Scherm uitzetten
Scherm uitzetten
Hallo allemaal, sinds zaterdag ben ik trotse bezitter van een Nikon d5100. Wat mij tegenvalt is de batterijduur wat volgens mij ook grotendeels komt doordat steeds alle info op het scherm verschijnt. Is het mogelijk om dit scherm uit te zetten zonder dat je de camera uit moet zetten? En dat je bijvoorbeeld net zoals bij de d50 alleen door op het menu toetsje of afspeel toetsje te drukken de monitor aan zet? En zo ja hoe stel ok dat in?
- R.Zaaijer
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Scherm uitzetten
Renske schreef:Hallo allemaal, sinds zaterdag ben ik trotse bezitter van een Nikon d5100. Wat mij tegenvalt is de batterijduur wat volgens mij ook grotendeels komt doordat steeds alle info op het scherm verschijnt. Is het mogelijk om dit scherm uit te zetten zonder dat je de camera uit moet zetten? En dat je bijvoorbeeld net zoals bij de d50 alleen door op het menu toetsje of afspeel toetsje te drukken de monitor aan zet? En zo ja hoe stel ok dat in?
Renske,
Ik heb zelf een D3100 maar dat maakt volgens mij niet uit. In het menu en dan onder het sleuteltje kun je automatische infoweergave uitzetten. Onder het zelfde sleuteltje kun je ook tijd instellen van automatisch uit hier kun je kiezen tussen kort,normaal,lang of persoonlijk. Ik vind zelf dat de batterijduur bij foto's maken goed is maar als je veel filmt en/of liveview gebruikt dan kan het inderdaad snel gaan met de accu.
D3100 / Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR LD Aspherical (IF) / Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8G / Sigma AF 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM / SB-400
Scherm uitzetten
Ah dank je wel!
Als je een d50 gewend bent (kun je rustig 2 weken dagelijks flink wat foto's mee maken voordat de accu leeg is) dan is dit heel snel, ik overweeg voor mijn vakantie nog 2 accu's erbij te kopen (totaal 4 dus)
---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?rzkf2d" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je een d50 gewend bent (kun je rustig 2 weken dagelijks flink wat foto's mee maken voordat de accu leeg is) dan is dit heel snel, ik overweeg voor mijn vakantie nog 2 accu's erbij te kopen (totaal 4 dus)
---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?rzkf2d" onclick="window.open(this.href);return false;
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Erg goedkoop zijn ze niet. Heb je geen mogelijkheden ze op te laden?Renske schreef:Als je een d50 gewend bent (kun je rustig 2 weken dagelijks flink wat foto's mee maken voordat de accu leeg is) dan is dit heel snel, ik overweeg voor mijn vakantie nog 2 accu's erbij te kopen (totaal 4 dus)
- gijs sandberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste Renske,
Ik denk dat het LCD scherm uit staat als de het "dicht" staat...
Dat lijkt me een rappe oplossing.
Groeten, Gijs
Ik denk dat het LCD scherm uit staat als de het "dicht" staat...
Dat lijkt me een rappe oplossing.
Groeten, Gijs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op di mei 08 2012 9:32 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Ik heb in elk geval de optie om elke foto na het maken, weer te geven uitgeschakeld. Ik laat de foto alleen weergeven als ik dat wil d.m.v. de weergaveknop.
Verder merkt ... heel terecht op dat, als het schermpje dicht is geklapt, hij niets weergeeft (en dus ook niets verbruikt).
Ook de tijd dat de camera vanzelf standby gaat kun je in stellen in het menu, en kun je in het menu instellen hoe lang de weergave van de verschilende functies duurt.
En zelf zet ik de camera snel uit met de aan/uit knop als ik niet meteen een volgende foto wil maken.
Over het algemeen doe ik zelfs als ik veel fotografeer (op vakantie) minstens een week met de accu van mijn D5100.
