Tamron 17-50 ter reparatie...:(

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Tamron 17-50 ter reparatie...:(

Bericht door Dreamlogic » di jun 26 2012 9:42 am

Hoi allemaal,
Mijn Tamron 17-50mm 2.8 met VC moet terug voor reparatie. Ik kan er wel een stukje mee zoomen, maar hij loopt vast op 30mm. Soms schuift-ie wel helemaal uit, maar vaak ook niet. Heb wel eens ergens gelezen dat dit probleem wel eens vaker voorkomt bij Tamron, maar baal er wel enorm van want deze lens komt nauwelijks van mijn camera af.
Gelukkig heb ik nog garantie, maar wie weet voor hoe lang ik 'm kwijt ben?

Ik heb ook nog een aantal shoots geplanned voor de maand juli, dus ik zal maar eens gaan rondkijken naar een vervangend objectief. Misschien kan ik er eentje huren of lenen van iemand...

Ik heb 'm gekocht bij Digitalstreet.nl online. Iemand ervaring met deze winkel?
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

pveenstra
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: Tamron 17-50 ter reparatie...:(

Bericht door pveenstra » di jun 26 2012 10:28 am

Beste Dreamlogic,

je kunt mijn Tamron lenen, weliswaar zonder vc en af-motor, maar op jou D7000 moet ie gewoon werken. Ik zit wel in het midden van het land, kom je daar wel eens!
Volgens mij is tie al wat ouder (alleen de eerste versies hadden geen af-motor), maar hij werkt nog perfect.
Hartelijke groet,
Peter Veenstra

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » di jun 26 2012 10:39 am

Amersfoort, tjah daar kom ik niet vaak nee.
Zonder AF is toch geen probleem? De D7000 beschikt over een eigen scherpstel motor. Mocht ik niet iets anders kunnen bedenken dan neem ik even contact met je op!
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

HenkWB
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door HenkWB » di jun 26 2012 12:28 pm

Hallo,
Ik heb onlangs een Tamron 2.8 / 28-75mm laten repareren bij Camtech en dit heeft ongeveer 2 weken geduurd.
Het was al een wat oudere lens maar is netjes hersteld.
Je zou kunnen vragen om wat voorrang.
Henk

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door a vgastel » di jun 26 2012 8:03 pm

HALLO
Als hij nog garantie heeft zal hij toch naar de winkel moeten waar hij gekocht is,daar krijgt hij dan van hen te horen naar wie ze hem stureN.
Als dit cam tech is dan zou je inderdaad kontakt met hun kunnen op nemen.
Zeer goede zaak voor reparatie.
http://www.camtech.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

George Fennes
Clublid
Clublid

Bericht door George Fennes » di jun 26 2012 8:55 pm

a vgastel schreef:HALLO
Als hij nog garantie heeft zal hij toch naar de winkel moeten waar hij gekocht is,daar krijgt hij dan van hen te horen naar wie ze hem stureN.
Als dit cam tech is dan zou je inderdaad kontakt met hun kunnen op nemen.
Zeer goede zaak voor reparatie.
http://www.camtech.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben ik niet met je eens, ik heb een Tamron 17-50 2.8 een van de eerste gekocht in Hoofddorp, jaren na de garantie ging de frontlens los.
Ben naar Camtech gegaan en daar werd hij gratis gerepareerd was "garantie" met een glimlach.
Nee van Gastel ze zijn daar niet zo moeilijk hoor :lol:
Blijf het objectief bekijken

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door jettiny » di jun 26 2012 10:21 pm

Een paar draadjes verder staat mijn topic over dit objectief, de rand losgelaten.
Met zoomen heb ik nooit last gehad.
Ook ik dacht dat het objectief via het adres waar je het objectief hebt gekocht moest insturen.
Dat lijkt me wel een juiste weg als het gaat binnen de garantietijd.
Daarbuiten, en dat was mijn objectief, kun je het rechtstreeks naar camtach sturen, en daar houden ze twee weken aan als het niet een te grote operatie wordt.
Na het insturen krijg je bericht van ontvangst, na een week wat er aan de hand is en wat het gaat kosten.
Dan moet je toestemming geven voor reparatie, naast nog wat andere opties, te weten : camtech houdt het objectief en je betaald geen onderzoekskosten ( je doet afstand van het objectief en krijgt een total los verklaring) of je laat het objectief ongerepareerd terug komen, en betaald dan wel onderzoekskosten.
Na bevestoging van de reparatie gaan ze ermee aan de gang, en krijg je het objectief thuisgestuurd.
Zo is mij verteld.
Alles bij elkaar, uit en thuis binnen twee weken.
De fotovakhandel in mijn woonplaats stuurt het objectief naar Tamron ( zeggen ze ??), en dan ben je het objectief 4 weken zomaar kwijt.
Voor mij meteen de reden om direct zelf actie te ondernemen en het objectief op te sturen ( wel verzekerd opsturen) naar camtech.
Ook ik heb wat klusjes in Juli en kan hem echt zolang niet missen.

