mackeeper.zeobit

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
stouten
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

mackeeper.zeobit

Bericht door stouten » za mei 19 2012 12:26 pm

Is dit wat of kan ik beter iets anders zoeken.

http://mackeeper.zeobit.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet Johannes
Nikon Z7 Nikon 24-70 4S - Nikon D800- Sigma 24-105 ART - Nikon D7500 - Sigma 15-30EX- Sigma 17-70 OS-
Sigma 150-600 sport - Sigma 105 F2.8 macro OS HSM-
Triopo flitsers
Velbon tripod- Redged tripod- Monfrotto tripod
Redged monopod

IAMsterdam
Forumlid
Forumlid

Re: mackeeper.zeobit

Bericht door IAMsterdam » zo mei 20 2012 8:18 pm

Volgens mij redelijk overbodige software. Ten opzichte van Windows is Mac OS veel minder vatbaar voor het steeds trager worden e.d. Ik doe het gewoon met de standaard utilities op mijn Mac + de gratis Sophos Anti-Virus.

Wat is de reden dat je het wil gaan gebruiken?
Nikon D7000, D5000, Nikon AF-S 17-55mm F/2.8 G DX iF ED, Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX, Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6G iF VR, Nikon AF-D 85mm F/1.8, Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX, Sigma 150mm F2.8 EX APO DG HSM Macro, Nikon SB700, Nikon MD-B11
http://www.flickr.com/photos/co-axial/

YvonneE
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door YvonneE » zo mei 20 2012 8:46 pm

De reden is dat onze iMac heeeeel traag is, alles wat je doet duurt heel lang zelfs uitzetten.
Is gekomen na een update van Lion. Toen bleef hij vast zitten en wilde hij niet meer opstarten. De volgende dag
deed hij het weer alleen heel traag.
Groetjes Johannes en Yvonne
Nikon D7100, Sigma 17-70 F2.8-4 OS HSM, Nikkor 18-105.

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArjanL » zo mei 20 2012 9:38 pm

Programma's om je Mac te 'versnellen' of te 'optimaliseren' doen vaak meer kwaad dan goed. Niet doen dus.
Heb je geen backup in TimeMachine; deze kan je dan terug plaatsen en dan nog eens updaten. Of ga opzoek naar een zgn combo-update.
Wat wordt er op de diverse Mac fora gezegd over deze update?

Ruimte vrijmaken door overbodige taalbestanden te verwijderen kan je beter doen door hiervoor te kiezen bij installatie.
Veel programma's hebben een ingebouwde update mogelijkheid; hoeft MacKeeper dus niet te doen.
Ik gebruik de internetsuite van Intego; met name vanwege de goede en gemakkelijk in te stellen firewall (heb dit ooit eens met flinke korting gekocht op een beurs). En ja, ik heb al eens een waarschuwing voor een virus gehad.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » zo mei 20 2012 9:47 pm

Ik denk niet dat je het in overbodige programmatuur moet zoeken, maareerder in een compatibiliteitsprobleem met je oudere software? Kijk eens op http://roaringapps.com/apps:table/p/1" onclick="window.open(this.href);return false; daar vind je allerlei programma's en hun mogelijkheden met Lion. Ik had een soortgelijk probleem met mijn Macbook Pro ten gevolge van Nikon CaptureNX2 voor de update naar 64 bits. Mijn systeem liep helemaal vast.
Ga zonodig eens naareen Apple dealer en probeereen schone Lion installatie te krijgen. Dat scheelt veel.
Bij echt oudere iMacs is het wellicht zinvol om het werkgeheugen naar meer dan 2 gb te verhogen.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”