D70s of D1x
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
D70s of D1x
Ook ik wil dit jaar de overstap gaan maken naar een digitale SLR van Nikon.
Het budget wat ik wil besteden ligt rond de 1000 euro, dus een D70s zou erg voor de hand liggen.
Nu wil het geval dat ik naast een aantal AF-Nikkors ook een heleboel MF-Nikkors heb welke ik toch wel graag zou willen blijven gebruiken.
OK, ik ben ook in het bezit van een losse spotmeter, dus een D70s is - zij het wat omslachtig - nog steeds een optie.
Voor hetzelfde geld zou een tweedehands D1x ook een leuke optie kunnen zijn, immers praktisch alle MF-Nikkors blijven gewoon met lichtmeting bruikbaar.
Nu lees ik regelmatig dat een D1x een accuvreter zou zijn zodat een aantal extra accu's zeker noodzakelijk zouden zijn.
Mijn vraag is nu (vooral aan andere D1x-gebruikers) of er daadwerkelijk (grote) bezwaren zijn en een D1x te laten staan en toch voor een D70s te gaan?
Hoe zit het nu precies met de accu's voor de D1x?
Is de autofocus van de D1x trager dan die van de D70s?
Grtx,
Ed.
Het budget wat ik wil besteden ligt rond de 1000 euro, dus een D70s zou erg voor de hand liggen.
Nu wil het geval dat ik naast een aantal AF-Nikkors ook een heleboel MF-Nikkors heb welke ik toch wel graag zou willen blijven gebruiken.
OK, ik ben ook in het bezit van een losse spotmeter, dus een D70s is - zij het wat omslachtig - nog steeds een optie.
Voor hetzelfde geld zou een tweedehands D1x ook een leuke optie kunnen zijn, immers praktisch alle MF-Nikkors blijven gewoon met lichtmeting bruikbaar.
Nu lees ik regelmatig dat een D1x een accuvreter zou zijn zodat een aantal extra accu's zeker noodzakelijk zouden zijn.
Mijn vraag is nu (vooral aan andere D1x-gebruikers) of er daadwerkelijk (grote) bezwaren zijn en een D1x te laten staan en toch voor een D70s te gaan?
Hoe zit het nu precies met de accu's voor de D1x?
Is de autofocus van de D1x trager dan die van de D70s?
Grtx,
Ed.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Dag Ed,
Lijkt me een vraag voor nikon-nl, volgens mij heeft ie een D1X. Ik denk dat de autofocus minstens zo goed zou moeten zijn als een die van de D70s zoniet beter.
Als je het mij vraagt is een D1x gewoon een betere keus:
- metalen body
- manuele lenzen bruikbaar
- wat betere zoeker
Manuele lenzen op een D70S lijkt me niet echt geweldig werken vanwege de zoeker.
Ik hoop dat je nog wel wat analoog blijft doen (zwart - wit etc.)
AG
Lijkt me een vraag voor nikon-nl, volgens mij heeft ie een D1X. Ik denk dat de autofocus minstens zo goed zou moeten zijn als een die van de D70s zoniet beter.
Als je het mij vraagt is een D1x gewoon een betere keus:
- metalen body
- manuele lenzen bruikbaar
- wat betere zoeker
Manuele lenzen op een D70S lijkt me niet echt geweldig werken vanwege de zoeker.
Ik hoop dat je nog wel wat analoog blijft doen (zwart - wit etc.)
AG
Persoonlijk zou ik voor de D1X gaan; grotere zoeker, professionele body, betere AF. Hoewel ik denk de D70s iets beter presteert. De D1X heeft 2 CCD's die met elkaar verbonden (geplakt) zijn. Die maakt 4028 x 1324 rechthoekige pixels die in de camera verwerkt worden tot 3008 x 1960 vierkante pixels. Daarom heeft de D1X soms wat last van banding; vertikale lijnen (waar hebben we dat vaker gehoord) in een opname. Boven de 400 ISO zijn de foto wat ruizig, maar dat vind ik van de foto's van de D70(s) ook. Doch als je daar rekening mee houdt is het een pracht camera. Let op, aangezien het een proffesionele camera is, kan hij ook intensief gebruikt zijn.
Vreemd merk accu's zijn relatief goedkoop en even betrouwbaar!
Vreemd merk accu's zijn relatief goedkoop en even betrouwbaar!
Mooie prijzen
http://www.alibaba.com/catalog/11311031 ... amera.html
Kwam dit tegen op internet...
- roel
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
en daarnaast....
En daarnaast... als de vraag òf D70 òf D1x is, lijkt me een optie als D2x juist niet gepast. Of je moet een D2x voor € 1000,- weten...
Als je nog (veel) manual lenzen hebt, lijkt me de D1x veruit de beste keuze. Tenzij je toch D2x-geld hebt...
Als je nog (veel) manual lenzen hebt, lijkt me de D1x veruit de beste keuze. Tenzij je toch D2x-geld hebt...

