Nieuw: AF-S DX NIKKOR 18-300mm f/3.5-5.6G ED VR
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Nieuw: AF-S DX NIKKOR 18-300mm f/3.5-5.6G ED VR
Lees hier over de nieuwe AF-S DX NIKKOR 18-300mm f/3.5-5.6G ED VR, bedoeld voor DX camera's:
http://www.nikon.com/news/2012/0614_lens_03.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nikon.com/news/2012/0614_lens_03.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Nieuw: AF-S DX NIKKOR 18-300mm f/3.5-5.6G ED VR

het Nederlandse persbericht:
Samenvatting
Nikon kondigt vandaag een nieuw, krachtig zoomobjectief in DX-formaat aan met een bereik van groothoek tot superzoom én met Vibratie Reductie. Dit nieuwe objectief, met een ultrahoge zoomratio van 16.7 en een ongelooflijk breed brandpuntbereik van 18-300 mm, is een fantastische allrounder voor fotografen met een brede interesse.
Details
Alles in een
Met zijn flexibele bereik van groothoek tot superzoom is dit 16.7 zoomobjectief perfect voor op reis, of wanneer er maar ruimte is om één objectief mee te nemen. Het aanzienlijke brandpuntsbereik van 18-300 mm (in FX-formaat/35mm equivalent aan 27 tot 450 mm) dekt de meest gebruikelijke brandpuntsafstanden en gaat verder dan vele vergelijkbare objectieven door een bereik van 300 mm en een maximaal diafragma van f/5.6 te bieden in het telebereik. Van weidse landschappen tot haarscherpe portretten en actiefoto's, dit objectief kan het allemaal aan.
Vlijmscherp en stabiel
Het ruime zoombereik wordt ondersteund door Nikon’s Vibratie Reductie-systeem van de tweede generatie (VRII). Dit systeem zorgt voor een aanzienlijk scherper beeld in het hele zoombereik en beduidend minder beeldvervaging, zelfs bij extreme tele-opnamen. Drie ED-glas elementen en drie asferische objectiefelementen zorgen voor hoge resolutie en superieur contrast, en de ronde diafragmaopening met negen bladen doet voorwerpen die uit focus zijn toch soepel samensmelten. Nikon’s compacte Silent Wave Motor-technologie (SWM) combineert een vlugge en precieze automatische scherpstelling met een superstille werking.
Gebouwd om te reizen
Een handige zoomvergrendeling houdt het objectief veilig op zijn plaats wanneer het niet wordt gebruikt, en het heeft ook een metalen vatting met rubberen afdichting voor bescherming tegen stof en vocht.
Dit objectief wordt geleverd met het objectieftasje CL-1120 en met zonnekap HB-58.
De nieuwe AF-S DX NIKKOR 18-300 mm f/3.5-5.6G ED VR is naar verwachting leverbaar vanaf 28 juni voor een adviesverkoopprijs van € 999,-.
Citaten
Zurab Kiknadze, Product Manager Lenses, Accessories & Software bij Nikon Europe zegt: "Het leuke aan het nieuwe 18-300 mm DX-objectief is dat je een hele dag kunt fotograferen, zonder dat je een tas vol accessoires hoeft mee te nemen. Fotografen die graag licht bepakt op pad gaan hoeven geen compromissen meer te sluiten over wat ze fotograferen, want het aanzienlijke zoombereik is geschikt voor bijna alle mogelijke situaties."
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
16,7 x zoom kan dat nog wat kwaliteit leveren dan?
Hoe meer zoom, hoe meer problemen toch?
Ben benieuwd hoe deze uit de testen komt.
Als hij redelijk uit de testen komt kan het een mooi walk objectiefje zijn toch?
Ben benieuwd hoe deze uit de testen komt.
Als hij redelijk uit de testen komt kan het een mooi walk objectiefje zijn toch?
Blijf het objectief bekijken
Tamron heeft ook al een 18-270 VC, ik verwacht van Nikon dat deze kwalitatief wel beter is. Deze lens is niets voor mij, maar ik snap wel mensen kiezen voor het gemak
-
- Clublid
Zelf ben ik een voorstander van lichtsterk glas.geerttt schreef:Tamron heeft ook al een 18-270 VC, ik verwacht van Nikon dat deze kwalitatief wel beter is. Deze lens is niets voor mij, maar ik snap wel mensen kiezen voor het gemak
Maar gezien mijn conditie hou ik het niet lang vol om met een grote fototas te lopen zeulen.
Als dit objectief goede kwaliteit levert zou het een optie kunnen zijn.
Nu laat ik mijn camera vaak thuis omdat ik niet wil en kan zeulen met zo'n zwaar gewicht.
Dan zal ik waarschijnlijk vaker de camera meenemen.
Ik loop ook te kijken nar een campact camera maar ook daar kan ik nog geen keus in maken