Tijd genoeg dus om de andere op te laden (ik heb er dus 2
)
Dus ik zou dat geld voor nummer 3 en 4 steken in bijvoorbeeld een leuk objectief (bijvoorbeeld de AF-S Nikkor 1:1.8G, hoef je nog maar een beetje bij te leggen)
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Verder merkt ... heel terecht op dat, als het schermpje dicht is geklapt, hij niets weergeeft (en dus ook niets verbruikt).
Ook de tijd dat de camera vanzelf standby gaat kun je in stellen in het menu, en kun je in het menu instellen hoe lang de weergave van de verschilende functies duurt.
En zelf zet ik de camera snel uit met de aan/uit knop als ik niet meteen een volgende foto wil maken.
Over het algemeen doe ik zelfs als ik veel fotografeer (op vakantie) minstens een week met de accu van mijn D5100.
Tijd genoeg dus om de andere op te laden (ik heb er dus 2

Dus ik zou dat geld voor nummer 3 en 4 steken in bijvoorbeeld een leuk objectief (bijvoorbeeld de AF-S Nikkor 1:1.8G, hoef je nog maar een beetje bij te leggen)
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Scherm uitzetten
Oké nou dan ga ik nog even wachten,met extra accu's aanschaffen, opladen kan tussendoor wel, maximaal twee accu's per dag gebruiken moet lukken
- R.Zaaijer
- Forumlid
2 accu's per dag
misschien als je de hele dag gaat filmen maar met alleen foto's maken doe je echt wel een tijdje met een accu.

D3100 / Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR LD Aspherical (IF) / Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8G / Sigma AF 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM / SB-400
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
2 Accu's per dag kon met een D200. Maar met die moderne modellen zou je eigenlijk altijd met een enkele accu uit moeten komen, maximaal twee.
- DMiller
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Vorige week nog ruim 7 uur met mijn D7000 rondgelopen en +-350 foto's gemaakt. Alles op 1 accu, sterker nog hij was half leeg (57%) toen ik begon en op 24% toen ik klaar was. Heb ze zelfs nog op de TV kunnen laten zien (met LCD ook aan) en toen zat ik net op 16%.
Flits je soms heel erg veel?
Flits je soms heel erg veel?
Z8 | 24-120 f/4 S
D800 | AF-S 70-300 f/4.5-5.6G IF ED VR | AF-S 50mm f/1.8D | Micro AF-S 60mm f2.8G | AF-D 105mm 2.0 DC | Helios 44M-5 | Speedlight SB-800
D7000 | AF-S DX 17-55mm f/2.8
flickr
D800 | AF-S 70-300 f/4.5-5.6G IF ED VR | AF-S 50mm f/1.8D | Micro AF-S 60mm f2.8G | AF-D 105mm 2.0 DC | Helios 44M-5 | Speedlight SB-800
D7000 | AF-S DX 17-55mm f/2.8
flickr
Scherm uitzetten
Nee maar had het toestel net, en het scherm stond steeds aan en ik heb wat van de geprogrammeerde trucjes gebruikt welke via er scherm ingesteld moeten worden. Het valt me wel op dat de accu ontzettend snel weer opgeladen is.
Ik heb ook de D5100 en kan rustig 400 foto's maken zonder dat de accu leeg raakt.Renske schreef:Nee maar had het toestel net, en het scherm stond steeds aan en ik heb wat van de geprogrammeerde trucjes gebruikt welke via er scherm ingesteld moeten worden. Het valt me wel op dat de accu ontzettend snel weer opgeladen is.
Heb je de camera niet constant op live view staan?
Ik maak regelmatig foto's en soms een 3 uur achter elkaar waarbij ik meer dan 250 foto's maak, hierna hoef ik de accu niet eens op te laden.
Misschien is de accu stuk?
Scherm uitzetten
Ik ga hem dit weekend nog eens flink testen met 2 verschillende accu's
- Léon Obers
- Forumlid
Je kunt wel verschil hebben in de capaciteit van de accu, afhankelijk van het merk. Origineel Nikon of een goedkoop witmerk.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Scherm uitzetten
Oke de Accu gaat nu al twee dierentuindagen en tussendoorfoto's mee en er is nog geen streepje van de indicator af. Wellicht was hij de vorige keer toch niet goed opgeladen.