Wel Photoshop/Illustrator CS5.5 en geen zin in 6?

Discussies over fotobewerking en archivering
JeroenS
Forumlid
Forumlid

Wel Photoshop/Illustrator CS5.5 en geen zin in 6?

Bericht door JeroenS » wo mei 09 2012 11:55 am

Kwam het volgende tegen op het web..:
https://secure.security.nl/artikel/4142 ... _geld.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Jeroen

Steven

Re: Wel Photoshop/Illustrator CS5.5 en geen zin in 6?

Bericht door Steven » wo mei 09 2012 12:15 pm

Dit zal toch een staartje moeten krijgen... Ze geven hier toe een ondeugelijk product gelevert te hebben en dan een betaalde "oplossing" aanbieden? Leuke stof voor een proefprosesje van een organisatie tegen Adobe.

JeroenS
Forumlid
Forumlid

Bericht door JeroenS » wo mei 09 2012 12:57 pm

Ik las het ook met de nodige vraagtekens.

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » wo mei 09 2012 1:52 pm

Te bizar voor woorden.

Maar ja, tegenwoordig als je een nieuwe camera koopt, dien je ook de laatste versie van Adobe's software aan te schaffen, want de vorige versie leveren ze geen 'verse' raw ondersteuning meer voor... Is dat dan wel fair? :shock:

Steven

Bericht door Steven » wo mei 09 2012 2:34 pm

Dat heeft te maken met het feit dat CS6 enorm verschilt met CS5. Voorheen werden de RAW converters wel geupdate. Daarnaast zijn de CS suites bedoelt voor het bedrijfsleven (of personen die professioneel met imaging bezig zijn) en die kunnen de upgrades voor hun software gewoon aftrekken van de belasting en zullen in de regel ook niet veel moeite hebben met deze stap. Vergeet niet dat CS6 echt een enorme stap voorwaarts is. Dus als bedrijf heb je voor een kleine €500,00 weer een perfect werkende workflow en dat is natuurlijk niet echt een onoverkomelijk bedrag. Al helemaal niet als je dat afzet tegenover de investeringen die de pro camera's en objectieven vergen.

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » wo mei 09 2012 2:40 pm

Ongeacht het bedrag. Het is te absurd voor woorden dat b.v. mensen die nog een paar maanden geleden b.v. CS 5.5 kochten, nu moeten BETALEN voor een security fix!

http://tweakers.net/nieuws/81874/adobe- ... grade.html" onclick="window.open(this.href);return false;

BTW: je trekt het niet af van de belasting, het zijn onkosten die je maakt voor je bedrijf. En de onkosten worden in mindering gebracht op de winst, waardoor je belastbaar inkomen omlaag gaat. M.a.w. je maakt uiteindelijk minder winst... Beetje simpel gedacht. :wink:
Laatst gewijzigd door CaptainHook op wo mei 09 2012 2:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Steven

Bericht door Steven » wo mei 09 2012 2:44 pm

CaptainHook schreef:Ongeacht het bedrag. Het is te absurd voor woorden dat b.v. mensen die nog een paar maanden geleden b.v. CS 5.5 kochten, nu moeten BETALEN voor een security fix!

http://tweakers.net/nieuws/81874/adobe- ... grade.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar heb je uiteraard wel gelijk in, dat staat los van het moeten upgraden als je een D800 koopt zoals je eerder stelde ;-)

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » wo mei 09 2012 3:12 pm

Ach, misschien is het maar een storm in een glas water.

Tot nu toe is er alleen een vaag bericht op security.nl, een site waar ik persoonlijk nog nooit van gehoord heb. (En tweakers, aka telegraaf.nl, die het napraat)

Daarbij is er ook geen bronvermelding dus eerst maar eens wachten tot Adobe met een officiele statement komt.