Tot slot ervaring met Digitalstreet is perfect geregeld wat aankoop betreft, voor de service heb ik geen hoge pet op.
Een collega van mij heeft er veel last mee gehad.
Maar eerlijkheidshalve wel erbij gezegd dat het maar een geval is.
Meerdere klachten heb ik niet gehad of gehoord.

Succes !!
Vrgr
Tiny

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » di jun 26 2012 11:46 pm

Dreamlogic schreef:Hoi allemaal,
Mijn Tamron 17-50mm 2.8 met VC moet terug voor reparatie. Ik kan er wel een stukje mee zoomen, maar hij loopt vast op 30mm. Soms schuift-ie wel helemaal uit, maar vaak ook niet. Heb wel eens ergens gelezen dat dit probleem wel eens vaker voorkomt bij Tamron, maar baal er wel enorm van want deze lens komt nauwelijks van mijn camera af.
Gelukkig heb ik nog garantie, maar wie weet voor hoe lang ik 'm kwijt ben?

Ik heb ook nog een aantal shoots geplanned voor de maand juli, dus ik zal maar eens gaan rondkijken naar een vervangend objectief. Misschien kan ik er eentje huren of lenen van iemand...

Ik heb 'm gekocht bij Digitalstreet.nl online. Iemand ervaring met deze winkel?
Ja digitalstreet heeft in het algemeen uitstekende service (zie ook de tweakers review, een slechte maar die komt er later zelfs op terug). Als je nog garantie hebt contact opnemen. Je krijgt dan waarschijnlijk een RMA nummer, je moet de lens opsturen en dan zorgen zij voor reparatie en/of vervanging. Mits hij nog binnen garantie is natuurlijk.

PS: De accessoires zijn bij digitalstreet vaak wel heel duur, die zou ik er niet zo snel kopen.
Laatst gewijzigd door ReneG op di jun 26 2012 11:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Spul waarmee je foto's maakt...

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » di jun 26 2012 11:50 pm

George Fennes schreef:Ben ik niet met je eens, ik heb een Tamron 17-50 2.8 een van de eerste gekocht in Hoofddorp, jaren na de garantie ging de frontlens los.
Ben naar Camtech gegaan en daar werd hij gratis gerepareerd was "garantie" met een glimlach.
Als hij buiten garantie is best, maar als hij binnen garantie is [url]altijd[/url] eerst naar de verkopende partij. Als je hem eerst elders aanbiedt ter reparatie vervalt mogelijk je garantie (Je moet de verkopende partij namelijk eerst de gelegenheid gegeven om met een oplossing te komen; Als iemand anders met de lens heeft gerommeld kan je garantie vervallen indien dat wordt opgemerkt).

a vgastel
Forumlid
Forumlid

Bericht door a vgastel » wo jun 27 2012 7:23 am

Dat lijkt mij toch de normale weg.
En bij camtech zijn ze niet moeilijk ze helpen waar ze kunnen.
Mijn flits is naar huis onderweg ter reparatie bij hun geweest nette prijs voor de kosten.
Zo als tiny in zijn bericht schreef het was de gok waard.
mvgr bert

Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » wo jun 27 2012 10:09 am

Hij valt nog binnen de garantie ja! Ik heb 'm vorig jaar oktober gekocht, dus heb ondertussen zo'n RMA formulier ingevuld en opgestuurd.
Nu nog even kijken wanneer ik de lens mag verzenden. Beetje vervelend alleen dat het doosje nog bij mijn moeder in Zeeland ligt.
Ik moet dus even goed kijken waar ik hem in ga verpakken.
Ik ga er even vanuit dat hij zonder kosten (vanwege de garantie) gerepareerd gaat worden. Ik ga zorgvuldig met mijn spullen om en ik heb 'm nog nooit laten vallen. Dacht eerst dat het misschien gewoon een beetje stof zou kunnen zijn, maar volgens mij is het erger of iets anders.

