SD kaart backuppen zonder PC
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
SD kaart backuppen zonder PC
Hallo,
Is er iemand die een goede en goedkope manier weet om de SD kaart te backuppen naar een externe harde schijf of andere SD kaart zonder PC?
Mij externe harde schijf is overleden, dus ik moet toch een nieuwe kopen.
Helaas ben ik niet in het bezit van een body met 2 sloten (waar je dit in de body kunt kopieren).
Alvast bedankt.
Is er iemand die een goede en goedkope manier weet om de SD kaart te backuppen naar een externe harde schijf of andere SD kaart zonder PC?
Mij externe harde schijf is overleden, dus ik moet toch een nieuwe kopen.
Helaas ben ik niet in het bezit van een body met 2 sloten (waar je dit in de body kunt kopieren).
Alvast bedankt.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Re: SD kaart backuppen zonder PC
Ik gebruikte vroeger een 40 GB harddiskje met ingebouwde kaartlezer hiervoor. Tegenwoordig heb ik op vakantie normaal een PC mee met een extra externe harddisk.
Met de huidige prijzen van geheugenkaarten zou ik gewoon 1 of 2 extra kaartjes kopen.
Met de huidige prijzen van geheugenkaarten zou ik gewoon 1 of 2 extra kaartjes kopen.
-
- Clublid
Patrick schreef:Ik gebruikte vroeger een 40 GB harddiskje met ingebouwde kaartlezer hiervoor. Tegenwoordig heb ik op vakantie normaal een PC mee met een extra externe harddisk.
Hoi Patrick,
Het gaat me om de backup van de gemaakte foto, die ik dan in een andere tas bewaar.
Ik heb een nieuwe ipad, die ik ga meenemen op vakantie.
Ik heb ook de ipad connection kit, waarmee ik mijn RAW foto's kan backuppen.
Echter heb ik maar een 16GBG versie waar al het een en ander op staat, dus maar 10GB beschikbaar.
Dit is te weinig helaas.
Ik heb gelezen dat als je hem jailbraikt dit met iFile wel kan, maar ik wil hem niet jailbraiken.
En om nou ook nog een netbook mee te gaan slepen, is weer extra gewicht, het weegt allemaal al zoveel.
Digital Foci Picture Porter 35 Zoiets bedoel je? je had vroeger wel een externe harddisk van WD die een card reader had. Maar was erg langzaam.
Maar zoals gezegd hierboven, voor een fractie van de prijs koop je een paar kaartjes.
bv de SanDisk Extreme HD SDHC, 16GB voor 16 Euro per stuk :mrgreen:
Maar zoals gezegd hierboven, voor een fractie van de prijs koop je een paar kaartjes.
-
- Clublid
Dank je.cacevers schreef:Digital Foci Picture Porter 35 Zoiets bedoel je? je had vroeger wel een externe harddisk van WD die een card reader had. Maar was erg langzaam.
Zoals ik hierboven al aangaf, het gaat me om de backup van een foto.
Ik laat de fotos gewoon op het kaartje staan (ik heb 2x64GB en 1x 32GB, dus ruim voldoende), maar ik wil gewoon niet dat er bijvoorbeeld aan het einde v/d reis mijn kaartje met al mijn fotos gestolen wordt / kapot gaat oid.
De ipad gaf bij mij na 500 fotos ofzo aan dat ie vol zat, niet voldoende voor een hele reis te backuppen voor mij.
-
- Clublid
Dank je, zoiets bedoel ik, maar dan betaalbaar.cacevers schreef:Digital Foci Picture Porter 35 Zoiets bedoel je? je had vroeger wel een externe harddisk van WD die een card reader had. Maar was erg langzaam.

Zoals ik hierboven al aangaf, het gaat me om de backup van een foto.
Ik laat de fotos gewoon op het kaartje staan (ik heb 2x64GB en 1x 32GB, dus ruim voldoende), maar ik wil gewoon niet dat er bijvoorbeeld aan het einde v/d reis mijn kaartje met al mijn fotos gestolen wordt / kapot gaat oid.
De ipad gaf bij mij na 500 fotos ofzo aan dat ie vol zat, niet voldoende voor een hele reis te backuppen voor mij.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Tja, je zou de upgrade naar een D7000 kunnen overwegen. Die heeft twee slots. Maar dat is wellicht wat overdreven...
