Korte vraag, kun je van een D700 het oculair verwijderen, of tenminste het glas (plastic?) ervoor?
Ik heb namelijk stof aan de verkeerde kant van het oculair zitten.
Ik heb al geprobeerd het oculair te draaien maar zit muurvast dus vraag me af of het er wel af kan.
Als je de rubber ring eraf haalt zie je de kartelring zitten, zo op het oog lijkt het dat je deze kunt verwijderen?
Stof in oculair
Re: Stof in oculair
Ja...dat kan heel gemakkelijk.
Oculairafsluiter dicht zetten, waarna je het oculairglaasje linksom kunt losdraaien.
(Zonder dat je het oculair vooraf dicht zet..gaat het dus niet lukken, omdat deze de zaak blokkeert.)
Bij het monteren idem dito: eerst oculair afsluiten, glaasje er weer opdraaien, waarna de afsluiter weer open kan.
Succes!
Oculairafsluiter dicht zetten, waarna je het oculairglaasje linksom kunt losdraaien.
(Zonder dat je het oculair vooraf dicht zet..gaat het dus niet lukken, omdat deze de zaak blokkeert.)
Bij het monteren idem dito: eerst oculair afsluiten, glaasje er weer opdraaien, waarna de afsluiter weer open kan.
Succes!
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Hoop dat je de vergrendeling daarmee niet hebt geforceerd als je echt wat kracht hebt gebruikt. (Met kracht kan alles kapot).Ome Jan schreef: Ik heb al geprobeerd het oculair te draaien maar zit muurvast dus vraag me af of het er wel af kan
Vriendelijke groet, Léon Obers
Het glaasje is alweer brandschoon! Dank!!
Je moet er maar net opkomen hoe het werkt.
Wat een prachtig forum is dit toch
Je moet er maar net opkomen hoe het werkt.
Wat een prachtig forum is dit toch

- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Staat gewoon in de gebruiksaanwijzing hoor.Ome Jan schreef: Je moet er maar net opkomen hoe het werkt.

Vriendelijke groet, Léon Obers
Die ligt ergens op zolderLéon Obers schreef:Staat gewoon in de gebruiksaanwijzing hoor.Ome Jan schreef: Je moet er maar net opkomen hoe het werkt.

Dat schiet op...
Zou er niet trots op zijn, maar goed.
Zou er niet trots op zijn, maar goed.