Geniedijk met korenmolen De Eersteling op de achtergrond.

Dank voor je commentaar!Jur schreef:Een sfeervol plaatje, waarbij alleen de molen zelf van mij misschien iets donkerder had gemogen.
Toen ik nog in Hoofddorp woonde had ik vanuit ons huis een mooi zicht op deze molen, die ik begin 1977 nog vanuit het centrum van het dorp op de Geniedijk heb zien plaatsen.
Ik denk zelf dat het contrast tussen licht en donker mooier en dieper wordtHanH schreef:Dank voor je commentaar!Jur schreef:Een sfeervol plaatje, waarbij alleen de molen zelf van mij misschien iets donkerder had gemogen.
Toen ik nog in Hoofddorp woonde had ik vanuit ons huis een mooi zicht op deze molen, die ik begin 1977 nog vanuit het centrum van het dorp op de Geniedijk heb zien plaatsen.![]()
De molen is idd licht in vergelijk met de voorgrond.
Maar dat komt door de schaduwwerking van de bomen op de geniedijk en op het fietspad daarlangs waar ik stond om de foto te maken.
En de molen staat zoals je weet sinds de verplaatsing helemaal in een open gebied, waar dus veel zonlicht komt.
Dat verschil geeft - naast de verschillende niveaus in de voorgrond - een sterke dieptewerking, die (deels?) verloren zou gaan als je molen donker(der) gemaakt zou worden?