Gecomprimeerd begrijp ik. Dat betekent verlies. Misschien weinig, maar toch verlies. Dat wil ik niet, dus dat is geen optie voor mij.
Ongecomprimeerd begrijp ik ook. Totaal geen verlies, Het bestand wordt opgeslagen zoals het was op moment van opname.
Maar "Gecomprimeerd zonder verlies" doet mij fronzen. Als eerste was ik er altijd van overtuigd dat compressie altijd kwaliteitsverlies betekende. Schijnbaar dus niet. Maar als er geen verlies plaats vind, waarom is de optie "ongecomprimeerd" er dan nog? Niemand slaat toch alleen voor het plezier grotere bestanden op? Of is dit misschien voor professionele verwerking van foto's? Zo ja, dan is dus toch een verschil... Zoals je ziet maalt dit een beetje met vreemde bochten door mijn hoofd

Op dit moment sla ik de bestanden ongecomprimeerd op. Ik wil namelijk niets in mijn foto's verliezen.
Dus de grote vraag is: Is "compressie zonder verlies" werkelijk zonder verlies? Dat zou namelijk betekenen dat ik mijn RAW-bestanden zo kan op slaan en veel schijfruimte besparen....
Alvast bedankt voor enige duidelijkheid

Groet,
Rob.