heb mij zojuist voorgesteld, en daarvoor al wat rondgekeken op het forum.
zal er niet omheen draaien, ik zie zoveel aan informatie, moeilijke woorden, etc etc. daar snap ik nog niet zoveel van.
zal eerst even zeggen wat ik heb:
-nikon d3100 met de standaard mee geleverde objectief/lens (zit daar eigenlijk verschil in??

ik maak 90% van de foto's buiten, waarvan 80% van auto's.
Zoals op meetings, evenementen op tt assen, zandvoort etc etc.
heb een paar vragen/problemen.
-op een goeie zonnige dag, is het vrij lastig foto's te maken van auto's die goed glimmen in de zon. kleur echtheid is dan niet optimaal.
Nu heb ik gezien dat er van die kappen zijn die je op de lens kan schuiven,
Hoe werkt dit? en is dit een must have voor het fotograferen buiten?
of te wel, zou dit mijn probleem verhelpen?
-zoomen, als ik op de tribune zit, zou ik ook foto's willen schieten van de auto's die op het circuit rijden.
met de standaard objectief/lens wilt dit niet echt lukken, ik moet zo ver inzoomen dat het bijna niet mogelijk is hem optijd scherp te laten stellen (auto's rijden toch best snel voorbij)
ik heb het idee, dat wanneer ik een objectief/lens heb die veel verder kan inzoomen, dat de foto's dan ook beter worden.
wat is jullie gedachten hiervan?
-detail foto's. op de mooi getunde auto's zitten vreselijk veel leuke details. denk aan een speciale lak, bijzondere velgen, ventieldopjes, snelle moteren, etc etc etc. ik heb niet altijd de mogelijkheid om dicht bij een auto te komen. vaak staan er veel mensen voor,
Zou er een betere lens zijn om echt kleine dingen te fotograferen? met name de lak, kleurechtheid zijn belangrijk.
-kortom wat ik zou willen:
1 objectief die zowel ver kan inzoomen, als van heel dichtbij scherpe foto's kan maken (mits mogelijk)
-goeie kleur echtheid
-foto's vol in de zon maken zonder dat de foto overbelicht wordt.
aangezien het seisoen net weer begonnen is, lijkt het mij een goed moment om eens wat betere spullen aan te schaffen
tevens ga ik 9 juli op ''vakantie'' door 8 landen in 5 dagen tijd, allemaal de mooie routes, dus ook hier zal de d3100 flink gebruikt gaan worden.
o.a. duitsland, oosterijk, slovenie, kroatie, polen etc