Vandaag is mijn 85mm F1.4g binnengekomen....
Zoals in een eerdere post gezegd dat ik mijn oude 85 Mm F1.4 er voor weggedaan heb.
Wat een genot deze lens.. De oude was goed, maar deze is zeker niet slechter, ik krijg de indruk dat mijn combo met de d800 een zeer goede keus is geweest !!
Vandaag weinig tijd gehad, maar dat wordt met Pinksteren wel anders !
Zodra ik tijd heb zal ik een paar foto's plaatsen met mijn bevindingen.
Mvg, Jacques
Nikon 85 Mm F1.4 g
- John Hoenen
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Nikon 85 Mm F1.4 g
Jaques,
Hoe zijn je bevindingen?
Ben wel een beetje nieuwsgierig, de lens staat op mijn verlanglijstje...
Gr. John.
Hoe zijn je bevindingen?
Ben wel een beetje nieuwsgierig, de lens staat op mijn verlanglijstje...
Gr. John.
- jacques1
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Beste john, allereerst mijn excuses voor de late reactie, ik ben namelijk vaak weg.
Op jou vraag een antwoord te geven : deze lens is werkelijk erg goed, ga je geen spijt van krijgen.
Ik kan je wel wat foto's opsturen als je dat wilt ter vergelijking.
Ik heb verschillende lenzen, van 14-24 tot 24-70 en 70-200 f2,8 , maar de 85mm blijft er eigenlijk altijd wel opzitten .
Ik ben zeer tevreden.
Mvg, jacques
Op jou vraag een antwoord te geven : deze lens is werkelijk erg goed, ga je geen spijt van krijgen.
Ik heb verschillende lenzen, van 14-24 tot 24-70 en 70-200 f2,8 , maar de 85mm blijft er eigenlijk altijd wel opzitten .
Ik ben zeer tevreden.
Mvg, jacques
- John Hoenen
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
jacques1 schreef:Beste john, allereerst mijn excuses voor de late reactie, ik ben namelijk vaak weg.
Ik ben zeer tevreden.
Mvg, jacques
Beste Jacques,
Dank voor je reactie.
Ik kan me ook tot de gelukkige eigenaars van genoemde objectieven scharen, ik ben dan dus ook wel een beetje verwend.
Ik heb me laten verleiden door de goede recensies van de 1.8G, hiervan heb ik totaal geen spijt, i.c.m. met de D800 ook waanzinnige scherp.
Een bevriende collega/clublid heeft zich onlangs ook de 1.4G. aangeschaft, ik kan hem dan ook binnenkort even testen.
Mocht het zijn dat de 1.4. zichtbaar beter zou zijn, staat de 1.8G snel bij de te koop sectie

Maar nogmaals de 1.8G die ik alleen voor studiowerk gebruik is voor de prijs/kwaliteit een perfect en niet te evenaren objectief.
Gr. John.