Hoe neem je de rijstzak mee het veld in?
- pveenstra
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hoe neem je de rijstzak mee het veld in?
Rijstzak gekocht voor de 500mm.
Gevuld met maiskernen (bodembedekking uit de dierenwinkel).
Werkt heel goed: beter dan een statief.
Maar hoe neem je dat ding mee het veld in?
In de rugtas gaat niet, daar is tie te groot voor.
Ik heb hem aan de rugtas gehangen, maar dan zwaait ie bij elke stap heen en weer.
Vasthouden is ook zo lastig.
Iemand een tip?
Gevuld met maiskernen (bodembedekking uit de dierenwinkel).
Werkt heel goed: beter dan een statief.
Maar hoe neem je dat ding mee het veld in?
In de rugtas gaat niet, daar is tie te groot voor.
Ik heb hem aan de rugtas gehangen, maar dan zwaait ie bij elke stap heen en weer.
Vasthouden is ook zo lastig.
Iemand een tip?
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Peter Veenstra
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Re: Hoe neem je de rijstzak mee het veld in?
Vrouw? Kind? Sherpa? Kameel? Muilezel?
Of zo iets?

Of zo iets?

-
- Forumlid
Hoi Peter,
Ik weet niet of jouw rugtas over lussen beschikt aan de buitenzijde maar mocht dit zo zijn, is misschien een dubbelzijdige klitteband om de rijstzak en door een aanwezige lus gehaald een oplossing. Mogelijk dat op deze wijze de rijstzak "strak" tegen je rugtas zit. Een ruime overlap van de uiteinden klitteband zou voor een stevige bevestiging kunnen zorgen. Voor de prijs van een stuk klitteband (dubbel werkend), ben je mogelijk gered.
Ik weet niet of jouw rugtas over lussen beschikt aan de buitenzijde maar mocht dit zo zijn, is misschien een dubbelzijdige klitteband om de rijstzak en door een aanwezige lus gehaald een oplossing. Mogelijk dat op deze wijze de rijstzak "strak" tegen je rugtas zit. Een ruime overlap van de uiteinden klitteband zou voor een stevige bevestiging kunnen zorgen. Voor de prijs van een stuk klitteband (dubbel werkend), ben je mogelijk gered.
Laatst gewijzigd door Piepenholleke op ma jul 09 2012 5:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Huub.
Huub.
koop een beach trolly, kan je rugzak op,statief rijstzak enz, makkelijk mee te nemen en rolt ook goed.(luchtbandjes).ook op zandpaden geen probleem.
Ik heb een Lowepro 400 AW en daar gaat hij boven op. En daar kan ik hem met twee bandjes vast zetten.
Kroontje
Kroontje
-
- Forumlid
Ik gebruik regelmatig elastiek.
Bij een kampeershop ( Bever of De Wit b.v.) hebben ze van die elastieken scheerlijnen.
Deze variëren tussen de 3 en 8 mm dik en uiteraard in sterkte.
Bij mijn houden die een statief, reflectie schermen, minischuiltentje en/of wat dies meer zij op zijn plek aan de rugzak.
Niet de schoonheidsprijs maar wel heel praktisch.
Zo'n beach trolley kan heel praktisch zijn, maar ik sjouw nog al eens hemelsbreed van A naar B door de bossen en dan werkt dat natuurlijk niet.
Maar net wat je onderwerp is waar je op uit bent.
Bij een kampeershop ( Bever of De Wit b.v.) hebben ze van die elastieken scheerlijnen.
Deze variëren tussen de 3 en 8 mm dik en uiteraard in sterkte.
Bij mijn houden die een statief, reflectie schermen, minischuiltentje en/of wat dies meer zij op zijn plek aan de rugzak.
Niet de schoonheidsprijs maar wel heel praktisch.
Zo'n beach trolley kan heel praktisch zijn, maar ik sjouw nog al eens hemelsbreed van A naar B door de bossen en dan werkt dat natuurlijk niet.
Maar net wat je onderwerp is waar je op uit bent.
- pveenstra
- Clublid
- Contacteer:
Fijn al die suggesties en zo snel!
Bovenop en aan de zijkant van de rugtas, daar zie ik wel wat in. Want inderdaad door de natuur banjeren doe ik het liefst met m'n handen vrij....... De tas is toch al flink zwaar met camera en objectieven, dus daar kan de rijstzak ook wel bij.
Bovenop en aan de zijkant van de rugtas, daar zie ik wel wat in. Want inderdaad door de natuur banjeren doe ik het liefst met m'n handen vrij....... De tas is toch al flink zwaar met camera en objectieven, dus daar kan de rijstzak ook wel bij.
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Peter Veenstra
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:

de onderste rijstzak, heeft ruimte voor de cameratas.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
ik heb een rijstzak met lussen, met een draagband hang ik hem over m'n andere schouder, ideaal voor de gewichtsverdeling.
D800, D700, D300, MD-D10, D80, AF-D50mm1.4, AF-D20mm2.8, AF-S 24-70 2.8, AF-S18-135mm3.5-5.6, AF-D80-400mm4.5-5.6, SB600, KenkoPro1, SB700, AF-S VR70-200 2.8G, AF-S 14-24 2,8.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Als hoedje op je hoofd,kun je daar ook een waterkruik op dragen 
Ik heb hem met klitteband lussen aan mijn broekriem,kun je hem er ook snel tussenuit wurmen.

Ik heb hem met klitteband lussen aan mijn broekriem,kun je hem er ook snel tussenuit wurmen.