camera zet foto's in verschillende mapjes

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
robkuh84

camera zet foto's in verschillende mapjes

Bericht door robkuh84 » vr jul 13 2012 6:06 pm

Hallo Allemaal,

Ik ben op dit moment in Amerika op vakantie en heb inmiddels al heel wat foto's gemaakt.
N zit ik met het volgende: Ik wil de foto's graag uiteindelijk in1 map zetten en ze dan een keer via tv afspelen.
Nu zie ik dat de camera de foto's na een bepaalde hoeveelheid in een ander mapje zet en dan weer opnieuw begint met tellen.
Ofwel, als ik alle foto's samenvoeg, dan staan ze niet meer in de volgorde waarop ik ze hebn genomen, omdat de namen/nummers niet meer opeenvolgend zijn. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

Weet iemand hoe ik dit kan uitzetten? of heeft iemand tips? het gaat om de D3100

Bedankt!

Gr. Rob

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: camera zet foto's in verschillende mapjes

Bericht door gijs sandberg » vr jul 13 2012 6:12 pm

Beste Rob,

Kijk eens naar de optie setup-opvolgende nummering. (pagina 145 in het handboek)
Check ook even pagina 149,het kan zijn dat iemand iets geks met mapnamen heeft gedaan.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

robkuh84

Bericht door robkuh84 » vr jul 13 2012 6:20 pm

gijs sandberg schreef:Beste Rob,

Kijk eens naar de optie setup-opvolgende nummering. (pagina 145 in het handboek)
Check ook even pagina 149,het kan zijn dat iemand iets geks met mapnamen heeft gedaan.

Groeten, Gijs
Ik heb helaas het handboek niet meegenomen op vakantie.

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jul 13 2012 6:21 pm

Je kan een PDF versie downloaden van de Nikon site als je iets geregistreerd hebt bij ze...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » za jul 14 2012 12:56 am

Rob,

Als je meer dan 10000 foto's maakt dan moet de camera opnieuw beginnen met tellen, want in de bestandsnaam staan maar vier cijfers.
Als je meer dan 1000 foto's maakt (op hetzelfde kaartje) dan gaat de camera door in een andere map, maar de nummers in de bestandsnamen blijven dan wel doorlopen. Als je de foto's dan bekijkt op de camera dan zegt hij bij het nieuwe mapje wel 1/3 als er drie foto's in het nieuwe mapje staan, maar de nummers blijven wel doorlopen.
Als je kaartje vol is en je begint met een nieuw kaartje dan is het afhankelijk van de instelling op
menu -> setup menu -> opeenvolgende nummering
of de camera door telt of niet.
De datum blijft wel altijd doorlopen en er zijn programma's genoeg die aan de hand van de tijd/datum de nummering wel weer op orde kunnen brengen als je de foto's downloadt naar je pc of al gedownload hebt. Dus er is niks overstuur.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: op dit moment in Amerika op vakantie

Bericht door gijs sandberg » za jul 14 2012 10:48 am

Beste Rob,

Wat me ooit geleerd is door een professional:

Probeer nooit iets ver van huis wat je niet eerder (thuis) getest hebt.

PS online kan je bijna ieder Nikon handboek raadplegen, velen nemen relevante PDF handboekken mee op een ipad of laptop.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”