Beginner: welke lens om te kunnen zoomen?
Beginner: welke lens om te kunnen zoomen?
Hallo Allemaal
Ik heb een week geleden een Nikon D3100 gekocht bij de Mediamarkt.
Hier zat standaard een 18-55 lens bij (zegt mij allemaal niet zo veel).
Nu had ik verwacht dat ik met deze lens al redelijk zou kunnen inzoomen, maar dit valt tegen.
Nu zie ik op internet al verschillende lenzen in hoge prijscategorieën.
Ik ben echt maar een beginner en wil nog niet enorm veel veld uitgeven voor een extra lens.
kan iemand mij vertellen wat een goedkope lens is waarmee ik toch beter kan inzoomen dan de standaard lens die ik nu heb?
Alvast bedankt!!!
Mvg
Rob
Ik heb een week geleden een Nikon D3100 gekocht bij de Mediamarkt.
Hier zat standaard een 18-55 lens bij (zegt mij allemaal niet zo veel).
Nu had ik verwacht dat ik met deze lens al redelijk zou kunnen inzoomen, maar dit valt tegen.
Nu zie ik op internet al verschillende lenzen in hoge prijscategorieën.
Ik ben echt maar een beginner en wil nog niet enorm veel veld uitgeven voor een extra lens.
kan iemand mij vertellen wat een goedkope lens is waarmee ik toch beter kan inzoomen dan de standaard lens die ik nu heb?
Alvast bedankt!!!
Mvg
Rob
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Re: Beginner: welke lens om te kunnen zoomen?
Voor €100 krijg je al een 55-200 op marktplaats.
Dat is een leuke lens als je budget niet al te groot is.
Dat is een leuke lens als je budget niet al te groot is.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Een 2 de hands 18 - 200 van Nikon of een Tamron 18 - 270
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
De 55-200 is aardig, maar kies liever voor de 55-200 VR.
Daarboven heb je in dit bereik nog objectieven, oplopend in prijs, als de 55-300 VR en 70-300 VR. De laatste is de beste, maar kost natuurlijk ook het meeste. Wat daar nog achteraan komt is nog veel duurder, dus laat ik maar even buiten beschouwing.
Ik zou in jouw situatie de Nikon AFS 55-200 VR DX kopen.