Hallo,
lang geleden dat ik hier op het forum was, maar ben er weer en helemaal van plan het fotograferen op te pakken.
Deel van de oorzaak ligt in het feit dat mijn lens ws kapot is. het is een Sigma DC 18-125mm. ik heb het idee dat het iets met auto focus is, vanaf een bepaald punt van inzoomen stelt ie niet meer scherp en kan ik niet eens afdrukken. Helemaal uitgezoomd nog wel en handmatig ook wel, maar ja vind ik niet altijd handig.....
ik wil 'm na laten kijken, maar goed ik verwacht dat ie kapot is en weet niet wat de kosten zullen zijn....... wellicht wil ik dus overwegen een nieuwe lens te kopen.
De vraag is nu welke?? Eigenlijk wil ik er een met meer bereik, bijv tot 200 of 300mm. Ik vind het alleen erg moeilijk te kiezen welke!
Ik heb een D60.
Ik zou heel graag wat adviezen ontvangen...
groeten,
Patricia
lens ws kapot, nu nieuwe
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: lens ws kapot, nu nieuwe
Beste Patricia,
Sorry for your loss (sorry voor het Engels).
Kijk eens om nar de Nikon AF-S 18-105/3.5-5.6 G IF-ED VR DX lens, velen zijn daarmee tevreden.
Bedenk ook (deze heb ik niet zelf bedacht:) meer zoom geeft meer problemen.
Nikon maakt ook een 18-200 lens, maar die is een stuk duurder dan de 18-105.
Groeten, Gijs
Kijk eens om nar de Nikon AF-S 18-105/3.5-5.6 G IF-ED VR DX lens, velen zijn daarmee tevreden.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Als je meer bereik wilt, is de 18-200 toch een goede keus. Die is niet voor niets zo populair. Ik heb er prima ervaringen mee.
Als je geen probleem hebt met het wisselen van lenzen zou ik inderdaad gaan voor een 18-105 (of de veel duurdere 16-85), aangevuld met een 55-300 of 70-300, afhankelijk van je budget.
Als je geen probleem hebt met het wisselen van lenzen zou ik inderdaad gaan voor een 18-105 (of de veel duurdere 16-85), aangevuld met een 55-300 of 70-300, afhankelijk van je budget.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nee Gijs goed lezen de TS heeft een 18-125 en wil MEER bereik, dan kom jij met een 18-105 aanzetten.gijs sandberg schreef:Beste Patricia,
Groeten, Gijs
Ik ben ook op een Duits forum en daar schijnt men enthousiast te zijn over de Tamron 18-270mm.
Misschien is dit dan iets?
http://blog.tamron.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Blijf het objectief bekijken
bedankt voor jullie reacties.
ik heb inderdaad, of misschien wel had, een 18-125. ik was er altijd wel tevreden mee, maar miste soms toch een stuk. Ik moest toch nog net teveel op mijn onderwerp blijven zitten en dat is soms jammer of kreeg het gewoon niet dichtbij genoeg. Vandaar dus mijn wens van 200 of 300mm.
ik zal ook eens kijken naar de Tamron die jij noemt,George.
gr Patricia
ik heb inderdaad, of misschien wel had, een 18-125. ik was er altijd wel tevreden mee, maar miste soms toch een stuk. Ik moest toch nog net teveel op mijn onderwerp blijven zitten en dat is soms jammer of kreeg het gewoon niet dichtbij genoeg. Vandaar dus mijn wens van 200 of 300mm.
ik zal ook eens kijken naar de Tamron die jij noemt,George.
gr Patricia
misschien ook deze in de overweging betrekken dan:

http://focusmedia.nl/nieuws/nikon-18-300mm.html
NB wel stukken duurder dan de tamron...

http://focusmedia.nl/nieuws/nikon-18-300mm.html
NB wel stukken duurder dan de tamron...
Met vriendelijke groet, Willem
Nikon D3s / Nikon AF-S Nikkor 14-24mm 2.8 G ED & 24-70mm 2.8 G ED / Sigma 50-500mm 4.5-6.3 APO DG OS HSM / Sigma AF 150mm 2.8 APO EX macro DG
Sony DSC-RX100
Nikon D3s / Nikon AF-S Nikkor 14-24mm 2.8 G ED & 24-70mm 2.8 G ED / Sigma 50-500mm 4.5-6.3 APO DG OS HSM / Sigma AF 150mm 2.8 APO EX macro DG
Sony DSC-RX100