hallo allen die dit lezen,
ben bezitter van een D5100, en tevreden.
nu doet zich het volgende voor: op de "M" stand wilt 'ie zich niet meer automatisch scherpstellen, terwijl die dat wel doet als ik 'm op liveview zet.
rara ???
groet en dank
hans
D5100
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D5100
Beste Hans,
welkom op dit forum.
Als je de scherpstelling op M zet, zal de kamera niets doen om scherp te stellen, of bedoelde je dat anders ?
Groeten, Gijs
welkom op dit forum.
Als je de scherpstelling op M zet, zal de kamera niets doen om scherp te stellen, of bedoelde je dat anders ?
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
nou, de camera (lens) stelt zich niet automatisch scherp wat 'ie eigenlijk gewoon hoort te doen als je de ontspanknop half indrukt????
met de 70/300 hoor je als je de ontspanknop indrukt wel dat er iets gebeurt, maar door de zoeker zie je niet dat hij zich focussed.
hopelijk ben ik nu iets duidelijker.
en ow ja, met liveview stelt 'ie zich ook al niet meer scherp.
ik denk dat ik naar een reparareur moet.
dank u voor de aandacht.
met de 70/300 hoor je als je de ontspanknop indrukt wel dat er iets gebeurt, maar door de zoeker zie je niet dat hij zich focussed.
dank u voor de aandacht.
heb je de lens niet per ongeluk op M gezet ? anders kun je nog een complete reset doen op de camera.kafra21 schreef:nou, de camera (lens) stelt zich niet automatisch scherp wat 'ie eigenlijk gewoon hoort te doen als je de ontspanknop half indrukt????
dank u voor de aandacht.
En nog Welkom op het forum.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste Hans,
Als je twijfelt over een mogelijk defect: bel morgen (voor je de kamera wergbrengt) even met 0900-acallnikon (niet kostenloos).
Als je minder haast hebt: mail aan Nikon via http://www.nikon.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .
Experts van Nikon kunnnen helpen bepalen of er wellicht iets stuk is.
Groeten, Gijs
Als je twijfelt over een mogelijk defect: bel morgen (voor je de kamera wergbrengt) even met 0900-acallnikon (niet kostenloos).
Als je minder haast hebt: mail aan Nikon via http://www.nikon.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .
Experts van Nikon kunnnen helpen bepalen of er wellicht iets stuk is.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- pveenstra
- Clublid
- Contacteer:
Beste Hans,
voor je naar de reparateur gaat, kan je zelf nog nakijken of de lens en/of de camera op handmatig scherpstellen staat. Beide moeten op A staan, en niet op M. Eventueel kan de fotowinkelier, waar je je camera gekocht hebt, je hierbij helpen.
voor je naar de reparateur gaat, kan je zelf nog nakijken of de lens en/of de camera op handmatig scherpstellen staat. Beide moeten op A staan, en niet op M. Eventueel kan de fotowinkelier, waar je je camera gekocht hebt, je hierbij helpen.
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Peter Veenstra