De Crazy Duckfamily : Een verhaal van Stoere Bink.

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Loeky

Bericht door Loeky » wo apr 25 2012 11:45 pm

Dit verhaal die ik zelf uitgevonden heb aan de hand van badeendjes is redelijk lang. Vandaar dat ik steeds 3 foto's zal posten en het verhaal aanvullen.

Foto 1 : de ontmoeting. Stoere Bink is een zeeeend. De beste die je maar kunt vinden. Hij reist veel en op een van zijn verre reizen ontmoet hij Zwartje. Het is liefde op eerste gezicht.

Afbeelding

Foto 2 : Het huwelijk : Stoere Bink is zo verliefd dat hij besluit om te huwen. Iedereen is aanwezig. De koningin, de oudste, de neefjes uit Amerika, skinhead en natuurlijk de press niet te vergeten.
Zwartje heeft zich een hoed met vele kleuren uitgekozen, omdat zij zelf niet zo heel veel kleuren bezit.

Afbeelding

Foto 3 : De eieren : Het wordt een vruchtbare huwelijk. Op een dag als Stoere Bink hongerig naar huis komt vind hij vrouwtje lief niet in de keuken maar in bed, broedend op 3 reusachtige en prachtige eieren. Dat kon natuurlijk niet anders. Zijn zwartje is niet zoals al de anderen.

Afbeelding

foto 4 : Zwartje wou haar eitjes niet te lang alleen laten en daarom ging ze naar het dichtstbijzijnde vijver wat eten en drinken. Dit was ook de gevaarlijkste omdat daar vaak de eendenhater rondhing.
En ja hoor, ze werd slachtoffer van deze gulzige eendenhater. Voor ze het wist had hij haar te pakken. Nou ja, ze was nu eenmaal het zwart eendeschaap van de vijver.

Afbeelding

foto 5 : Natuurlijk kreeg ze een grafje en Stoere Bink liet voor het eerst zijn tranen zien. Maar lang mocht hij niet blijven treuren, zijn kinderen wachten immers op hem. Zwartje zou het zo gewild hebben.

Afbeelding

foto 6 : Zo ging Stoere Bink dan maar op de eieren zitten. Dat was eens iets anders dan al die gevaren op zee en oceaan. Om de beurt ging hij op een eitje zitten het was een hele klus. Eens liep het haast mis. Stoere Bink was even in slaap gevallen en een eitje raakte haast helemaal onderkoeld. Gelukkig kon hij het nog redden.

Afbeelding

foto 7 : Het eerste eitje breekt. Iedereen kijkt met bewondering naar dat eendje. De koningin is blij, ze ziet dat hij net als zijn vader een stoere zeelui zal worden. Ze laat ook de spreuk ontvallen. De appel valt niet ver van de boom. Dat is één van de vele wijsheden die de koningin uit. Het wordt ook bevestigd wordt door de Oudste. Hij wordt door haar Viktor genoemd in de hoop van vele overwinningen.

Afbeelding

foto 8 : tweede eitje komt uit. Even is het stil. Dan roept de koningin het is een meisje. Stoere Bink is even de kluts kwijt maar dan blij. Hij noemt haar Laura naar het zeilmeisje in Nederland.
Ze was toch ook stoer.

Afbeelding

foto 9 : Het laatste eitje komt uit. Het was het eitje dat even onderkoeld geraakte. En ja hoor het is behoorlijk mis. Het is een totaal ander eendje. Alle eenden vragen zich af wat dat zal worden. Hij is zo anders. Voor het eerst weet de koningin zich geen raad. Ook de oudste is sprakeloos. Ze noemt hem dan maar gewoon eend. De tijd zal de rest wel doen.

Afbeelding

(wordt vervolgd)
Laatst gewijzigd door Loeky op vr apr 27 2012 7:25 am, 2 keer totaal gewijzigd.

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: De Crazy Duckfamily : Een verhaal van Stoere Bink.

Bericht door ruud » do apr 26 2012 12:04 am

Aan de paddo`s gezeten?

Loeky

Bericht door Loeky » do apr 26 2012 12:23 am

En jij ? Teveel aan de citroenen soms ? Niemand verplicht je om te komen kijken.

Rsport20
Forumlid
Forumlid

Bericht door Rsport20 » do apr 26 2012 12:29 am

Haha lol

roelvandam
Forumlid
Forumlid

Bericht door roelvandam » do apr 26 2012 8:39 am

ben benieuwd naar het vervolg.

groetjes Roel

IAMsterdam
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door IAMsterdam » do apr 26 2012 9:59 am

roelvandam schreef:ben benieuwd naar het vervolg.

groetjes Roel
+1, echte cliffhanger :lol:
Nikon D7000, D5000, Nikon AF-S 17-55mm F/2.8 G DX iF ED, Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX, Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6G iF VR, Nikon AF-D 85mm F/1.8, Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX, Sigma 150mm F2.8 EX APO DG HSM Macro, Nikon SB700, Nikon MD-B11
http://www.flickr.com/photos/co-axial/

Loeky

Bericht door Loeky » do apr 26 2012 1:19 pm

Bedankt voor de aanmoedigende reacties. Ik verwacht ook dat men zou zeggen wat er eventueel (aan de foto) kan verbeterd worden, bv compo, schaduw (al ben ik bij de volgende prentverhalen mee bezig geweest, echt af is het nog niet, laten we zeggen het is een eerste opzet.
Wat jullie ook mogen weten is dat de geschreven tekst meer inhoud geeft aan de prenten, bv. bepaalde reacties van koningin, of een of ander onderdaan... Nu plaats ik gewoonweg de foto's en een klein verhalend inhoud erbij.

