Nikon Quick Start
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Nikon Quick Start
Hallo,
Nikon organiseert een aantal beginners workshops in dierentuinen voor D3100, D3200 en D5100 gebruikers. Wanneer je deze hebt aangeschaft na 1 februari betaal je een speciale prijs van 15 euro.
Nu heb ik een D5100 niet al te lang geleden aangeschaft en ik heb me opgegeven voor aanstaande zondag 27 mei in Burgers Zoo.
Zijn er misschien nog meer leden die aanstaande zondag daarbij aanwezig zijn?
Deze zondag blijkt helemaal vol te zijn, maar er is nog plaats op andere dagen. Voor wie geïnteresseerd is.
Kijk hier: http://www.nikon-quick-start.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Marcel
Nikon organiseert een aantal beginners workshops in dierentuinen voor D3100, D3200 en D5100 gebruikers. Wanneer je deze hebt aangeschaft na 1 februari betaal je een speciale prijs van 15 euro.
Nu heb ik een D5100 niet al te lang geleden aangeschaft en ik heb me opgegeven voor aanstaande zondag 27 mei in Burgers Zoo.
Zijn er misschien nog meer leden die aanstaande zondag daarbij aanwezig zijn?
Deze zondag blijkt helemaal vol te zijn, maar er is nog plaats op andere dagen. Voor wie geïnteresseerd is.
Kijk hier: http://www.nikon-quick-start.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Marcel
Create what you see. Create what you feel. Create what you have never seen. Just create
"Nathan Sawaya"
"Nathan Sawaya"
-
- Forumlid
Re: Nikon Quick Start
ik ben benieuwd hoe dat je het vind.
wij (mijn vriendin en ik) hebben de 10e in burgers zoo ingeschreven.
heel veel plezier en laat maar horen wat je er van vond
wij (mijn vriendin en ik) hebben de 10e in burgers zoo ingeschreven.
heel veel plezier en laat maar horen wat je er van vond
Nikon d7000
Nikon mb-d11
Nikkor 35mm f1.8 - Nikkor 85 f1.8 - Nikkor 18-55 - Nikkor 55-200 vr - Sigma 10-20
Nikon SB400
Lowepro vertex 200 aw
Black rapid rs-sport limited
vriendin
Nikon d40
Lowepro flipside 200
Black rapid rs-w1
Nikon mb-d11
Nikkor 35mm f1.8 - Nikkor 85 f1.8 - Nikkor 18-55 - Nikkor 55-200 vr - Sigma 10-20
Nikon SB400
Lowepro vertex 200 aw
Black rapid rs-sport limited
vriendin
Nikon d40
Lowepro flipside 200
Black rapid rs-w1
Vandaag Maandag van 10:00 uur tot 13:30 geweest naar Burgers zoo voor de QuickStart van Nikon, mijn camera was ouder als de aktie periode maar gewoon voor 15,00 euro. Is erg leuk en leerzaam wordt op een ontspannen manier uitleg gegeven over diafragma en sluitertijden en de instellingen van de camera. Ongeveer 45 tot 60 minuten theorie en de rest buiten spelen met opdrachten in de buch, buiten bij de pinguincorner de waterval het water bevriezen en beweging vast leggen.
Daarna nog naar de olifanten en als afsluiting de ocean in en visje op de foto zetten.
Erg leerzaam ook ook nog voor mij en overleggen met instructeur over de foto's wat je goed doet en wat je nog kan verbeteren en hoe!
Doen http://www.nikon-quick-start.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ingang van de dierentuin is nog duurder!!
Paar foto's komen later!
Daarna nog naar de olifanten en als afsluiting de ocean in en visje op de foto zetten.
Erg leerzaam ook ook nog voor mij en overleggen met instructeur over de foto's wat je goed doet en wat je nog kan verbeteren en hoe!

Doen http://www.nikon-quick-start.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ingang van de dierentuin is nog duurder!!
Paar foto's komen later!
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Contacteer:
Heb je geluk gehad. Mijn camera was van november, maar kon niet mee doen. Kwam achter af goed uit, want heb nu een hond te logeren.
Wie weet, een andere keer.
Mijn foto-site
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren
Mijn camera is van 11-03-2011 en €15,- betaald en GEEN €39,-EdwinKort schreef:Heb je geluk gehad. Mijn camera was van november, maar kon niet mee doen. Kwam achter af goed uit, want heb nu een hond te logeren.

