goedkope geheugenkaart?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Johan v. V.
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

goedkope geheugenkaart?

Bericht door Johan v. V. » wo jul 11 2012 12:26 pm

Ik heb voor m'n D7000 een tweede geheugenkaart nodig. Ik kwam bij topdeals de Silicon Power SDHC 32 GB Class 10 HD VIDEO kaart tegen voor € 25,=. Ik heb voor geheugenkaarten van 32 GB heel wat andere bedragen voorbij zien komen. Is dit een slechte kaart of is het écht een goedkope aanbieding?
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.

Daniël

Re: goedkope geheugenkaart?

Bericht door Daniël » wo jul 11 2012 12:32 pm

Goedkoop is vaak duurkoop.
Ik vertrouw de kwaliteit van een 32GB kaar voor €25,- niet. Of het moet een merk zijn die ik ken en vertrouw (Sandisk, Kingston, lexar of Transcend).

Als ik veel foto's ga maken op een 32GB kaart wil ik ook wel dat die het blijft doen. Verder zijn het jouw centen en jouw foto's, deze keuze ligt dus bij jou.

Wilci
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Wilci » wo jul 11 2012 12:41 pm

Nooit bezuinigen op je geheugenkaart is mijn devies. Daar komt datgene op te staan waar je het allemaal voor doet en dat kan heel veel zijn!

Voor mij hoeft het niet de grootste te zijn, maar wel de snelste en de betrouwbaarste. "Topdeals" zijn leuk voor schoonmaaksetjes e.d.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo jul 11 2012 12:47 pm

Je kunt kaartjes ook testen met de zogenaamde "stress-test".
Nieuwe kaartjes test ik altijd even uit om te kijken of de kaartjes zich onder extreme omstandigheden goed houden.
Dat is continue opnamen maken in de hoogste snelheid van de camera, camera aan, camera uit, camera aan, RAW met JPG, zonder JPG, alleen JPG en misschien wel 200 opnamen maken als een mitrailleur. Dan vallen minder goede kwaliteit kaartjes direct door de mand.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Johan1025
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Johan1025 » wo jul 11 2012 12:59 pm

L.S.

http://www.memorystunter.nl/contents/nl ... 5MB_s.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooie aanbieding. Cameranu vraagt het dubbele zowat......................ook aan leden :mryellow:

succes
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)

M.vr.gr.Johan1025

Ed Post
Clublid
Clublid

Bericht door Ed Post » wo jul 11 2012 1:00 pm

Een kennis van mij heeft twee SD kaartjes welke hij had gekocht bij de Makro van het merk Sigma.
Die dingen zaten in twee verschillende camera's.
Laten ze nu allebei rond dezelfde periode de geest geven....
Voor mij dus geen onbekende merken.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » wo jul 11 2012 1:53 pm

Eigenlijk best wel geinig, ik kocht altijd goedkope kaartjes (De snelheid vind ik wat minder belangrijk, tot op zekere hoogte) en die werken tot de dag van vandaag nog steeds probleemloos. Een half jaar geleden kocht ik 3 16 GB sandisk kaartjes, en wat denk je wat ??? Eentje inmiddels naar de gallemiese. Tja zal wel gewoon pech zijn geweest. Maar ik heb dus eigenlijk best goede ervaringen met goedkopere kaartjes, wel bekende merken. Traxdata, Kingston en transend.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » wo jul 11 2012 2:07 pm

André schreef:Eigenlijk best wel geinig, ik kocht altijd goedkope kaartjes (De snelheid vind ik wat minder belangrijk, tot op zekere hoogte) en die werken tot de dag van vandaag nog steeds probleemloos. Een half jaar geleden kocht ik 3 16 GB sandisk kaartjes, en wat denk je wat ??? Eentje inmiddels naar de gallemiese. Tja zal wel gewoon pech zijn geweest. Maar ik heb dus eigenlijk best goede ervaringen met goedkopere kaartjes, wel bekende merken. Traxdata, Kingston en transend.
Je weet ook dat Sandisk dat soort defecte kaarten meestal probleemloos vervangt? Dus als je de nog hebt... ;)

Overigens, Kingston en Traxdata zijn geen onbekende B-merken en daar ging het volgens mij toch om? Ze zijn wel wat goedkoper dan Sandisk maar zitten meestal niet op het niveau van de 'prijsstunters'. Aan de andere kant, kaartjes van Adata etc. zijn rommel... kun je overal kopen maar ik heb er al heel wat versleten... de Sandisks en Kingstons doen het daarentegen allemaal nog.