Ik heb de Nikon P5000 en 5100 maar daar wordt ik niet echt vrolijk van, je moet zowat een kookwekker zetten voordat je na het indrukken van de ontspanknop een foto maakt

- Warner
- Forumlid
Ook leuk voor op een Nikon 1!
Groet, W@rner
NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
De recente, door de computer geoptimaliseerde, ontwerpen maken dit soort vroeger ondenkbaar geachte objectieven mogelijk.George Fennes schreef:16,7 x zoom kan dat nog wat kwaliteit leveren dan?
Het zal niet de kwaliteit van een f2.8 zoom of lichtsterker vast brandpunt zijn maar als compromis zal deze redelijk tot goed scoren.
Zet dit objectief op een 24mp D3200 en ik denk dat een goede fotograaf met prima foto's thuiskomt.
-
- Clublid
We kijken er naar uit Luc.Skippy schreef:De recente, door de computer geoptimaliseerde, ontwerpen maken dit soort vroeger ondenkbaar geachte objectieven mogelijk.George Fennes schreef:16,7 x zoom kan dat nog wat kwaliteit leveren dan?
Het zal niet de kwaliteit van een f2.8 zoom of lichtsterker vast brandpunt zijn maar als compromis zal deze redelijk tot goed scoren.
Zet dit objectief op een 24mp D3200 en ik denk dat een goede fotograaf met prima foto's thuiskomt.
-
- Forumlid
het klinkt leuk, maar als je erover nadenkt dat iemand die een d3100/d3200/5100 met een budget van 350t/m650 euro een nieuwe lens zal willen kopen zullen ze geen 1000euro ervoor uit trekken denk ik. uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Nikon d7000
Nikon mb-d11
Nikkor 35mm f1.8 - Nikkor 85 f1.8 - Nikkor 18-55 - Nikkor 55-200 vr - Sigma 10-20
Nikon SB400
Lowepro vertex 200 aw
Black rapid rs-sport limited
vriendin
Nikon d40
Lowepro flipside 200
Black rapid rs-w1
Nikon mb-d11
Nikkor 35mm f1.8 - Nikkor 85 f1.8 - Nikkor 18-55 - Nikkor 55-200 vr - Sigma 10-20
Nikon SB400
Lowepro vertex 200 aw
Black rapid rs-sport limited
vriendin
Nikon d40
Lowepro flipside 200
Black rapid rs-w1
-
- Forumlid
Het ligt nu wel ietsjes anders dan voorheen met de verschillen in mogelijkheden (software) per camera, maar zo'n kastje is in feite alleen een maar een sensorhouder.heineken787 schreef:het klinkt leuk, maar als je erover nadenkt dat iemand die een d3100/d3200/5100 met een budget van 350t/m650 euro een nieuwe lens zal willen kopen zullen ze geen 1000euro ervoor uit trekken denk ik. uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Het glas neem je mee naar je volgende sensor-doosje.
Je objectieven gaan meerdere camera's mee, hoop ik voor je.
Vergelijk het met een stereo installatie, daarbij bezuinig je ook niet op de boxen.