Aan de Delftseschie
-
D.A. Versluis
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Aan de Delftseschie
Deze foto is gemaakt met mijn D90 en een 25 mm carl Zeis lens

- iefie
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ***
Re: Aan de Delftseschie
Hele mooie foto.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
- guitargeert
- Clublid

- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Mooi plaatje, wel drukke nabewerking heb je gebruikt. (maar dat is persoonlijk!)
-
ErikB
- Forumlid

- Contacteer:
Ik vind de foto ook wat druk ogen, maar ik heb meer het idee dat dit door de compositie komt. Er is vrij veel in beeld en ik kan geen rustpunt vinden in de foto, ik blijf een beetje rondzoeken waar het om gaat. Als het om de boot gaat, stoort het huis erachter me, en als het om het huis gaat, stoort de boot weer.. 
Verder loopt de lijn in de foto naar links, en daar is weer niet iets te zien wat ik zou willen zien, ik zou dus een stukje van de linkerkant afhalen om zo meer de aandacht op de mooie onderdelen in de foto te leggen. Aan de rechterkant staat daarnaast een verkeerdbord wat ik even weg zou halen en tja, het bootje had ik 5 meter verder laten varen
Ik zou zeker nog eens op deze plek gaan staan, valt veel uit te halen denk ik!
Verder loopt de lijn in de foto naar links, en daar is weer niet iets te zien wat ik zou willen zien, ik zou dus een stukje van de linkerkant afhalen om zo meer de aandacht op de mooie onderdelen in de foto te leggen. Aan de rechterkant staat daarnaast een verkeerdbord wat ik even weg zou halen en tja, het bootje had ik 5 meter verder laten varen
Ik zou zeker nog eens op deze plek gaan staan, valt veel uit te halen denk ik!
-
delfsegek
Mijn voorganger vind de foto druk. Ik vind dat juist de sterke kant van de foto. Er is lekker veel te zien. De nabewerking vind ik wel geslaagd al zou ik hem zelf iets minder ver doorgetrokken hebben. Misschien dat een bewerking van de lucht (die vind ik mooi) al genoeg had geweest. De compositie vind ik wel lekker. Ben het met mijn voorganger eens dat de boot nogal stoort in het midden van de plaat. Of eerder schieten of wat later (wel in de foto laten). Maar ja, wij kunnen niet zeggen wat er op dat moment wellicht dwars lag (auto, nog een boot, etc)..
Kortgezegd: voor mij een geslaagd plaat.
Kortgezegd: voor mij een geslaagd plaat.
-
D.A. Versluis
- Forumlid

Re: Aan de Delftseschie nu nog 1 er bij nav commentaar
De foto is bijna niet nabewerkt alleen wat contrast gr Da Versluis
Laatst gewijzigd door D.A. Versluis op wo apr 11 2012 9:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- JacTrum
- Clublid

Ik vind het wel een opmerkelijke foto, juist omdat je stelt dat je hem niet of nauwelijks heb nabewerkt. Ik twijfel niet aan je woorden, maar waar komt dat effect dan vandaan? Ik mis ook wel wat scherpte aan de foto. Is dat te verklaren?
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
-
D.A. Versluis
- Forumlid

Beste Jac
De gegevens staan bij de foto . Bewerking doe ik maar met mate contrast , licht en donker en uitsnede soms iets verscherpen verder niks.. als je hier over niet eerlijk ben het heeft dan ook geen zin om hier een foto te plaatsen voor de gek houden is niet mijn stijl gr Dirk Ik heb nog zo'n plaat ook niet bewerkt zal hem plaatsen wel had ik hier iso 400 doe ik anders nooid gr Dirk
De gegevens staan bij de foto . Bewerking doe ik maar met mate contrast , licht en donker en uitsnede soms iets verscherpen verder niks.. als je hier over niet eerlijk ben het heeft dan ook geen zin om hier een foto te plaatsen voor de gek houden is niet mijn stijl gr Dirk Ik heb nog zo'n plaat ook niet bewerkt zal hem plaatsen wel had ik hier iso 400 doe ik anders nooid gr Dirk
-
ErikB
- Forumlid

- Contacteer:
Ik kan me Jac's reactie wel voorstellen, die van jou ook Dirk 
De foto's doen vermoeden dat er in de camera al wat bewerkt is. Hoeft niet perse want het is wel mogelijk zulke foto's uit de camera te laten rollen.. Zeker de eerste foto aangezien de kleurtonen redelijk hetzelfde zijn, met een wit gebouw heb je al meteen veel minder schaduwpartijen
De foto's doen vermoeden dat er in de camera al wat bewerkt is. Hoeft niet perse want het is wel mogelijk zulke foto's uit de camera te laten rollen.. Zeker de eerste foto aangezien de kleurtonen redelijk hetzelfde zijn, met een wit gebouw heb je al meteen veel minder schaduwpartijen
Aan de Delftse Schie ligt een mooi door groen overwoekerd sluizencomplexje.
Een stuk voorbij de brug richting Rotterdam, aan de kant van waar de eerste foto is genomen.
Heel mooi voor een fotootje.
Een stuk voorbij de brug richting Rotterdam, aan de kant van waar de eerste foto is genomen.
Heel mooi voor een fotootje.
Laatst gewijzigd door emdeklerk op wo apr 11 2012 7:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
D.A. Versluis
- Forumlid

Het sluisje ken ik Het is het begin van de Ketelvaart vroeger gingen de schepen hierdoor richtig schiedam . Ik moet ergens ook een foto van dit sluisje hebben in iedergeval bedankt voor je reaktie en je tip gr Da Versluis
Jij ook bedankt dat het om de sluis van de Ketelvaart gaat - dat wist ik niet.
Heb overigens mijn tekst gecorrigeerd: het is uiteraard richting Rotterdam.
Heb overigens mijn tekst gecorrigeerd: het is uiteraard richting Rotterdam.