Hield er wel rekening mee dat ik bij de ingang het resterende bedrag moest betalen?
-
- Forumlid
- Contacteer:
Had ik maar doorgezet. Nou ja, hoop dat het een leerzame dag was. misschien kunnen we met de ncn ook eens zoiets organiseren.
Mijn foto-site
Dat gebeurd al zover ik weet beginners dagen alleen niet zo dichtbij als nu voor mijEdwinKort schreef:Had ik maar doorgezet. Nou ja, hoop dat het een leerzame dag was. misschien kunnen we met de ncn ook eens zoiets organiseren.

-
- Forumlid
- Contacteer:
had er een smiley bij willen zetten, maar was eventjes mobiel 

Mijn foto-site
Zoals beloofd de foto's van de Nikon Quick Start cursus.
Foto 1 de cursus begeleister.

Foto 2 opdracht bloem met onscherpe achtergrond.

Foto 3 waterval bevroren.

Foto 4 waterval beweging.

Foto 5 vis zonder flits.

Foto 6 vis met flits

Met mijn nieuwe Sigma 70-300 VR zonder scherpstel motor dus handmatig uit de hand.
En zo warm was het dat de aapjes niks meer deden.
slaap 1

slaap 2

Foto's zijn onbewerkt er op gezet
Foto 1 de cursus begeleister.

Foto 2 opdracht bloem met onscherpe achtergrond.

Foto 3 waterval bevroren.

Foto 4 waterval beweging.

Foto 5 vis zonder flits.

Foto 6 vis met flits

Met mijn nieuwe Sigma 70-300 VR zonder scherpstel motor dus handmatig uit de hand.
En zo warm was het dat de aapjes niks meer deden.
slaap 1

slaap 2

Foto's zijn onbewerkt er op gezet

mooie foto's
vind t jmer dat de cursussen niet in artis word3n gedaan
ik heb geen auto dus dan word t erg ver met ov
vind t jmer dat de cursussen niet in artis word3n gedaan
ik heb geen auto dus dan word t erg ver met ov
Sinds een paar dagen in het bezit van een Nikon P520 en ik wil dus aan zo'n cursus meedoen.
Is het nu verstandig om eerst zelf een paar weken/maanden wat uit te proberen en dan naar zo'n cursus te gaan of beter andersom?
Wel al een paar foto's gemaakt natuurlijk maar alleen op de autostand
Van het weekend als het droog is dan ga ik eens een rondje ermee hier over de dijk, beetje ermee pielen.
Wat foto's van mijn nieuwe aanwinst: (gemaakt met mijn telefoon)

Is het nu verstandig om eerst zelf een paar weken/maanden wat uit te proberen en dan naar zo'n cursus te gaan of beter andersom?
Wel al een paar foto's gemaakt natuurlijk maar alleen op de autostand

Van het weekend als het droog is dan ga ik eens een rondje ermee hier over de dijk, beetje ermee pielen.
Wat foto's van mijn nieuwe aanwinst: (gemaakt met mijn telefoon)

Hoi Suzanne,
Bij de Quick Start gaan men er vanuit dat je de camera net uit de doos hebt gehaald.
Dus ik raad je aan om de cursus juist op korte termijn te volgen. Vervolgens kan je makkelijker gaan 'pielen', omdat je de camera hebt leren kennen en hebt gespeeld met verschillende instellingen tijdens de cursus.
Enne, als Arnhem voor jou goed bereikbaar is, Burgers Zoo is een aanrader!
Veel plezier met je camera!
Bij de Quick Start gaan men er vanuit dat je de camera net uit de doos hebt gehaald.
Dus ik raad je aan om de cursus juist op korte termijn te volgen. Vervolgens kan je makkelijker gaan 'pielen', omdat je de camera hebt leren kennen en hebt gespeeld met verschillende instellingen tijdens de cursus.
Enne, als Arnhem voor jou goed bereikbaar is, Burgers Zoo is een aanrader!
Veel plezier met je camera!
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
gisteren de workshop gehad in burgers zoo....was erg leerzaam en op een leuke duidelijke manier verteld.
al met al een geslaagde workshop en nu maar lekker oefenen en nog eens oefenen.
al met al een geslaagde workshop en nu maar lekker oefenen en nog eens oefenen.
Nikon D5200+18-55 kitlens
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
ik heb bij dierenrijk te nuenen meegedaan aan de cursus . echt een aanrader voor beginnende fotograven , veel geduld en duidelijke uitleg van de nikon medewerker . veel verschillende dingen uitgeprobeerd . wat mij betreft mag de praktijkgedeelte wel wat langer .
- DannySan
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Het praktijkdeel is een heel goed idee om lekker zelf te doen, veel op pad met je camera en oefenen! 

Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.