Allegaartje

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Solitary™

Allegaartje

Bericht door Solitary™ » vr apr 06 2012 3:10 pm

Beste Nikon-vrienden,

Hoewel ik dit forum vrijwel dagelijks frequenteer om mooie foto's te bekijken en eventueel nieuwe ideeën op te doen, heb ik al in geen tijden meer iets laten zien. Dat werdt dus weer eens tijd. De bijgevoegde foto's vormen geen samenhangende serie, maar zijn een klein overzicht van wat ik de afgelopen tijd gemaakt heb.

1) Gare Guillemins; Luik, België

Afbeelding

2) Museumplein; Amsterdam
Afbeelding

3) Museumplein; Amsterdam
Afbeelding

4) Classic Car; Maastricht
Afbeelding

5) Luik, België
Afbeelding

Opbouwende en gefundeerde kritiek is uiteraard altijd welkom (daar leren we van), vandaar plaatsing in deze rubriek. Graag jullie mening!

Vriendelijke groet,
Jan

sb0864
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Allegaartje

Bericht door sb0864 » vr apr 06 2012 3:16 pm

Hoi Jan,

Mooie foto's.
Ik kijk graag naar de Exif gegevens van de foto's, jammer dat ze niet zichtbaar zijn.

Fijn Weekend
Mathijs
Nikon D7000 + grip
NIKKOR AF-S DX 18-55 mm f/3.5 VR
NIKKOR AF-S DX 35 mm f/1.8 G
NIKKOR AF Micro 60mm f/2.8
Sigma 17-70 mm f/2.8-f/4.0 VR
Speedlight SB 700
Monfrotto statief
Falcon Eyes Camera Flitser Strobist Set FGAK-7

Solitary™

Bericht door Solitary™ » vr apr 06 2012 3:36 pm

Dag Mathijs,

Bedankt voor je reactie! Wat betreft de Exif-gegevens; die zijn bij mij gewoon te zien?

Vriendelijke groet.
Jan

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hasselbox » vr apr 06 2012 4:19 pm

Nummer drie vind ik heel goed. Toont visie.
Is nog veel beter in zwart/wit. Probeer dat eens. de kleur voegt hier namelijk niet toe maar leidt af.
De andere foto's doen mij niet zo veel. Meer afbeeldingen van de werkelijkheid naar mijn gevoel.
Gr H.

george013

Bericht door george013 » vr apr 06 2012 4:37 pm

Bij Jeffrey de s-code veranderen in s0.
George

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hasselbox » vr apr 06 2012 5:36 pm

Solitary™ schreef:Dag Mathijs,

Bedankt voor je reactie! Wat betreft de Exif-gegevens; die zijn bij mij gewoon te zien?

Vriendelijke groet.
Jan
Bij nr3 wel, bij nr 4 niet.

george013

Bericht door george013 » vr apr 06 2012 5:44 pm

@Hasselbox,
Als je de foto aanklikt ga je naar Jeffrey's viewer. In de adres balk de s-code veranderen in s0. Dan heb je de exif.
Ik geloof dat de grootte van de foto ook beapaald wordt door de schermresolutie.
George

Solitary™

Bericht door Solitary™ » vr apr 06 2012 6:09 pm

Beste collega fotografen,

Om de discussie over die exif-data even af te ronden; die zijn niet bij elke foto te zien, blijkbaar.
Hoe dat komt weet ik niet en dat zal me ook een worst wezen.
Het valt me vaak op dat binnen dit forum foto's beoordeelt worden aan de hand van exif's. Daar wordt grote waarde aan gehecht. Misschien terecht, misschien ook niet.

Ik ben nog van de oude stempel, heb fotografie geleerd op een analoge manier. Toen waren er nauwelijks exif-gegevens. Foto's werden beoordeelt vanuit je eigen oog en gevoel. Zonder gebruikmaking van DxO-gegevens of wat dan ook. Kan dat nu niet meer?

Dan schieten we ons eigen doel voorbij.

Vriendelijke groet,
Jan

Germay
Forumlid
Forumlid

Bericht door Germay » vr apr 06 2012 6:41 pm

Solitary™ schreef:Beste collega fotografen,

Om de discussie over die exif-data even af te ronden; die zijn niet bij elke foto te zien, blijkbaar.
Het valt me vaak op dat binnen dit forum foto's beoordeelt worden aan de hand van exif's. Daar wordt grote waarde aan gehecht. Misschien terecht, misschien ook niet.

Ik ben nog van de oude stempel, heb fotografie geleerd op een analoge manier. Toen waren er nauwelijks exif-gegevens. Foto's werden beoordeelt vanuit je eigen oog en gevoel. Zonder gebruikmaking van DxO-gegevens of wat dan ook. Kan dat nu niet meer?

Vriendelijke groet,
Jan
Klopt ik ben ook van die generatie als jan van het analoge tijdperk,ben het met je eens Jan. :!: :mrgreen:
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hasselbox » vr apr 06 2012 6:55 pm

Germay schreef:

Vriendelijke groet,
Jan
Klopt ik ben ook van die generatie als jan van het analoge tijdperk,ben het met je eens Jan. :!: :mrgreen:
Ben het hier wel mee eens wat mijzelf betreft. Soms is het wel eens handig als je er in kunt aflezen dat iemand bv de verkeerde instellingen of voor de omstandigheid niet het juiste objectief gebruikt. Veel mensen plaatsen hier foto's om advies te krijgen. Dan is het wel handig. (denk ik) :)

sb0864
Forumlid
Forumlid

Bericht door sb0864 » vr apr 06 2012 7:49 pm

Vriendelijke groet,
Jan
Klopt helemaal Jan.
Ik kijk eerst naar de foto, en dan ben ik nieuwsgierig met welke settings deze foto is gemaakt. Om daarmee meer te leren.
Nikon D7000 + grip
NIKKOR AF-S DX 18-55 mm f/3.5 VR
NIKKOR AF-S DX 35 mm f/1.8 G
NIKKOR AF Micro 60mm f/2.8
Sigma 17-70 mm f/2.8-f/4.0 VR
Speedlight SB 700
Monfrotto statief
Falcon Eyes Camera Flitser Strobist Set FGAK-7

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”