Ik kan ter vervanging wel mijn 50mm 1.4 gebruiken; en de kitlens heb ik eventueel ook nog. Maar de 50mm is mooier voor portretten denk ik.
Toch zou het wel fijn zijn om er nog een andere lens bij te hebben die de Tamron kan vervangen zolang hij weg is (die kan zoomen). Volgens Digitaal Street neemt reparatie meestal tussen de 3 en 8 weken in beslag, dus in het ergste geval zit ik 2 maanden zonder.

a vgastel
Forumlid
Forumlid

Bericht door a vgastel » wo jun 27 2012 6:04 pm

Waarom heb je de lens niet meteen mee gestuurd met RMA formulier. en garantie bewijs en aankoop nota.
Goed in pakken in bubbeltjes folie en de rest met kranten of schuim op vullen in de doos.
Mijn flitser 10dagen van af verzending naar camtech.[incl zaterdag en zondag.]
mvgr bert

Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D

George Fennes
Clublid
Clublid

Bericht door George Fennes » wo jun 27 2012 8:33 pm

ReneG schreef:
George Fennes schreef:Ben ik niet met je eens, ik heb een Tamron 17-50 2.8 een van de eerste gekocht in Hoofddorp, jaren na de garantie ging de frontlens los.
Als hij buiten garantie is best, maar als hij binnen garantie is [url]altijd[/url] eerst naar de verkopende partij. Als je hem eerst elders aanbiedt ter reparatie vervalt mogelijk je garantie (Je moet de verkopende partij namelijk eerst de gelegenheid gegeven om met een oplossing te komen; Als iemand anders met de lens heeft gerommeld kan je garantie vervallen indien dat wordt opgemerkt).
Camtech is de officiële reparateur van Tamron in Nederland.
Dus je laat het apparaat niet bij een "derde" repareren.
Jouw fotohandelaar stuurt hem ook naar Camtech.
Als het garantie is repareert Camtech hem gewoon onder garantie en als je geen garantie meer hebt repareert Camtech hem vaak onder coulance.
Dus ik zie het probleem niet om niet gelijk naar Camtech te gaan.
Blijf het objectief bekijken

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door jettiny » wo jun 27 2012 10:47 pm

Bedankt voor je duidelijkheid George, ik had al een vermoeden dat de fotovakhandel het objectief ook naar Camtech stuurde.
Ik ben blij met deze nuttige info :D

Vrgr
Tiny

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » do jun 28 2012 12:08 am

George Fennes schreef:
ReneG schreef:
Camtech is de officiële reparateur van Tamron in Nederland.
Dus je laat het apparaat niet bij een "derde" repareren.
Jouw fotohandelaar stuurt hem ook naar Camtech.
Als het garantie is repareert Camtech hem gewoon onder garantie en als je geen garantie meer hebt repareert Camtech hem vaak onder coulance.
Dus ik zie het probleem niet om niet gelijk naar Camtech te gaan.
Met alle respect George, je ziet het probleem misschien niet omdat alles bij jou goed is gegaan. Wat als ze je met een glimlach ook een rekening hadden gepresenteerd omdat ze het als val- of stootschade beschouwen? Dan zijn de rapen gaar want die rekening MOET je betalen. Die kun je op geen enkele manier onder garantie claimen.

Wat Camtech wel of niet doet is niet relevant, ze hebben géén koopovereenkomst met de koper en hoeven geen garantie te verlenen. Dat ze dat misschien wel doen is een tweede. Maar als het fout gaat en je krijgt dus om wat voor reden dan ook een rekening (al is het maar voor onderzoekskosten) of een kapot objectief terug, dan kun je zelf voor die kosten opdraaien. Garantie kun je namelijk nu ook niet meer bij de verkopende partij claimen, omdat je de reparatie buiten hen om hebt laten uitvoeren en zij dus niet voor die reparatie in kunnen staan. Of dat nou toevallig dezelfde reparateur is die zij gebruiken is wederom niet relevant.

Kortom, als het goed gaat heb je geluk, als het fout gaat moet je dokken. Bij de verkopende partij kun je vervolgens de zaak alsnog aankaarten, maar die hoeft helemaal niets meer voor je te doen, want je hebt ze niet de kans gegeven om het probleem zelf te herstellen. En dan heb je als kopen ineens zelf een probleem en niemand anders; Je hebt dan letterlijk de poot waar je op kon staan onder jezelf uitgezaagd, met alle gevolgen van dien.

Wat je wel kunt doen is de winkel eerst op de hoogte stellen en ze vragen of reparatie via Camtech akkoord is. Kleine moeite lijkt me. Maar wat ik niet begrijp is waarom iemand de verkoper omzeilt. Het is een totaal onnodig risico nemen zonder enige toegevoegde waarde. Het is hun plicht om garantie te verlenen. En je kunt in tweede instantie altijd nog elders aankloppen.

PS: Bij Nikon is het een iets ander verhaal sinds ze die certificaten uitreiken, maar dan is het nog steeds aan te raden om eerst via de verkopende partij garantie te claimen.

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”