Hallo allemaal,
Iemand enig idee hoe je een zwarte achtergrond in een foto echt zwart krijgt in Aperture 3?
Heb een foto waarbij ik een zwart achtergrond doek heb gebruikt, echter wil ik een paar kreukels wegwerken en het zwarte echt pikzwart maken.
Maar ik krijg het niet voor elkaar. Google en tuturials op Youtube geven me ook niet wat ik zoek…
Iemand van de Aperture gebruikers een idee?
Gr. Niels
Achtergrond bewerken Aperture
- Niels
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Achtergrond bewerken Aperture
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...
Re: Achtergrond bewerken Aperture
Dat had je kunnen bereiken door de shutterspeed op 1/250 e te zetten of met directioneel licht te werken.
Ik heb het ook gehad. Ik heb dat opgelost in PS met het stempeltje. Selecteer eerst een deel dat er als echt zwart uit ziet.
Dan kun je dar er op stempelen. Ook kun je wat helderheid verlagen of contrast verhogen dan wel een combinatie maken maar, het blijft behelpen.
Misschien zitten die mogelijkheden in Aperture?
Ik heb het ook gehad. Ik heb dat opgelost in PS met het stempeltje. Selecteer eerst een deel dat er als echt zwart uit ziet.
Dan kun je dar er op stempelen. Ook kun je wat helderheid verlagen of contrast verhogen dan wel een combinatie maken maar, het blijft behelpen.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
In Aperture met Clone, te vinden onder Adjustments. Andere oplossing is via Levels, Luminance Channel, Black (linksonder) naar rechts trekken en via Brush Levels Away het effect op ongewenste plekken wegpoetsen.Tuihanti schreef:Dat had je kunnen bereiken door de shutterspeed op 1/250 e te zetten of met directioneel licht te werken.
Groet
Hans
Hans
- Niels
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Klonen had ik al geprobeerd, maar vind dat wel redelijk wat werk, en is ook erg precies. De laatste tip van Hans ga ik eens proberen, wellicht dat dat mooi werkt...Andere oplossing is via Levels, Luminance Channel, Black (linksonder) naar rechts trekken en via Brush Levels Away het effect op ongewenste plekken wegpoetsen.
Bedankt voor het meedenken heren.
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Flickr