Workshop met Marco de Paauw - 6 mei

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
mqaa
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Workshop met Marco de Paauw - 6 mei

Bericht door mqaa » ma mei 07 2012 10:00 am

Gisteren met Marco op stap geweest in de Biesbosch.

Het was nog een beetje spannend wat het weer zou gaan doen maar in de loop van de dag werd het alleen maar beter. We zaten in de boot met 5 mensen van het goede soort (= Nikon) en 4 van die duistere types (= Canon) :wink:. Marco heeft een mooi bootje dat speciaal is uitgerust voor dit soort uitstapjes. Na het ontvangst met koffie, thee en gevulde koeken gingen we op pad. Stukje varen, aan land wat mooie plekjes bezoeken en weer verder varen. Omdat Marco al zijn hele leven in de Biesbosch rond banjert weet hij precies waar de mooie en interessante plekken zijn. Tussen de middag kwam een geheel ander kant van Marco naar voren. Naast mooie foto's maken kan hij ook prima pannenkoeken bakken! Spek, kaas of appel met rozijnen, Marco draait er zijn hand niet voor om.

Wat hebben we allemaal gezien: krakeend, fuut, wilde eend, nijlgans, koekoek, zeearend en nest, heel veel zwanen, het hol van de ijsvogel (niet het beestje zelf helaas) en natuurlijk de mooiste plekjes van de Biesbosch.

Krijg je ooit de kans om een workshop van Marco bij te wonen zou ik het gewoon doen. Ik heb genoten van de hele dag en veel opgestoken wat techniek betreft. Daarnaast is Marco gewoon een toffe gozer en heeft altijd wel iets te vertellen.

Hieronder een aantal van de foto's die ik heb gemaakt:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding
Marc
:: Nikon Z6III :: Ricoh GR IIIx ::

mqaa
Clublid
Clublid

Re: Workshop met Marco de Paauw - 6 mei

Bericht door mqaa » ma mei 07 2012 10:04 am

Hier nog wat foto's van Marco in actie:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
Marc

Arthur Mol
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Arthur Mol » ma mei 07 2012 10:39 am

Ik zou het ook graag eens doen, lijkt me geweldig!

Een mooie serie heb je neergezet, maar wat ik natuurlijk mis zijn de foto's van de Zeearend.. :D
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

mqaa
Clublid
Clublid

Bericht door mqaa » ma mei 07 2012 10:55 am

Die zat net ff wat te ver weg voor mijn 70-200. Maar heb hem wel goed in mijn verrekijker kunnen zien. Geweldig beest! Heb nog wel een zoek plaatje voor je. Zoek het nest:

Afbeelding
Marc

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » ma mei 07 2012 10:59 am

Mooie frisse platen,dat moet een heel leerrijke dag geweest zijn.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Arthur Mol
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Arthur Mol » ma mei 07 2012 11:03 am

En het is eigenlijk maar goed ook dat je niet dichterbij bent kunnen komen. Nu de broed periode verstoren zou kunnen betekenen dat ze niet meer terug komen. Als het nest hen goed bevalt kunnen ze voor de komende 10-15 jaar blijven zitten. Het nest word dan een heel groot bouwwerk.

Vreemd dat je zo dichtbij hebt bent geweest. Op verschillende gerenommeerde sites lees ik dat er zelfs BOA's rondlopen om mensen die de speciaal neergezette afscherming negeren te kunnen verbaliseren. Ook de kanoroute die onder het nest door zou lopen is afgezet.

Waar ik op doelde was een foto van een overvliegende zeearend.
Laatst gewijzigd door Arthur Mol op ma mei 07 2012 11:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

mqaa
Clublid
Clublid

Bericht door mqaa » ma mei 07 2012 11:10 am

Het was ook een behoorlijk afstand tot het nest. Er was idd het een en ander afgezet. Als je foto hierboven op 100% bekijkt zie je nog net het jong zitten:

Afbeelding
Marc

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”