Groot Probleem

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
Anthony

Groot Probleem

Bericht door Anthony » zo jul 01 2007 11:31 am

Even een probleem..
De camera is terug van reparatie en ik wil hem aandoen en foto's maken lukt niet :roll: In het top LCD scherm staat iedere keer clock knipperend en opeens valt die uit :shock: Hoe moet ik de camera helemaal resetten of waar kan het aan liggen? :oops: :cry: Clock had ik ingesteld maar dat verhelpt het probleem niet.

Misschien batterij eerst helemaal opladen? Hij was niet leeg als het goed is maar dat geeft die ook niet aan op de camera :(
Dit was gister, inmiddels heb ik de batterij helemaal vol geladen en geprobeerd de camera te resetten, maar iedere keer valt het menu oud en staat er error op het top lcd scherm, als ik door me zoeker kijk brand er links onder een lampje en de scherpstelvierkantje brand en er staat error. Kan dit zijn dat het me lens is? :shock: Omdat die ook niet continu contact maakt met de camera lijkt het wel, en er zit denk ik 1mm speling op de lens en body. Zodra ik op de ontspanknop druk gaat die niet focussen maar de spiegelklapt op en de sluiter volgens mij blijft hangen. Ik zie dus niks meer door de zoeker? :cry:

Ik zat zelf te denken dat die miscommunicatie maakt met de lens, maar daar voor hoeft het menu toch niet uit te vallen? Want ik krijg de kans nog niet eens om de tijd in te stellen.

Ook knipperd af en toe het lampje wat normaal knipperd als je je batterij er weer in doet :?:

Anthony

Bericht door Anthony » zo jul 01 2007 11:53 am

Err - Camerastoring - Ontspan de sluiter. Als het probleem zich blijft voordoen of vaak optreedt, raadpleeg dan een door Nikon goedgekeurde servicedienst.

Anthony

Bericht door Anthony » ma jul 02 2007 11:52 am

Ik heb zojuist contact gehad met de Nikon reparatie service en hij moet weer terug gestuurd worden. Dit alles met vermelding van spoed zodat mij camera voor gaat.

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » ma jul 02 2007 11:59 am

Sterkte......
http://500px.com/EelcoVandeKamp

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » ma jul 02 2007 2:35 pm

Anthony schreef:Ik heb zojuist contact gehad met de Nikon reparatie service en hij moet weer terug gestuurd worden. Dit alles met vermelding van spoed zodat mij camera voor gaat.
Jij denkt dat Nikon jou voorrang geeft op reparaties die echt haast hebben? Elke fotograaf wil zijn camera snel weg, dus ik denk echt niet dat ze een uitzondering voor jou maken.

Dit probleem klinkt precies hetzelfde als wat ik een paar maanden terug had, is dit gebeurd met een imitatie batterij? Zo ja, dan is je batt. kapot en is het probleem gewoon opgelost met een nieuwe. Is het geen imitatie batt. dan zijn je contactjes vies of is je originele batt. overleden. In beide gevallen denk ik dat het probleem opgelost is door een nieuwe (geen imitatie) batt. te kopen.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Anthony

Bericht door Anthony » ma jul 02 2007 5:23 pm

Ik heb gewoon de originele batterij, maar dat zeiden ze aan de telefoon omdat ik de camera 1 dag heb en toen ik hem weer wilde gebruiken dit probleem opdook. Maar als het klopt wat je zegt dat zal ik hem snel terug hebben.

R-Know

Bericht door R-Know » ma jul 02 2007 6:10 pm

We helpen het je hopen.
Heb je wel al een andere batterij geprobeerd?

Groet, Arno

Anthony

Bericht door Anthony » do jul 05 2007 10:18 pm

Geen andere batterij geprobeerd helaas, op dat moment denk ik daar niet aan.

Anthony

Bericht door Anthony » ma jul 23 2007 12:02 pm

Momenteel is de camera nog in Beverwijk, wachtend op een nieuwe printplaat, dus toch nog best een flink probleem...

Zonder camera is echt afkicken

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”