ViewNX2 mailt alleen thumbnails
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
ViewNX2 mailt alleen thumbnails
Vorige week heb ik MAC OS-X Lion (10.7.3) geïnstalleerd op mijn MacBook Pro. Gisteren heb ik een paar foto's gemaakt die ik met Nikon Transfer heb opgeladen. Deze foto's wilde ik mailen vanuit ViewNX2. Dat ging altijd goed maar nu worden er alleen klein formaat foto's gestuurd. Ook als ik het originele formaat wil mailen dan gaat dat niet. Het mail programma laat een fractie van een secode een groot formaat zien maar toont en stuurt dan een klein formaat foto van een paar Kb. Ik fotografeer in NEF met een Nikon D90.
Het probleem is dat ik niet weet dat het door Lion komt of door de combinatie met ViewNX2. Van ViewNX2 heb ik gisteravond de laatste versie gedownload en geinstalleerd.
Een oplossing, iemand? Bij voorbaat dank voor de reacties
Het probleem is dat ik niet weet dat het door Lion komt of door de combinatie met ViewNX2. Van ViewNX2 heb ik gisteravond de laatste versie gedownload en geinstalleerd.
Een oplossing, iemand? Bij voorbaat dank voor de reacties
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Re: ViewNX2 mailt alleen thumbnails
Ik werk op een iMac met (sinds enkele dagen) OS-X Lion 10.7.4. Ik heb net nog even de email functie van ViewNX2 geprobeerd, maar ik krijg daarbij de keuze uit een aantal uitvoerformaten. Een test met "Oorspronkelijke beeldformaat" werkte vlekkeloos. De test heb ik uitgevoerd met ViewNX 2.3.1, maar sinds hedenmorgen is ook al versie 2.3.2 beschikbaar. KLIK

Jur
-
- Forumlid
Ja, tot zover gaat het bij mij ook goed. Maar als ik dan echt ga versturen wordt niet het gekozen formaat gebruikt.
Maar alleen een klein formaat.
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Bij mij wordt echt een groot bestand verstuurd.FvM schreef:Ja, tot zover gaat het bij mij ook goed. Maar als ik dan echt ga versturen wordt niet het gekozen formaat gebruikt.
Jur
- MauritsD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Is het niet een voorkeursinstelling van je email-pakket om de te mailen foto's te verkleinen?
Dan kun je in ViewNX opgeven wat je wilt, maar je email-client verkleint ze bij het verzenden toch...
Dan kun je in ViewNX opgeven wat je wilt, maar je email-client verkleint ze bij het verzenden toch...
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
-
- Forumlid
Is op zich wel een logische gedachtengang, maar tot voor het installeren van Lion ging het altijd goed.
Ik heb er wel naar gekeken maar ik geloof niet dat er een dergelijke optie in het email pakket aanwezig is.
Zal binnenkort nog eens goed zoeken en ook de nieuwste versie van ViewNX2 installeren. Wellicht helpt dat...
Ik heb er wel naar gekeken maar ik geloof niet dat er een dergelijke optie in het email pakket aanwezig is.
Zal binnenkort nog eens goed zoeken en ook de nieuwste versie van ViewNX2 installeren. Wellicht helpt dat...
-
- Forumlid
Gisteravond, het was toch een beetje aan het regenen
, opnieuw VieuwNX2 geinstalleerd en getest.
Het mailen van het oorspronkelijke object in NEF gaat inderdaad goed. Maar als ik een foto wil versturen in een ander formaat, dan wordt niet het geselecteerde formaat gebruikt maar wordt de foto min of meer als thumbnail verzonden. Het gekke is dat ik wel in een flits een groot formaat foto zie, maar er wordt een kleine foto opgenomen in het e-mail bericht.
Mijn mail programma kan op zich wel groot formaat bestanden versturen. Zoals al gezegd: het versturen van de originele NEF (18Mb) gaat goed.
Suggesties, iemand?

Het mailen van het oorspronkelijke object in NEF gaat inderdaad goed. Maar als ik een foto wil versturen in een ander formaat, dan wordt niet het geselecteerde formaat gebruikt maar wordt de foto min of meer als thumbnail verzonden. Het gekke is dat ik wel in een flits een groot formaat foto zie, maar er wordt een kleine foto opgenomen in het e-mail bericht.
Mijn mail programma kan op zich wel groot formaat bestanden versturen. Zoals al gezegd: het versturen van de originele NEF (18Mb) gaat goed.
Suggesties, iemand?
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Weer even getest, maar ik kan elk willekeurig formaat correct mailen. Heb je de cache van ViewNX2 al eens geleegd? Kan wellicht helpen. (ViewNX2 / Voorkeuren / Algemeen / Cache wissen)
Jur
-
- Forumlid
Cache is inderdaad gewist. Ik zou eigenlijk het PREFS bestand ook willen weggooien van zowel Mail als ViewNX2. Ik kan alleen deze bestanden niet vinden.. 

-
- Forumlid
Preferences van Mail weggegooid, ViewNX2 verwijdert en opnieuw geïnstalleerd en het draait allemaal weer als een zonnetje
Dank voor de hulp!

Hallo,
Wat doen jullie zo moeilijk.
Kopieer alle foto's van de camera die je wil verzenden naar een map op je pc.
Heb van de week nog foto's gestuurd naar Limburg.
Gewoon via live.nl
Open een mail, haal de foto's naar je mail, word dat groter dan mag, word er een vraag gesteld.
Op die vraag zeg je JA en voila alle foto's kan je gewoon op volle formaat versturen.
Mijn verstuurde foto's hadden allemaal een grootte van rond de 10 MB.
Ja ja, stuur dus wel vaker zo foto's en dat zonder problemen.
Wat doen jullie zo moeilijk.
Kopieer alle foto's van de camera die je wil verzenden naar een map op je pc.
Heb van de week nog foto's gestuurd naar Limburg.
Gewoon via live.nl
Open een mail, haal de foto's naar je mail, word dat groter dan mag, word er een vraag gesteld.
Op die vraag zeg je JA en voila alle foto's kan je gewoon op volle formaat versturen.
Mijn verstuurde foto's hadden allemaal een grootte van rond de 10 MB.
Ja ja, stuur dus wel vaker zo foto's en dat zonder problemen.