Ik zit een beetje met een probleem, namelijk het volgende;
Moeders is op vakantie geweest naar het mooie Turkije en heeft een zo'n slordige 150 foto's gemaakt, omdat het USB kabeltje van de desbetreffende camera kwijt is (Sony cybershot) dachten wij slim te zijn

We sluiten dus de kaartlezer aan op de laptop, via de USB ingang, plaatste het Sandisk kaartje in je juiste sleuf (ook niet onbelangrijk natuurlijk) en binnen minder dan een vijftal seconden werd het kaartje zo gloeiend heet dat je er zo'n beetje je fikken aan zou verbranden, er ging dus iets heel erg mis.

Om even een lang verhaal kort te maken, hierdoor is hoogstwaarschijnlijk het kaartje beschadigd geraakt, en er is op geen enkele manier meer bij de foto's te komen, niet via de camera (format error) en ook niet via de laptop (kaartlezer, kaartadaptor, etc etc).

Ik vermoed dat de foto's er nog wel opstaan, maar kan er dus niet bij, het kaartje verschijnt niet meer als verwisselbare schijf op de computer, en die zeldzame keer dat het er wel bijstaat, lukt het niet om via deze weg op het kaartje te komen, de laptop loopt direct compleet vast, en dit is pas te doorbreken door het kaartje er terug uit te halen.
Is er miss iemand die een oplossing weet, via bepaalde software of een andere manier? Ik heb al een tweetal programma's geprobeerd, de ene kreeg het niet voor elkaar, en de andere had er zoveel tijd voor nodig, 5000 sectors per 5 minuten, en er waren een ruime 8 miljoen sectors te doorploeteren, volgens het programma?! Helaas was er daar geen tijd meer voor gisterenavond. Het is niet zo dat ik geen zin heb om lang te moeten wachten met zo'n programma, maar in het tempo van gisteren kon het naar mijn idee makkelijk nog een 24 uur in beslag nemen!
Is er misschien nog een alternatief? Alvast bedankt voor het meedenken!
Mvg J