Peter
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Peter » do apr 26 2012 1:53 pm

Als je graag inhoudelijk commentaar op de foto's zelf wilt hebben dan is plaatsing in de sectie 'beoordelingen' wellicht een betere optie.

Ik kan me voorstellen dat je verhaal vragen/opmerkingen oproept. Die ruimte is er nu eenmaal bij presentaties, voorzover het gerelateerd is aan de foto's en de achterliggende gedachte hiervan.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » do apr 26 2012 3:10 pm

Idd in beoordelingen krijg je inhoudelijk commentaar, maar bij deze dan:

Een verhaal vertellen met foto's vind ik altijd erg leuk en een uitdaging, maar het kan knap lastig zijn. Ik ben geen purist die vind dat de foto's het hele verhaal moeten vertellen, al vind ik wel minder tekst beter is. Ik kan zo snel geen beter voorbeeld vinden, dus dan maar eentje van mijn eigen hand: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 08#p447908

Wat de foto's zelf betreft, twee dingen vallen erg op:

1. De vignettering is bij een aantal foto's storend aanwezig. Vignettering kan mooi werken en de aandacht op je onderwerp vestigen, maar het vignet moet je onderwerp(en) niet gaan verduisteren. Bijvoorbeeld stoere bink op foto 3. Minder vignettering of een andere vorm (e.g. een vierkant vignet slechts enkele centimeters van de rand) lijken me dan beter. Ook zou ik het dan wel consistent bij alle foto's doorvoeren om ze meer eenduidig over te laten komen.

2. Bij een aantal foto's wijken de onderwerpen erg af van de omgeving. Dat komt gedeeltelijk omdat de overgang van je onderwerp wat 'hard' is, maar vooral omdat de belichting niet klopt. Bij foto 1 zou je misschien nog kunnen denken dat de eendjes zijn ingeflitst, maar zeker bij foto 4 valt erg op dat de (harde) belichting van de eend en wezel niet klopt met de relatief zachte/natuurlijke belichting van de omgeving. Dan gaat het er erg 'nep' uitzien (voor zover een knuffelbeest er echt uit kan zien in zo'n omgeving natuurlijk).

Op zich vind ik het idee dus nog niet zo slecht, maar aan de uitwerking kan m.i. nog wel het een en ander worden verbeterd.
Spul waarmee je foto's maakt...

Loeky

Bericht door Loeky » vr apr 27 2012 7:12 am

@ Rene : Leuk jou apenhistorie. Heb ervan genoten. :D
De vignettering is bij een aantal foto's storend aanwezig
: eigenlijk is het denk ik geen vignettering. Ik heb er een spotlicht geplaatst, vandaar dat het donker wordt rondom de eendjes. Mijn bedoeling is : ze zitten eigenlijk verstop tussen het loof. Maar om ze zichtbaar te maken gebruik ik de spotlicht.

valt erg op dat de (harde) belichting van de eend en wezel niet klopt
Ze werden allen in mijn studioke aan de rechterkant kregen ze lichtinval en de voorkant omwille van donkere omgeving flitslicht. Maar het zwart eendje die moet ik veranderen. Ze was niet mooi zwart meer en dus schilderde ik er overheen. Dat is waarschijnlijk dat je zo stoort. Die foto zal ik opnieuw maken. Het ander diertje is eigenlijk een vosje.
Bij een aantal foto's wijken de onderwerpen erg af van de omgeving
Dat is juist. We hebben een plaats die dienst doet als kerk. We hebben de vijver dichtbij het nest (waar Zwartje gaat eten en drinken, overlijdt en begraven wordt). We hebben de thuisomgeving, Nadien krijg je de vijver waar de kleintjes hun grote zwemles krijgen niet dichtbij het nest (gevaarlijke plaats omwille van de vos), je krijgt de weg die ze lopen, later komt nog de plaats waar de koningin verblijft... wat dit is nog maar het begin. De koningin heeft nog andere onderdanen... Als het je interesseert plaats ik ze ook nog. Maar dit is het kort verhaal van Stoere Bink die deel uitmaakt van een groter geheel : de crazy ducksfamilie.

Aan Peter : bedankt voor de uitleg maar ik denk dat ik hem hier laat en eventueel een paar foto's eruit trek waar ik zelf nog met grote vragen zit en deze in beoordeling zou plaatsen. Als dit wel mag, natuurlijk.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”