Hallo Ed
Ik ben in het bezit van een D1X en daarbij 4 accu's wat helemaal geen overbodige luxe is bij deze camera.Zeker op wat koudere dagen heeft hij veel stroomhonger. Ik heb hem ook 2e hands gekocht een van de laatste versies.Er was niet veel mee gewerkt en verkeerde in perfecte staat.
Ik heb hem gekocht voor 850,- incl. de accu's. Het is gewoon een perfecte camera en geeft mij mooie resultaten.
Ik ben in het bezit van een D1X en daarbij 4 accu's wat helemaal geen overbodige luxe is bij deze camera.Zeker op wat koudere dagen heeft hij veel stroomhonger. Ik heb hem ook 2e hands gekocht een van de laatste versies.Er was niet veel mee gewerkt en verkeerde in perfecte staat.
Ik heb hem gekocht voor 850,- incl. de accu's. Het is gewoon een perfecte camera en geeft mij mooie resultaten.
Re: Mooie prijzen
prijs =YzibiT schreef:http://www.alibaba.com/catalog/11311031/Nikon_D2X_Digital_Camera.html

je moet er wel minimaal 3 stuks afnemen

en misschien wel 3-4 jaar op wachten

Model No.: Nikon D2X Digital Camera
Product Origin: Singapore
Brand Name: Nikon D2X
Unit Price: 789 USD
Payment Terms: T/T
Supply Ability: 200 Unit
Minimum Order: 3 Unit
Delivery Lead Time: 3-4
Certification(s): Yes Complete
Wim
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Kijk, hier was ik dus al bang voor, hij vreet dus stroom....marcel schreef:Hallo Ed

Aan de andere kant, 850 euri is wel een geweldige prijs voor deze geweldige camera.
En daar komt dan weer het dilemma....

Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Dag Ed,
Het dilemma laat zich oplossen door de camera's eens te voelen, een aantal van jouw lenzen erop te zetten en wat opnamen te maken.
Het ligt misschien buiten het budget, maar even een D200 in hand nemen kan ook helpen om zaken in een zeker perspectief te zien.
Wellicht heb je iets aan dit antwoord.
AG
Het dilemma laat zich oplossen door de camera's eens te voelen, een aantal van jouw lenzen erop te zetten en wat opnamen te maken.
Het ligt misschien buiten het budget, maar even een D200 in hand nemen kan ook helpen om zaken in een zeker perspectief te zien.
Wellicht heb je iets aan dit antwoord.
AG
Heb een D1 en D70S. Ik zou kiezen voor de DX1 indien je hem kan kopen voor een €850 à €950. D eD70S is toch maar speelgerief vergeleken met de robuuste D1 series. Als je gewent bent van met een F4S, F5 en dan een D1 te fotograferen dan is deze D70s toch niet te vergelijken.
Nog niet gehoord van de D80??????
Nog niet gehoord van de D80??????