D70s maakt ook prima foto's en extra resolutie is mooi, maar voor mij niet echt noodzakelijk. Ik heb besloten om nog even te wachten op de opvolger van de D200, of als die er is, een D200 aan te schaffen, dat kan ook. Ik heb het namelijk een beetje gehad om steeds maar het nieuwste van het nieuwste te hebben. Dus als je af en toe een modelletje overslaat of juist koopt als hij uitlopend is, bespaard dat flink geld. Dit kun je dan weer inversteren in lenzen o.i.d.
Zo ik heb meteen de kogel maar door de kerk gejaagd en het volgende besteld bij foto Konijnenberg in Turnhout (B)
Nikon D200
Tokina 12-24mm F 4.0 AT-X Pro
Nikon MB-D200 powerpack
Lenmar Li-ion Nikon EN-EL3E
Sandisk CF 4096Mb Extreme III
Reden dat ik in België bestel is dat Turnhout voor mij ongeveer 70 km rijden is en België hanteert standaard 2 jaar fabrieks garantie en Nederland 1 jaar dus voor een schijntje meer BTW een jaar extra garantie.
De Tokina 12 -24 staat ook al langer op mijn verlanglijstje en ik heb er een keer mee mogen spelen in een fotozaak en het objectief heeft toen een hele goede indruk achter gelaten.
De MB D200 heb ik er ook maar gelijk bij genomen omdat ik vaak de portrentstand houvast en ontspanknop van mijn stokoude C A1 met MA drive mis.
Luc.
Nikon D200
Tokina 12-24mm F 4.0 AT-X Pro
Nikon MB-D200 powerpack
Lenmar Li-ion Nikon EN-EL3E
Sandisk CF 4096Mb Extreme III
Reden dat ik in België bestel is dat Turnhout voor mij ongeveer 70 km rijden is en België hanteert standaard 2 jaar fabrieks garantie en Nederland 1 jaar dus voor een schijntje meer BTW een jaar extra garantie.
De Tokina 12 -24 staat ook al langer op mijn verlanglijstje en ik heb er een keer mee mogen spelen in een fotozaak en het objectief heeft toen een hele goede indruk achter gelaten.
De MB D200 heb ik er ook maar gelijk bij genomen omdat ik vaak de portrentstand houvast en ontspanknop van mijn stokoude C A1 met MA drive mis.
Luc.
Gefeliciteerd met je aankoop Luc.
Ik zou willen dat ik ook zo daadkrachtig met het geweer was... Ik loop namelijk ook al een tijd over de overstap te denken. Heb het besluit min of meer genomen, maar als een echte tweeling blijf ik nog een tijdje dralen....
Ik ben helemaal gelukkig als ik met mijn macrolens bij de sloot lig. Nou las ik ergens dat handmatig scherpstellen met de D200 veel gemakkelijker is dan met de D50. Klopt dat?
Zou voor mij wellicht het laatste duwtje zijn... en dan even afwachten tot de prijs bij Camaraland weer 1299 is, net als een paar weken geleden...
Ik zou willen dat ik ook zo daadkrachtig met het geweer was... Ik loop namelijk ook al een tijd over de overstap te denken. Heb het besluit min of meer genomen, maar als een echte tweeling blijf ik nog een tijdje dralen....
Ik ben helemaal gelukkig als ik met mijn macrolens bij de sloot lig. Nou las ik ergens dat handmatig scherpstellen met de D200 veel gemakkelijker is dan met de D50. Klopt dat?
Zou voor mij wellicht het laatste duwtje zijn... en dan even afwachten tot de prijs bij Camaraland weer 1299 is, net als een paar weken geleden...

- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Bij de D200 is handmatig scherpstellen heel makkelijk, je zet de schakelaar op de camera op 'M' en je draait daarna aan de scherpstelring op de lens. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat op de D50 anders is, want zo'n schakelaartje zat ook al voor op mijn analoge F50.renecita schreef:Nou las ik ergens dat handmatig scherpstellen met de D200 veel gemakkelijker is dan met de D50. Klopt dat?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.