Weekopdracht 09 - Beoordelen foto's

Fotografie weekopdracht. Elke 2 weken een opdracht op basis van een thema om met je Nikon camera vorm te geven. De inzendingen worden de daaropvolgende 2 weken beoordeeld.
Gesloten

Kies de beste inzending

remoss
0
Geen stemmen
D-80's
0
Geen stemmen
Birgit73
2
6%
dikido
0
Geen stemmen
luc
0
Geen stemmen
Rogier
1
3%
Arabia
1
3%
paparazzi
1
3%
Nikon Gino
6
19%
AvanEijk
1
3%
Marten
0
Geen stemmen
Pindar01
1
3%
fremitus
6
19%
Pancaran's
4
13%
rik6230
5
16%
Riemke
2
6%
cstr1
1
3%
Ed Post
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 31

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Weekopdracht 09 - Beoordelen foto's

Bericht door roel » vr jun 22 2007 7:34 pm

Kies in de poll de beste inzending. Je kunt stemmen van 22-06-07 t/m 06-07-07. Tot het begin van de avond van 06-07 kun je stemmen, daarna start de beoordeling van de volgende twee-weekse-opdracht.
Mocht je dat nog niet gedaan hebben, lees eerst de beschrijving en regels van de opdracht: Beschrijving twee-weekse-opdracht
Let wel, het topic is enkel om je keuze te onderbouwen, niet om in discussie te gaan over andermans beoordeling.
Tip: handig om twee browserschermen te openen, één met de foto's en één met de poll. De foto's staan [url=http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/view

rik6230

Bericht door rik6230 » vr jun 22 2007 9:43 pm

Fremitus heeft mijn stem. Een komisch moment goed vastgelegd.
Laatst gewijzigd door rik6230 op zo jul 01 2007 11:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

tepami

Bericht door tepami » vr jun 22 2007 9:45 pm

Door de extra boodschap (goed gezien!) is het voor mij Fremitus geworden. Met Rogier en Luc op een gedeelde tweede plaats.

yoyo

Bericht door yoyo » vr jun 22 2007 9:45 pm

Eerste selectie :

Nikon Gino 2
rik6230 1
Rogier

Het lijkt wel of ik de opdracht "sportief" lees als "snelheid". Maar deze foto's springen er voor mij gewoon uit.

Nikon Gino 2
Hele mooie foto met mooie bewegingsonscherpte en kleuren. Volgens mij zou hij sterker worden als hij als een panorama gecropped wordt. Dus boven en onder wat wegsnijden.

rik6230 1
Mooie eenvoudige zwart wit foto met een perfecte compositie. Leuk en mooi tegelijk. De tourist komt over als iemand die net begint met de fietshobby, maar de snelheid zit er al goed in... :D

Rogier
Een foto zoals ik er vele zie op de site van Rogier. Groothoek, lage sluitertijd en invulflits om het onderwerp goed belicht en scherp te krijgen. Het nadeel is dat het publiek op de achtergrond gaat afleiden.

Als ik dan moet kiezen valt Rogier helaas af omdat de foto me niet echt boeit. De foto van Rik6230 voldoet volgens mij het meest aan de opdracht, maar de foto van Nikon Gino is mooi en kan met nog wat bewerking nog veel mooier worden mijns inziens. Croppen vanaf bovenzijde vangrail tot gele punt in de rechter onderhoek en ietsiepietsie meer chroma.

Ik heb hem hier even bewerkt (ik hoop dat je het niet erg vind), maar dan krijg je mijn stem Nikon Gino 2.

PS
Jammer dat bij foto één niet de gehele wand met Nikon bedekt was. Dan had deze van mij ook hoge punten gekregen.

fremitus had een beresterk onderschrift. Helaas heb ik zelf fanatiek gewielrent en zie dus dat hij niet naar die dames kijkt. Hij laat het gat vallen voor zijn maatje en checked wie er komt... (Bij de eerste keer lezen lag ik ook dubbel van het lachen...)

- EDIT -
Link toegevoegd
Laatst gewijzigd door yoyo op za jun 23 2007 1:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » za jun 23 2007 9:20 am

@yoyo,

bedankt voor uw reactie.
ik vind het niet erg als u de foto bewerkt maar ik zie hem niet, de bewerkte foto.
En wat de Spijker foto betreft, ik heb dat geprobeerd om die erop te krijgen met een volle achtergrond met Nikon opschrift maar dat is me niet gelukt, die krengen gaan ook zo hard daar op het rechte stuk en het was best al donker toen dankzij het slechte weer.

Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » za jun 23 2007 10:09 am

En weer een verzameling mooie platen. Dubben, kijken, even laten bezinken, weer kijken.
Elke keer kom ik terecht op de z/w fietser van rik6230, dus klikkerdeklik, gestemd :)

paparazzi

Bericht door paparazzi » za jun 23 2007 10:19 am

Ik heb op de bovenste fietsfoto van Rik gestemd.

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » za jun 23 2007 12:14 pm

Humor wint bij mij al snel extra punten. Frimitus is het deze week voor mij :lol:
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

Rogier

Bericht door Rogier » za jun 23 2007 12:47 pm

Argh, de weekopdracht is al weer afgelopen. Had er nog een paar bij willen plaatsen die eens anders zijn dan ik normaal doe, zoals yoyo terecht zegt.

Naja, volgende keer dan maar, eerst even stemmen.

R-Know

Bericht door R-Know » za jun 23 2007 1:38 pm

Lang niet alles is mooi.
Rogier, Birgit, Zandvoort en Rik vind ik het meest aanspreken.
Ik ga voor Rik omdat zijn eerste foto geweldig is. Compositie, Zwart wit.
Spreekt gewoon erg aan.

Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Arabia » za jun 23 2007 3:30 pm

heb gestemd Nikon Gino 2 heeft voor mij de beste platen.

Ben zelf voor 3 jaar terug op Le Mans geweest en zijn heldere foto's brachten weer leuke herinneringen boven.
Daarnaast voldoen zijn platen in mijn ogen het meest aan de weekopdracht.

Groeten
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » za jun 23 2007 4:45 pm

Ik heb ook op Nikon Gino gestemd.

heeele mooie plaat..

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

renecita

Bericht door renecita » za jun 23 2007 5:01 pm

Ik twijfel tussen de prachtige mountainbike foto van Rogier, de sympathieke behendige hondjes van Paparazzi en de geniale stoere nummer 60 van Riemke.

Ik ga toch voor de laatste.

Groet Renecita

Lara

Bericht door Lara » zo jun 24 2007 10:36 am

Riemke heeft mijn stem

GdP

Bericht door GdP » zo jul 01 2007 11:34 pm

Paparazzi heeft mijn stem. En wel foto 1. Hond en trainster. Samen lekker sportief bezig!

Gesloten

Terug naar “Weekopdracht”