PS CS6 of CS6 extended?

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
CaptainHook

PS CS6 of CS6 extended?

Bericht door CaptainHook » ma jul 09 2012 9:07 am

Eigenlijk een simpele vraag, waar ik tot op heden nog niet een simpel antwoord op heb kunnen vinden... :roll:

Ik sta op het punt mijn fotoshop versie te upgraden naar CS6 of naar CS6 extended.
Voor rond de 200 euro kan ik bij Adobe een upgrade bestellen naar CS6 of voor ruim 400 euro een upgrade naar CS6 extended.

Uiteraard heb ik gekeken op de website van Adobe wat nou de verschillen zijn tussen CS6 en CS6 extended. En daar wordt voornamelijk aangegeven dat 3D mogelijkheden ontbreken en het verwerken van medische bestanden (m.a.w. als je een MRI scan wilt kunt bekijken :wink: ).

Aangezien het prijsverschil een factor TWEE is, vraag ik me ten eerste af, waarom is dat prijsverschil naar verhouding zo groot, en wat mis je als fotograaf zijnde, die photoshop gebruikt, als je de standaard versie van CS6 neemt?

Ervaringen mee? Ideeën hierover?
Heeft iemand om een specifieke reden de CS6 extended versie gekozen i.p.v. de gewone versie, of juist andersom?

RvDam
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

PS CS6 of CS6 extended?

Bericht door RvDam » ma jul 09 2012 10:17 am

Vraag jezelf eens af of je die dingen die je niet in CS6 hebt en wel in de extended veel gebruikt. Dan kun je voor jezelf de keuze maken of dit 200,- waard is. Deze keuze kunnen andere niet voor je maken.
Gelieven mijn foto's niet bewerken.....

CaptainHook

Re: PS CS6 of CS6 extended?

Bericht door CaptainHook » ma jul 09 2012 11:40 am

Nou, ik kan me gewoon (nog) niks voorstellen bij die 3D mogelijkheden, dus ik vroeg me af of iemand anders daar nuttig gebruik in ziet?
Voor de rest kan ik namelijk niet vinden wat de verdere verschillen tussen de gewone versus de extended versie zouden zijn...

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Re: PS CS6 of CS6 extended?

Bericht door yzf1kr » ma jul 09 2012 12:02 pm

3D is iets voor tekenaars/grafici.

Goole eens voor de gein op plaatjes van 3D photoshop:

http://www.google.nl/search?hl=nl&cp=12 ... -gad2qTRBg" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je denkt ook ooit zo iets te gaan maken, dan kan je beter de extended versie nemen.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”