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » wo mei 09 2012 3:25 pm

security.nl is geen vage site hoor. :!:
Maar ik kan begrijpen dat normaliter fotografen daar niks te zoeken hebben...

http://www.adobe.com/support/security/b ... 12-10.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo mei 09 2012 4:06 pm

Mensen bang maken is ook een manier om software te slijten. Tegen de tijd dat CS7 uit is waarschuwen ze wellicht ook weer voor lekken in CS6.
Al mijn software wat niets met internet te maken heeft, heb ik in mijn Firewall sowieso geblokt om überhaupt via internet te kunnen communiceren. Er kan niks van buiten naar binnen communiceren of andersom zonder dat er een melding komt en ik "toestemming" moet geven.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Steven

Bericht door Steven » wo mei 09 2012 4:24 pm

Het gaat hier voornamelijk om files die je opent. Jij en ik en vele anderen zullen ook die files zorgzaam aandacht geven. Maar in een branch waar miljoenen files per dag worden verstuurt en ontvangen is niet iedereen zo oplettend. Zeker als je in een creative devellopment team zit en samen aan projecten werkt en dus een ieder die daar aan mee doet het vertrouwen toedicht dat zij ook zo zorgvuldig zijn kan problemen opleveren. Als je 30 keer op een dag je project up en download naar een ander dan is het maar te hopen dat diegene ook blijft scannen. Uiteraard is de kans niet al te groot en zelfs afwezig als je geen files met anderen deelt.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » wo mei 09 2012 4:34 pm

Bestanden die via mijn server binnenkomen worden allemaal automatisch gescand, bijlagen van mails ook. Dat wordt allemaal gedaan door mijn gecombineerde Firewall en Virusscanner. Ik hoef er niet speciaal actie voor te ondernemen. Ik zie het probleem niet zo.
Vriendelijke groet, Léon Obers

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » wo mei 09 2012 4:42 pm

Léon Obers schreef:Bestanden die via mijn server binnenkomen worden allemaal automatisch gescand, bijlagen van mails ook. Dat wordt allemaal gedaan door mijn gecombineerde Firewall en Virusscanner. Ik hoef er niet speciaal actie voor te ondernemen. Ik zie het probleem niet zo.
Idem. Dat gezegd hebbende, ik vind wel dat een software bedrijf de morele plicht heeft om een update van de beveiliging te leveren (het feit dat er een nieuwere versie is is geen excuus, men kan een branch voor de software creeëren, maar dat kan met pakketten als photoshop een duur grapje zijn).

Dat weer gezegd hebbende, ik acht een rechtszaak tamelijk kansloos (misschien lukt het wel in de VS, maar niet in NL).
Spul waarmee je foto's maakt...

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo mei 09 2012 4:43 pm

Dit is natuurlijk niet zomaar een bedrijfje. Dit moeten ze gewoon kunnen regelen voor hun bestaande klanten...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Steven

Bericht door Steven » wo mei 09 2012 5:17 pm

Léon Obers schreef:Bestanden die via mijn server binnenkomen worden allemaal automatisch gescand, bijlagen van mails ook. Dat wordt allemaal gedaan door mijn gecombineerde Firewall en Virusscanner. Ik hoef er niet speciaal actie voor te ondernemen. Ik zie het probleem niet zo.
Als dat je uitgangspunt is dan hoeven we vanaf nu nooit meer enige verwachting te hebben van welk product dan ook tot het voorkomen van het uitvoeren van kwaadwillige exploids. Als je zo blindelings vertrouwd op een firewall en virusscanner dan wil ik je daar mee complimenteren en hoop dat je nooit een file binnen hengelt waar een voor je virusscanner onbekende bedreiging in zit.

Maar goed dit gaat feitelijk niet over oplettende gebruiker als ons maar over organisaties waar mensen o.a. bijvoorbeeld zelf hun USB stickie mee nemen. Als je jou oplettendheid -die ik overigens zelf ook volledig deel- model wilt laten staan voor de miljoenen gebruikers van de branche dan spreken we toch wel over een utopie :-)

Het is dus maar goed dat software ontwikkelaars de gaten dicht die gevonden worden en aan hun wettelijke en morele verplichting gehoor geven om dit wereldkundig te maken. En niet redeneren dat de gebruikers maar moeten zorgen voor een "vuurmuur" en "vliegenmepper" :wink2:

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”