Het zal best allemaal kloppen hoor Leon maar kreeg niet echt de indruk dat hij extra rekening moet houden met het aantal MP's bij het zien van het filmpje? Zie jij dat wel? Vind dat hij schiet alsof hij met een compact point & shoot camera bezig is. Ik heb nu een aantal hands-on praktijk filmpjes gezien van reviewers en je hoort ze eigenlijk ook niet over het probleem.
Ook bij de wat grondigere reviews als bijvoorbeeld die van the camerastore die bezig zijn met een 3 delig vergelijk tussen de D800 en de 5DMKIII word er niet over dit gesproken.
Deel 1
Deel 2
En de lijst van goed gemaakte impressies op beeld van de D800 is erg lang. Niemand laat zien dat het een camera is die je anders moet behandelen dan een D700 of ander model.
Er zal best iets zijn in de cijfertjes maar zoals ik nu de praktijkvoorbeelden zie dan valt het volgens mij allemaal wel mee. Ze fotograferen allemaal zo nonchelant en laten prachtige resultaten zien. Een ding is zeker dat ze op hun kanalen hebben bewezen zeer kritisch te zijn.
Ik heb er verder zelf ook geen mening over, heb de camera niet in handen gehad, constateer alleen hetgeen ik zie en dat strookt niet altijd met wat ik lees. De waarheid ligt dan wat mij betreft in het midden. Mede doordat het ene in het veld is en de andere testen of oordelen in wellicht laboratorische opstellingen zijn en daar heb ik doorgaans ook iets minder mee.
Ik vond het overigens gewoon leuk dit filmpje hier te delen en heb het ook niet over dat Kai een uitzondering zou zijn die geen rekening hoeft te houden met die geadviseerde voorwaarden om het uiterste uit die D800 te halen