Vakantie stress !!!

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Robin

Vakantie stress !!!

Bericht door Robin » do jun 21 2007 11:19 pm

--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op di dec 08 2009 10:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » do jun 21 2007 11:24 pm

Dat hangt ervan af hoeveel foto's je schiet. Normaal doe ik altijd RAW + JPG, Maar dit is ook afhankelijk van je opslagruimte die je hebt, persoonlijk neem ik altijd een losse harddisk mee en desnoods schrijf ik m'n foto's over in een internetcafe.

alfa156

Bericht door alfa156 » do jun 21 2007 11:30 pm

Ik schoot nogal wat in jpeg fine maar uit mijn ervaring nu is toch wel gebleken dat ik voortaan alles in raw ga schieten. Raw + jpeg vind ik persoonlijk overdreven aangezien de raw-bestanden toch worden omgezet naar jpeg. Maar gezien jouw imagetank van 80 gig zou ik kiezen voor beide bestanden.

yoyo

Bericht door yoyo » vr jun 22 2007 12:11 am

Hier in NL in RAW+Jpeg.

Op vakantie alleen op RAW. Je hebt toch geen tijd voor die foto's. Dat komt als je terug bent. En dan zet je ze met een batch om naar JPEG. Kun je gelijk een aantal basis instellingen mee nemen die je toch altijd om zet. Kun je gelijk die Jpeg's beter beoordelen.

paparazzi

Bericht door paparazzi » vr jun 22 2007 5:29 am

Ik schiet alleen in jpeg-fine, niets in raw.

paparazzi

Bericht door paparazzi » vr jun 22 2007 5:43 am

Alvast fijne vakantie trouwens!

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » vr jun 22 2007 8:06 am

gewoon in nef +jpeg basic schieten, de jpeg wordt door je d70 zelf bewerkt in de nef worden geen verandereringen toegepast, zodat je een digitaal negatief hebt en een jpeg basic. vergeet ook niet een multifunctieonele net adapter mee te nemen voor je image tank.
heniet van je vakantie man en je d70 en probeer zo veel mogelijk in je tent of hotel je lenzen de wisselen en neem ook een paar niet pluizende stofdoekjes mee en vergeet je pola filter niet (als je die hebt) en vergeet je paspoort niet, kledingm veldfels etc etc.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr jun 22 2007 8:33 am

Hoi Robin,

ik schiet alleen in RAW en zet alles om via NX naar Jpeg.

Wellicht zien we je een keer bij een Capture NX-cursus van de NCN?

Geniet van je vakantie en let goed op je spullen!

Groet

Skippy

Lucas

Bericht door Lucas » vr jun 22 2007 10:34 am

Ik doe alles RRRRRRRRRRAW

Stef

Bericht door Stef » vr jun 22 2007 11:34 am

Ik schiet nu alles in NEF en heb gewoon 5 x 2 GB aan SD kaartjes bij me.

Robin

Bericht door Robin » vr jun 22 2007 1:27 pm

Laatst gewijzigd door Robin op di dec 08 2009 10:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

paparazzi

Bericht door paparazzi » vr jun 22 2007 2:00 pm

Tip: maak elke dag een nieuw foldernummer aan dan kun je bij 't kopieeren zeker niets overschrijven en weet je bij thuiskomst ook welke map bij welke dag hoort.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » vr jun 22 2007 2:02 pm

beste Robin,

waarom zou meerdere mappen op je cf kaart aanmaken, voor het overzicht? ik vraag me af of je de raw bestanden op de vosonic kan pre viewen, daarvoor ken ik het apparaat niet. indien je ze niet kan bekijken en het alleen een opslag medium is wat compacter dan een notebook dan zou ik lekker alles in de nikon d70 folder zetten, en dan indien nodig op je pc na de vakantie sorteren naar plaatsje bv.

paparazzi

Bericht door paparazzi » vr jun 22 2007 2:04 pm

een vosonic maakt niet automatisch nieuwe mappen aan dus moet je bij elke kopieersessie dus zorgen dat je op de camera een nieuwe naam hebt gegeven, anders overschrijf je ze dus of plaatst die ze ergens bij wat de boel erg onoverzichtelijk maakt

Robin

Bericht door Robin » vr jun 22 2007 2:27 pm

Laatst gewijzigd door Robin op di dec 08 2009 10:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”