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
Epson heeft een datatank, exacte typenummer weet ik niet. Vroeger had Nikon de Collwalker, een kaartlezer met schermpje en een 30gb harddisk erin. Was alleen geschikt voor compact flash kaartjes, zeer traag en vrat energie. Accu was/is zeer snel leeg.
Ik heb zo'n ding, maar het ongenoegen bij gebruik is zo groot, dat ik hem niet meer gebruik, bovendien is de accucapaciteit inmiddels zo laag dat een 8gb cf kaartje net niet helemaal overgetankt kan worden naar de Coolwalker. Aansluiten op netspanning is een vereiste.
Tot slot is het schermpje zeer slecht.
Sterkte met de zoektocht!
GEVONDEN: Epson P7000 multimedia storage viewer, 160gb opslag met scherm, kaartlezer voor cf en sd formaat, USB aansluiting voor overtanken naar de pc. Google geeft antwoord!!
Ik heb zo'n ding, maar het ongenoegen bij gebruik is zo groot, dat ik hem niet meer gebruik, bovendien is de accucapaciteit inmiddels zo laag dat een 8gb cf kaartje net niet helemaal overgetankt kan worden naar de Coolwalker. Aansluiten op netspanning is een vereiste.
Tot slot is het schermpje zeer slecht.
Sterkte met de zoektocht!
GEVONDEN: Epson P7000 multimedia storage viewer, 160gb opslag met scherm, kaartlezer voor cf en sd formaat, USB aansluiting voor overtanken naar de pc. Google geeft antwoord!!
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
- MauritsD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Ik heb in het verleden (voordat ik een NEXTO imagetank kocht) ook nog wel deze gebruikt. Zou voor tegenwoordig veel te traag zijn, maar misschien bestaan dit soort produkten nog steeds maar dan wat vlotter 
Tegenwoordig heb ik een netbookje met SD-slot bij me; werkt eigenlijk nog handiger en kost (2e hands) bijna niks

Tegenwoordig heb ik een netbookje met SD-slot bij me; werkt eigenlijk nog handiger en kost (2e hands) bijna niks
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
-
- Clublid
Precies zo'n usb on the go bridge oplossing zoek ik, echter wel gewoon van deze tijd 20MB/sec oid.
Die P7000 is niet meer leverbaar.
Die P7000 is niet meer leverbaar.
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
Ik gebruik mijn 64gb iPad, maar die is ook snel vol....
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Gert van den Berg,
Vind 110 Euro betaalbaar. Voor een portable SD card backup is dit toch echt het goedkoopst. Deze dingen gaan makkelijk tot 1000 Euro en hoger.drnjstj schreef:Dank je, zoiets bedoel ik, maar dan betaalbaar.
Edit, zag dat ik de fabrikant had gelinkt met zijn advies prijs :mrgreen:
Bedoelde deze: Digital Foci Photo Safe II 320 GB Digital Picture Storage
Doet gewoon wat jij wilt, 1 op 1 kopie van de sd kaart.
-
- Clublid
Ik kan hem alleen in de USA vinden en bij veel mensen is ie kapot gegaan, als ik de reviews lees.cacevers schreef:Vind 110 Euro betaalbaar. Voor een portable SD card backup is dit toch echt het goedkoopst. Deze dingen gaan makkelijk tot 1000 Euro en hoger.drnjstj schreef:Dank je, zoiets bedoel ik, maar dan betaalbaar.
Edit, zag dat ik de fabrikant had gelinkt met zijn advies prijs :mrgreen:
Bedoelde deze: Digital Foci Photo Safe II 320 GB Digital Picture Storage
Doet gewoon wat jij wilt, 1 op 1 kopie van de sd kaart.
Kijk even daaronder voor andere merken / modellen. En bestellen uit USA is geen probleem. Alleen CC nodig (of prepaid CC)
Heb al vaker bij amazon besteld. Maar zoals gezegd dit zijn idd de goedkopere, de "normale" beginnen bij 800 dollar
Heb al vaker bij amazon besteld. Maar zoals gezegd dit zijn idd de goedkopere, de "normale" beginnen bij 800 dollar
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
Kijk even in de vraag en aanbod sectie. Daar staat een imagetank van 40gb te koop.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Gert van den Berg,