Triggertrap voor iOS

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Plaats reactie
wblink
Forumlid
Forumlid

Triggertrap voor iOS

Bericht door wblink » di mei 01 2012 11:02 am

Dag,

Ik stuitte op onderstaande: lijkt me leuk en zeer zinvol.

Nu nog zien hoe ik eea aan m'n V1 kan hangen, in de webshop ontbreekt (tijdelijk) de keuze-via-camera.

http://www.engadget.com/2012/04/30/trig ... r-iOS-app/
Willem.

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Re: Triggertrap voor iOS

Bericht door J.Hoes » di mei 01 2012 2:34 pm

Ik vermoed dat de "dongle" een optocoupler bevat. De V1 laat zich alleen met een ML-L3 besturen; je zult wat moeten freubelen om dongle en ML-L3 knopje te verbinden.
De TriggerTrap v1 en Arduinoshield hebben wel directe mogelijkheid om V1 te besturen, omdat het IR data-riedeltje bekend is en via een IR LED verstuurd kan worden.

Groet Hans.

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » di mei 01 2012 2:45 pm

Klopt Hans,

Ik was daar inmiddels ook achter gekomen: jammer, zo'n app leek me wel wat.

Via die IR heb je geen invloed op sluitertijd, diafragma, waardoor er veel van de mogelijkheden verloren gaan.

Mogelijk maakt Nikon ooit eens een aansluiting op de "hot shoe" waaarmee hetzelfde mogelijk is als voor de Nikon's met de 10-pins aansluiting.
Als ik er nog 1 had was de app met dongle en kabel al gekocht, Voor nog geen €30,- koopt je mi iets moois.

De TriggerTrap V1 (grappige naamsverwarring) doet uitsluitend IR met de V! en kost ook nog eens $199 EN is BIJNA leverbaar.
Willem.

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » do mei 03 2012 9:02 am

Hee, er is TOCH een oplossing, alleen is ie wat prijzig, maar dan heb je ook een apparaat met HEEL VEEL mogelijkheden:

Triggert op geluid, licht, laserstraal-onderbreking, foto-per-afstand (gps), gezichtsherkenning, magnetisme, beweging etc.

Alles wat de Mobile iOs app kan plus wat de TriggerTrap V1 kan.

Koop de app €7,99, de TriggerTrap V1 $199,- :shock: en een kabeltje €15,- en sluit de iPhone aan op de aux van de Triggertrap V1 (die doet WEL IR).

Alleen bracketing, HDR lukt niet, daarvoor zou toch echt een Nikonkabeltje en de nodige aanpassingen in de firmware van de Nikon V1 moeten komen.

Overigens komt er in de toekomst ook een iPad app met andere mogelijkheden.
Willem.

Plaats reactie

Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”