PS: Kijk ook eens op tweakers pricewatch.
Spul waarmee je foto's maakt...

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo jul 11 2012 2:16 pm

ReneG schreef:Aan de andere kant, kaartjes van Adata etc. zijn rommel...
Ik heb eens één keer zo'n kaartje gekocht omdat ik direct even wat meer geheugen moest hebben en er op dat moment niets anders op voorraad was. Die viel bij bij mij in de eerder vermeldde "stess-test" dan ook meteen door de mand. :wink:
Met "langzaam" fotograferen gaat het wel (ik werk normaal niet in "stress-mode"), maar heb erna toch maar een (grotere) kaart van Sandisk laten komen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Daniël

Bericht door Daniël » wo jul 11 2012 2:35 pm

Ik loop rond met 2GB CF en 4GB SD kaarten. Meer dan genoeg :D

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » wo jul 11 2012 2:39 pm

Léon Obers schreef:
ReneG schreef:Aan de andere kant, kaartjes van Adata etc. zijn rommel...
Ik heb eens één keer zo'n kaartje gekocht omdat ik direct even wat meer geheugen moest hebben en er op dat moment niets anders op voorraad was. Die viel bij bij mij in de eerder vermeldde "stess-test" dan ook meteen door de mand. :wink:
Met "langzaam" fotograferen gaat het wel (ik werk normaal niet in "stress-mode"), maar heb erna toch maar een (grotere) kaart van Sandisk laten komen.
Daar heb je helemaal gelijk in; Enige probleem met die stress-test is dat je hem dan al hebt gekocht. ;)
Spul waarmee je foto's maakt...

Johan v. V.
Clublid
Clublid

Bericht door Johan v. V. » wo jul 11 2012 3:09 pm

Conclusie: Silicon is een onbekend merk. Wellicht goedkoop, maar daarvoor krijg je 'gratis' het risico bijgeleverd dat je de opnames kwijt bent wanneer je er een paar honderd op hebt zitten. Dat risico gaat Muggie niet nemen. Dan maar wat meer betalen!
Allemaal bedankt voor de info!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » wo jul 11 2012 3:48 pm

Zoals al vaker aangehaald, kijk op de pricewatch van tweakers!

http://tweakers.net/pricewatch/295738/s ... ss-10.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En dan zie je dat die aanbieding, eigenlijk helemaal geen aanbieding is... redelijke normale prijs... :wink:

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » wo jul 11 2012 4:14 pm

ReneG schreef:
André schreef:Eigenlijk best wel geinig, ik kocht altijd goedkope kaartjes (De snelheid vind ik wat minder belangrijk, tot op zekere hoogte) en die werken tot de dag van vandaag nog steeds probleemloos. Een half jaar geleden kocht ik 3 16 GB sandisk kaartjes, en wat denk je wat ??? Eentje inmiddels naar de gallemiese. Tja zal wel gewoon pech zijn geweest. Maar ik heb dus eigenlijk best goede ervaringen met goedkopere kaartjes, wel bekende merken. Traxdata, Kingston en transend.
Je weet ook dat Sandisk dat soort defecte kaarten meestal probleemloos vervangt? Dus als je de nog hebt... ;)

Overigens, Kingston en Traxdata zijn geen onbekende B-merken en daar ging het volgens mij toch om? Ze zijn wel wat goedkoper dan Sandisk maar zitten meestal niet op het niveau van de 'prijsstunters'. Aan de andere kant, kaartjes van Adata etc. zijn rommel... kun je overal kopen maar ik heb er al heel wat versleten... de Sandisks en Kingstons doen het daarentegen allemaal nog.

PS: Kijk ook eens op tweakers pricewatch.
Ik moet dat kaartje nog wel ergens hebben liggen, en ik ben daar een beetje makkelijk in. Maar ik ga hem toch maar eens opzoeken en sandisk benaderen.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » wo jul 11 2012 4:31 pm

32GB is toch ook echt veel gewoon? Wat was je allemaal van plan? ;)
Ik heb in mijn D7000 een 8GB zitten van Sandisk en een goedkopie van 2GB. Vooral voor de snelheid hoef je niet te vertrouwen op die tweede kaart, maar aan 8GB heb ik meestal wel genoeg met 1 sessie shooten. Ligt er ook een beetje aan wat voor fotografie je doet natuurlijk.
Tijdens een vakantie snap ik wel dat je de kaart niet leeg kunt halen en dus zoveel mogelijk ruimte wil.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”